Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Dtb member 514 w300 bj 1976

Plaats hier een foto van je Dodge en vertel iets over jezelf
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: Dtb member 514 w300 bj 1976

Bericht door bastian »

Had van de week een geïnteresseerde koper bij mn Dodge maar deze haakte af vanwege de slechte cabine , volgens hem was dat 1 jaar werk , hoe ben jij m aan t opknappen , gewoon op t chassis of heb je m van t chassis afgehaald?
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Re: Dtb member 514 w300 bj 1976

Bericht door 76 w200 »

Ik heb m van t chassis af

Staan foto.s op de site
Member 1002

Gr ed
76 w200 340
76 w200 360
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 941
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Dtb member 514 w300 bj 1976

Bericht door Henk_W200 »

Ik heb een andere cabine gekocht opgeknapt en die erop gezet.
Zie ook mijn homepage.
https://www.wee200.nl/w200_tips/cabine/cabine.htm
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Robbie
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Re: Dtb member 514 w300 bj 1976

Bericht door Robbie »

De rottigheid die jij heb had ik ook.
Heb toen de bak eraf gehaald en de motorkap om ook de voorschermen te kunnen verwijderen. En de cabine niet verwijderd.
Vervolgens met een staalborstel in de haakse slijper de rotte plekken geborsteld om zichtbaar te maken hoever de rottigheid zat. Daarna de rottigheid eruit geslepen (waar mogenlijk vierkant of rechthoekig) van dun karton (schoenendoos) passende mallen gemaakt en uitgeknipt uit plaatstaal. De minder bewerkelijke stukken zoals cabine vloer uit 3mm plaatstaal, en de bewerkelijke stukken 1mm plaatstaal. Ik heb ze in model geklopt op een blok hardhout en een schoenmakers leest met een bankhamer. Heb ze er mig ingelast met een iets te hoge temperatuur(voltage) dan kun je je snelheid verhogen waardoor de temperatuur minder uitvloeid en dus mider of geen last heb van vervorming. Puntlassen is ook een optie maar is veel meer slijpwerk achteraf.
Plaats reactie