Pagina 2 van 2

Geplaatst: 30 sep 2003 08:50
door 87-1060637770
Ik heb één uitlaat en dat klinkt echt waardeloos. Je hoort gewoon totaal niet hoeveel toeren de motor maakt en het geluid uit de uitlaat klinkt als een lekke regenbuis/slurpend afvoerputje.

Ik kan alleen niet lassen. Is het verstandig om op een cursus te gaan of valt het wel te leren door te prutsen?

Geplaatst: 30 sep 2003 20:09
door jean-paul
Nou Wilf nu je een Dodge hebt is het altijd wel handig als je kunt lassen maar als je een beetje handig bent moet het door te oefenen wel lukken.
Gr jp jp(je kunt mij altijd wel mailen als het5 nodig zou zijn)

Geplaatst: 30 sep 2003 23:17
door roja
Gerhart,

Wat is het verschil in geluid, kracht etc. als je dan geen balanspijp hebt.
Mijn dubbelsysteem is gebouwd door toch geen onbekende, Co Oskam. Hij heeft mij toen geadviseerd om geen balanspijp ertussen te zetten. Ik kan mij de reden even niet meer voor de geest halen.

Mocht je me overtuigen dat er veel meer pluspunten aan een balanspijp zitten dan ben ik al onder de auto om het te fiksen!

Groet,

Roy

Geplaatst: 01 okt 2003 09:01
door kars
Ik ben helemaal pro-balanspijp. Ik heb het verschil zelf gemerkt.
Voor de balanspijp.
Onregelmatig vervelend knetter geluid.

na de balanspijp
Lekker v8 gepruttel bij stationair, keurig afwisselend. Meer trekkracht onderin, bij hogere toeren geen geknetter meer (heb cherrybombs).

Daarbij hoe korter hoe beter heb ik het idee, eerst had ik deze:
Hier had ik meer trekkracht, maarja geen vooraandrijving.
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Toen maar deze, trekkracht iets minder, maar nog meer als zonder balanspijp, geluid hetzelfde:
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Maar ik denk dat deze constructie (frans veldman) het beste is:

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Probeer het gewoon, als je het niks vind las je hem weer dicht :D succes!



Edited By kars on 1064991748

Geplaatst: 01 okt 2003 15:10
door rudodge
hey das een leuk idee van dat lassen
persoonlijk ben ik helemaal weg van tig lassen alleen ben je toch beperkt met tig lassen,aangezien je een toch een beetje plaatdikte moet hebben om het goed te kunnen lassen en het moet brandschoon zijn
ik heb zelf m,n uitlaatsysteem in tig gelast ,ben nu nog bezig met een rollbar in elkaar aan het lassen
als je kan lassen kan je veel geld besparen en als je een dodge hebt is het altijd makkelijk om een beetje te kunnen lassen

mvg rudodge

Geplaatst: 01 okt 2003 21:06
door Romano
De twee "helften" van je motor (goed omschreven Gerhart) werken beter samen doordat de stroom van de uitlaatgassen van de cylinder in de ene cylinderbank, de uitlaatgassen van de cylinderbank aan de andere kant al gaat aanzuigen bij de volgende cylinderexplosie,
vooral bij laag koppel (dus in het terrein) geeft dit aanmerkelijk meer kracht. Je kan het vergelijken met een HR cv ketel, deze gebruikt ook minder energie doordat de warmte hergebruikt wordt. Bij een balanspijp gebruik je dus de energie van de laatste explosie om de aanzuigsnelheid van de uitlaatgassen van de volgende explosie te helpen. Ik dacht dat dit item al vaker besproken was in het forum, maar geloof ons, het werkt! En wat het geluid betreft, wake up, beter een beschaafd donkere naaimachine , die alle hindernissen neemt, dan een onsamenhangend gebrul zonder pk,s.

Geplaatst: 03 okt 2003 00:11
door 87-1060637770
Gaaaaaaaaf idee van dat lassen, Bakbeesjuh! Daar wil ik best wel voor terug naar Fryslân riden!

Geplaatst: 13 okt 2003 21:14
door lovedodge
Maar maakt het niet uit hoe lang die balans pijp is? ik bedoel je hebt toch aan 2 kanten dan die site pipes en das toch een hele breete die , die balans pijp moet maken van de ene kant naar de auto naar de andere. of maakt het niet uit doe lang je balans pijp is? Groetjes Niels

Geplaatst: 14 okt 2003 13:07
door kars
Ik heb het al gemerkt toen ik mijn bocht wat langer moest maken. Ik zou hem zo kort mogelijk houden. De ene kant moet de andere kant aanzuigen, dus hoe korter die weg hoe beter denk ik dan.

Geplaatst: 14 okt 2003 18:55
door lovedodge
Owkeej bedankt, maakt de diameter ook nog wat uit? en de dikte van de want van de pijp? Gr Niels

Geplaatst: 14 okt 2003 19:22
door kars
pfew , dat staat hier ergens op het forum, ik geloof in ieder geval 2/3 van de diameter van de uitlaat zlef

Geplaatst: 14 okt 2003 22:50
door wouter
Hey Roger,

Dat van die balanspijp er tussen lassen, nou daar kom ik graag voor langs. Friesland is helemaal niet ver. Amerikaanse auto = amerikaanse afstanden. Ik heb zelf wel een lasapparaat, maar absoluut geen 3D inzicht. En dan komt het nooit aan mekaar. Lijkt me absoluut heel leuk om daar eens voor bij jou langs te komen en samen daar eens wat van te bakken. Count me in!

Groeten, Wouter.

Geplaatst: 15 okt 2003 00:41
door Rienk
Wouter,

Nou hebben we hier in het Noorden jaaaaaaaaaren ons stinkende best lopen te doen de rest van NL er van te overtuigen dat alles hier nog met krantenpapier is dichtgeplakt, en hartstikke ver is, en nou ga jij doodleuk melden dat Frl. niet ver is.

Daar gaat onze exclusieviteit.....
:) :) :)



Edited By Rienk on 1066171305

Geplaatst: 18 okt 2003 14:50
door 101-1005169077
Niels,
Volgens mij heb jij mij een meeltje gestuurd met vragen over mijn uitlaatsysteem. nu heb ik een heel epistel terug gestuurd maar krijg telkens alles weer terug.
volgens mij klopt er iets niet met je hotmail ofzo. check het effe.
ik hoor het wel.
mazzel Ed :angry: