Pagina 2 van 2

Geplaatst: 01 mei 2008 09:55
door Arie
Hoi Skiere,


Can you please correct me, if my logic is wrong maar ik dacht dat fi(s)che vlaams was voor steker.
Het betreffende stekertje heet hier officieel vlakstekerhuls in de volksmond AMPtje schuifje of schuifsteker.

(fijn dat het, het weer doet) :) :D :laugh:


Groet Arie




Edited By Arie on 1209628680

Geplaatst: 01 mei 2008 10:51
door bastian
ooo is dat dat ding . Ja da klopt da heb ik vorig jaar gehad deze was bij mij de draad eraf en toen de draad dus opnieuw in dat ding . Heb zon vijf keer opnieuw moeten pielen voor het ding weer deed

Geplaatst: 01 mei 2008 18:06
door skiere
:D :D jaaaaaa een fische is een stekkertje,lol ,ja dat vlaams taaltje van ons,kan bij jullie nederlanders soms raar aankomen!

zoals"poepen" bij jullie,heeft bij ons een heel andere betekenis!! :;):

Geplaatst: 01 mei 2008 20:04
door Arie
skiere schreef::
zoals"poepen" bij jullie,heeft bij ons een heel andere betekenis!! :;):

Zowel bij jullie als bij ons vind ik het persoonlijk zeer ontspanend! :;):

Geplaatst: 01 mei 2008 22:03
door bastian
ontspanend of ontspannend Arie ?

Geplaatst: 02 mei 2008 10:01
door Arie
bastian schreef:ontspanend of ontspannend Arie ?

Het fische van mijn n zit los vandaar dat hij af en toe weg valt :p :p :p :p ???

Geplaatst: 02 mei 2008 18:46
door skiere
ja ik heb ook nu en dan eens last van de nederlandse schrijfwijze!!!
vroeger in school was ik tijdens de nederlandse les veel
gaan poepen :D :D :D

Geplaatst: 02 mei 2008 21:38
door bastian
fische van de -en van mijn streek genoten zit dan altijd los want wij noemen t hier poep'n,en ik kwam er via een belgische vriendin vanavond achter dat de betekenis in t vlaams ook al niet netjes was .....

Geplaatst: 01 feb 2009 20:46
door Jansen
Om even terug te komen op het probleem met de meters, hier heb ik ook last van al snap ik er niks van. Op het moment dat ik de dodge op kontact zet loopt de oliemeter al op naar 40, dat doet ie ook al ik het stekkertje van de sensor (die overgins al vervangen is door een nieuwe) haal. Als ik nu het lampje haal uit het dashbord wat in de oliedrukmeter zit blijft ie op nul staan als de meter niet loopt. Als ik het stekkertje van de sensor op de massa hou loopt de druk naar max op, dit klopt dus wel.
Me temperatuur meter loopt wel ietsjes op als de motor warm is maar lang niet ver genoeg volgens mij. De temp sensor heb ik eveneens vervangen voor een nieuwe maar dat bracht geen resultaat. Als ik de draad meet die ip de sensor zit geeft deze een constante stroom van 4 volt 1 volt te weinig dus. Kans is dus groot dat het aan de spannings regelaar ligt alleen snap ik dan niet dat de olie druk op loopt als ik hem op kontact zet en de motor nog niet loopt. Heeft iemand enig idee waar ik nog naar kan kijken?

Gr Jansen

Geplaatst: 02 feb 2009 07:32
door Henk_W200
Ik had laatst mijn Fuel en Temp meters die het ook niet deden en de Oil ging ook gelijk naar 40

Ik heb de tellerunit eruit gehaald, andere spanningsregelaar erin, alle meter moertjes en printbanen met heel fijn schuurpapier schoon geschuurd

Wat ook een zwakke schakel is, zijn de pinnetjes die achterop de print zitten
Deze heb ik gesoldeerd

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Toen deed de Fuel en Oil het weer

Mijn temp meter deed het toen niet, ik maar zoeken en zoeken ......bleek mijn thermostaat continu open te staan :angry:
Als ik mijn radiator afdek met een kleed, gaat de temperatuur wel omhoog
Vorig jaar net een nieuwe thermostaat erin gedaan
Ik moet de boel van de week nog los halen

Geplaatst: 02 feb 2009 11:24
door Arie
Hoi,

Die van mij heeft ook kuren, mijn benzine tank zit kwart vol als de meter ook een kwart aangeeft is mijn oliedruk goed en temperatuur ook!
Echter steeds vaker geeft de benzine meter niks aan, dan is de olie druk wat lager en de temperatuur komt nauwelijks uit de hoek.
Als het wat warmer buiten is zal ik alles eens door meten, en hier melden wat de oorzaak was.

Henk, ik zag op je site dat je er een thermostaat in hebt zitten van 90 graden
Heeft dat nog een reden?

Groet Arie

Geplaatst: 02 feb 2009 14:43
door Henk_W200
Hoi Arie,

Ik was daar ook mee in de war, maar het klopt wel
Origineel zit er een 195 degrees thermostaat erin
Maar dat is Fahrenheit

En 195 graden Fahrenheit is 90 graden celcius