Mijn W200
Re: Mijn W200
Zeker, heb net de set er weer onder gelegd. Dus vanaf nu weer met de Dodge naar t werk ipv de fiets (wat opzich wel aangenaam is met de temperaturen van deze week
)

Bram
Ik ga altijd op de fiets naar m'n werk! 

Ik merkte de laatste tijd dat mn dodge steeds meer geluid aan het maken was. Kon ondertussen niet eens meer een fatsoenlijk gesprek voeren in de cabine, dit was ik toch wel zat. Eerst meende ik dat de verbinding tussen het spruitstuk en de rest van de uitlaat los zat, maar nadat ik vandaag eens met de uitlaat bewoog zag ik dat gewoon het complete spruitstuk los zat. Ik kon de bouten met de hand losdraaien. Na wat voelen bleek dat ze alle 12 los zaten...
Dus meteen alles weer vastgezet, blijkt dat de pakking wel nog op twee plaatsen kapot is. Binnenkort die ook maar even vervangen. Maar wat een verschil!!
Ik kan nu ook bij vol gas nog een gesprek blijven voeren en hij klinkt nu zoals een V8 hoort te klinken, een diepe roffel in plaats van dat hoge geknetter. Aangezien ik dit geluid nog nooit uit mijn wagen heb horen komen, is dit dus al zolang ik hem heb.
Bijkomend voordeel is wel, normaal als je de pakking van het uitlaatspruitstuk kapot hebt kan je zitten vloeken om de bouten los te krijgen. Daar heb ik dan weer geen last van.
Dus meteen alles weer vastgezet, blijkt dat de pakking wel nog op twee plaatsen kapot is. Binnenkort die ook maar even vervangen. Maar wat een verschil!!

Bijkomend voordeel is wel, normaal als je de pakking van het uitlaatspruitstuk kapot hebt kan je zitten vloeken om de bouten los te krijgen. Daar heb ik dan weer geen last van.

Bram
-
Als je hearders hebt nog leuker en nog meer vloeken 

5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
Het ging alweer een maand goed met mijn banden, dus het werd weer tijd dat er een kapot ging. Vandaag stapte ik op het werk in de auto en vond dat hij wel erg scheef hong, en jawel hoor de linkervoorband was half slap. Eerst getwijfeld wat ik zou doen, thuis reserveband halen en op het werk vervangen, of op de gok rustig naar huis rijden (8km). Ik heb voor dat laatste gekozen, met 30km/u op huis aan gekacheld en daar eens gekeken wat er nu precies aan de hand is. Blijkt dat de binnenband lek is tussen het metalen stukje van de ventiel en het rubber van de band. Gewoon alweer rotte binnenbanden gekregen dus. Was sowieso al niet van plan nog ooit bij die zaak te komen maar blijft evengoed klote.

Komende week eens langs de lokale bandenhandel gaan om het te laten maken. Enige dingetje dat ik me nog afvraag is, wat zou ik nu beter kunnen doen. Overal nieuwe binnenbanden in of alles tubeless laten monteren?

Komende week eens langs de lokale bandenhandel gaan om het te laten maken. Enige dingetje dat ik me nog afvraag is, wat zou ik nu beter kunnen doen. Overal nieuwe binnenbanden in of alles tubeless laten monteren?
Bram
Ik ging voor 4 nieuwe tubeless banden.
Maarja daar zit ook een prijskaartje aan natuurlijk
Maarja daar zit ook een prijskaartje aan natuurlijk

Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Tja dat prijskaartje is dan maar zo, op deze manier werkt het ook niet. Heb nog geluk gehad dat ik thuis kon komen ermee, had ook weer ergens langs de weg kunnen staan.
Buitenbanden zijn trouwens prima, het zijn de binnenbanden die me steeds kloten. En die bandenhandel kreeg ze tubeless niet op de velg wat ik beetje vreemd vind. Wat dat betreft heb ik wel vertrouwen in de lokale bandenhandel dat het daar wel lukt. Die doen namelijk ook vrachtwagen en landbouwbanden.
Buitenbanden zijn trouwens prima, het zijn de binnenbanden die me steeds kloten. En die bandenhandel kreeg ze tubeless niet op de velg wat ik beetje vreemd vind. Wat dat betreft heb ik wel vertrouwen in de lokale bandenhandel dat het daar wel lukt. Die doen namelijk ook vrachtwagen en landbouwbanden.
Bram
Als je een compressor heb kan je het zelf ook.
Ik heb het gedaan als volgt. Je spuit remmenreiniger in je band. Je zet perslucht op je ventiel, Vervolgens spuit je remmenreiniger via een vlammetje tegen je band. Door de ontbranding van de remmenreiniger in je band krijg je extreme lucht verplaatsing waardoor de band op je velg gedwongen wordt. De perslucht zorgt ervoor dat je band er niet weer af komt. Als je dit doet houd dan wel een beetje afstand. Als de band plat op de grond ligt wil deze nog wel is omhoog komen. En houd een emmer water bij de hand.
Het kan ook met een spanband. Geen Action bandje, maar het formaat wat gebruikt word in de transport wereld. Die spanband trek je zo strak mogenlijk aan om het loopvlak van de band. . Vervolgens met je compressor lucht in blazen. Als je mazzel heb lukt het in 1x heb je pech spanband opnieuw vast zetten. Ook dat is mij diverse keren gelukt.
Ik heb het gedaan als volgt. Je spuit remmenreiniger in je band. Je zet perslucht op je ventiel, Vervolgens spuit je remmenreiniger via een vlammetje tegen je band. Door de ontbranding van de remmenreiniger in je band krijg je extreme lucht verplaatsing waardoor de band op je velg gedwongen wordt. De perslucht zorgt ervoor dat je band er niet weer af komt. Als je dit doet houd dan wel een beetje afstand. Als de band plat op de grond ligt wil deze nog wel is omhoog komen. En houd een emmer water bij de hand.
Het kan ook met een spanband. Geen Action bandje, maar het formaat wat gebruikt word in de transport wereld. Die spanband trek je zo strak mogenlijk aan om het loopvlak van de band. . Vervolgens met je compressor lucht in blazen. Als je mazzel heb lukt het in 1x heb je pech spanband opnieuw vast zetten. Ook dat is mij diverse keren gelukt.
Een vraagje: Op je foto zit om je bladveren een beugeltje. Is dat nou optische ilusie of zit dat beugeltje vast met een boutje door je bladveren?
Dat beugeltje zit met een klinknagel vast aan alleen het onderste veerblad van die 3. Die houd de bovenste 3 bladen bij elkaar, als je beetje terugkijkt in dit topic naar de foto's waar ik het veerpakket beetje opgeknapt heb, kan je het beter zien.
Bram
Weer effe n update, heb nog n paar kleine dingen gedaan in de tussentijd. Had besloten de banden tubeless op de velg te laten zetten door een bandenzaak in de buurt waarvan ik weet dat ze kwaliteit leveren, daar heb ik sinds dien ook geen problemen meer mee gehad. Verder heb ik alle 4 de schokdempers vervangen door nieuwe rancho's. Merkte dat de wagen de laatste tijd wat slechter liep. Vooral als ik stationair met de rem in voor een stoplicht sta te wachten loopt hij een beetje onregelmatig, en met lang stationair rijden wil hij nog wel eens uitvallen. Heb aan de ontsteking vorig jaar alles vervangen behalve de bougiekabels, dus die nu ook maar eens vervangen. Loopt weer perfect nu 

Bram
Hoi Robbie,
Kun je dat ook vernemen 4 nieuwe schokdempers ?
Voor heb ik wel nieuwe, achter nog steeds de oude
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Henk_W200 schreef: 17 sep 2019 13:18 Hoi Robbie,
Ik begrijp je vraag niet.