Dtb member 514 w300 bj 1976
Re: Dtb member 514 w300 bj 1976
Had van de week een geïnteresseerde koper bij mn Dodge maar deze haakte af vanwege de slechte cabine , volgens hem was dat 1 jaar werk , hoe ben jij m aan t opknappen , gewoon op t chassis of heb je m van t chassis afgehaald?
Re: Dtb member 514 w300 bj 1976
Ik heb m van t chassis af
Staan foto.s op de site
Member 1002
Gr ed
Staan foto.s op de site
Member 1002
Gr ed
76 w200 340
76 w200 360
76 w200 360
Re: Dtb member 514 w300 bj 1976
Ik heb een andere cabine gekocht opgeknapt en die erop gezet.
Zie ook mijn homepage.
https://www.wee200.nl/w200_tips/cabine/cabine.htm
Zie ook mijn homepage.
https://www.wee200.nl/w200_tips/cabine/cabine.htm
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Re: Dtb member 514 w300 bj 1976
De rottigheid die jij heb had ik ook.
Heb toen de bak eraf gehaald en de motorkap om ook de voorschermen te kunnen verwijderen. En de cabine niet verwijderd.
Vervolgens met een staalborstel in de haakse slijper de rotte plekken geborsteld om zichtbaar te maken hoever de rottigheid zat. Daarna de rottigheid eruit geslepen (waar mogenlijk vierkant of rechthoekig) van dun karton (schoenendoos) passende mallen gemaakt en uitgeknipt uit plaatstaal. De minder bewerkelijke stukken zoals cabine vloer uit 3mm plaatstaal, en de bewerkelijke stukken 1mm plaatstaal. Ik heb ze in model geklopt op een blok hardhout en een schoenmakers leest met een bankhamer. Heb ze er mig ingelast met een iets te hoge temperatuur(voltage) dan kun je je snelheid verhogen waardoor de temperatuur minder uitvloeid en dus mider of geen last heb van vervorming. Puntlassen is ook een optie maar is veel meer slijpwerk achteraf.
Heb toen de bak eraf gehaald en de motorkap om ook de voorschermen te kunnen verwijderen. En de cabine niet verwijderd.
Vervolgens met een staalborstel in de haakse slijper de rotte plekken geborsteld om zichtbaar te maken hoever de rottigheid zat. Daarna de rottigheid eruit geslepen (waar mogenlijk vierkant of rechthoekig) van dun karton (schoenendoos) passende mallen gemaakt en uitgeknipt uit plaatstaal. De minder bewerkelijke stukken zoals cabine vloer uit 3mm plaatstaal, en de bewerkelijke stukken 1mm plaatstaal. Ik heb ze in model geklopt op een blok hardhout en een schoenmakers leest met een bankhamer. Heb ze er mig ingelast met een iets te hoge temperatuur(voltage) dan kun je je snelheid verhogen waardoor de temperatuur minder uitvloeid en dus mider of geen last heb van vervorming. Puntlassen is ook een optie maar is veel meer slijpwerk achteraf.