olie druk en watertemperatuur.
Hoi Skiere,
Can you please correct me, if my logic is wrong maar ik dacht dat fi(s)che vlaams was voor steker.
Het betreffende stekertje heet hier officieel vlakstekerhuls in de volksmond AMPtje schuifje of schuifsteker.
(fijn dat het, het weer doet) :) :D :laugh:
Groet Arie
Edited By Arie on 1209628680
Can you please correct me, if my logic is wrong maar ik dacht dat fi(s)che vlaams was voor steker.
Het betreffende stekertje heet hier officieel vlakstekerhuls in de volksmond AMPtje schuifje of schuifsteker.
(fijn dat het, het weer doet) :) :D :laugh:
Groet Arie
Edited By Arie on 1209628680
Om even terug te komen op het probleem met de meters, hier heb ik ook last van al snap ik er niks van. Op het moment dat ik de dodge op kontact zet loopt de oliemeter al op naar 40, dat doet ie ook al ik het stekkertje van de sensor (die overgins al vervangen is door een nieuwe) haal. Als ik nu het lampje haal uit het dashbord wat in de oliedrukmeter zit blijft ie op nul staan als de meter niet loopt. Als ik het stekkertje van de sensor op de massa hou loopt de druk naar max op, dit klopt dus wel.
Me temperatuur meter loopt wel ietsjes op als de motor warm is maar lang niet ver genoeg volgens mij. De temp sensor heb ik eveneens vervangen voor een nieuwe maar dat bracht geen resultaat. Als ik de draad meet die ip de sensor zit geeft deze een constante stroom van 4 volt 1 volt te weinig dus. Kans is dus groot dat het aan de spannings regelaar ligt alleen snap ik dan niet dat de olie druk op loopt als ik hem op kontact zet en de motor nog niet loopt. Heeft iemand enig idee waar ik nog naar kan kijken?
Gr Jansen
Me temperatuur meter loopt wel ietsjes op als de motor warm is maar lang niet ver genoeg volgens mij. De temp sensor heb ik eveneens vervangen voor een nieuwe maar dat bracht geen resultaat. Als ik de draad meet die ip de sensor zit geeft deze een constante stroom van 4 volt 1 volt te weinig dus. Kans is dus groot dat het aan de spannings regelaar ligt alleen snap ik dan niet dat de olie druk op loopt als ik hem op kontact zet en de motor nog niet loopt. Heeft iemand enig idee waar ik nog naar kan kijken?
Gr Jansen
Dodge W200 77 5.2 L
Yamaha Raptor 350 2007
Ford Sierra 2.0 16v 1992 voor de autocross
Yamaha Raptor 350 2007
Ford Sierra 2.0 16v 1992 voor de autocross
Ik had laatst mijn Fuel en Temp meters die het ook niet deden en de Oil ging ook gelijk naar 40
Ik heb de tellerunit eruit gehaald, andere spanningsregelaar erin, alle meter moertjes en printbanen met heel fijn schuurpapier schoon geschuurd
Wat ook een zwakke schakel is, zijn de pinnetjes die achterop de print zitten
Deze heb ik gesoldeerd
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Toen deed de Fuel en Oil het weer
Mijn temp meter deed het toen niet, ik maar zoeken en zoeken ......bleek mijn thermostaat continu open te staan
Als ik mijn radiator afdek met een kleed, gaat de temperatuur wel omhoog
Vorig jaar net een nieuwe thermostaat erin gedaan
Ik moet de boel van de week nog los halen
Ik heb de tellerunit eruit gehaald, andere spanningsregelaar erin, alle meter moertjes en printbanen met heel fijn schuurpapier schoon geschuurd
Wat ook een zwakke schakel is, zijn de pinnetjes die achterop de print zitten
Deze heb ik gesoldeerd

Toen deed de Fuel en Oil het weer
Mijn temp meter deed het toen niet, ik maar zoeken en zoeken ......bleek mijn thermostaat continu open te staan
Als ik mijn radiator afdek met een kleed, gaat de temperatuur wel omhoog
Vorig jaar net een nieuwe thermostaat erin gedaan
Ik moet de boel van de week nog los halen
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Hoi,
Die van mij heeft ook kuren, mijn benzine tank zit kwart vol als de meter ook een kwart aangeeft is mijn oliedruk goed en temperatuur ook!
Echter steeds vaker geeft de benzine meter niks aan, dan is de olie druk wat lager en de temperatuur komt nauwelijks uit de hoek.
Als het wat warmer buiten is zal ik alles eens door meten, en hier melden wat de oorzaak was.
Henk, ik zag op je site dat je er een thermostaat in hebt zitten van 90 graden
Heeft dat nog een reden?
Groet Arie
Die van mij heeft ook kuren, mijn benzine tank zit kwart vol als de meter ook een kwart aangeeft is mijn oliedruk goed en temperatuur ook!
Echter steeds vaker geeft de benzine meter niks aan, dan is de olie druk wat lager en de temperatuur komt nauwelijks uit de hoek.
Als het wat warmer buiten is zal ik alles eens door meten, en hier melden wat de oorzaak was.
Henk, ik zag op je site dat je er een thermostaat in hebt zitten van 90 graden
Heeft dat nog een reden?
Groet Arie
Hoi Arie,
Ik was daar ook mee in de war, maar het klopt wel
Origineel zit er een 195 degrees thermostaat erin
Maar dat is Fahrenheit
En 195 graden Fahrenheit is 90 graden celcius
Ik was daar ook mee in de war, maar het klopt wel
Origineel zit er een 195 degrees thermostaat erin
Maar dat is Fahrenheit
En 195 graden Fahrenheit is 90 graden celcius
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl