Dodge W200 440 JaapMopar
Re: Even opnieuw voorstellen, JaapMopar
Zag dat ik hier al heel lang niks had gepost, vorig jaar rond deze tijd brandje gehad onder de kap en toen besloten om het hele blok maar te gaan reviseren, met wat upgrades aan het nogal luie 440 blok.
Bewijs van het brandje

Blok eruit getakeld

Alles eruit

Blok geboord, gehoond, krukas geslepen, koppen compleet gereviseerd (nieuwe klepgeleiders, nieuwe zetels, nieuwe kleppen, nieuwe klepveren enz enz), nieuwe zuigers, lagers, lifters, nokkenas, distributie, oliepomp, waterpomp enz

Blok staat er nu zo bij

Ondertussen de dodge zelf netjes gemaakt, veel laswerk, schoonmaakwerk en spuit- en verfwerk

Binnenkort blok terug inbouwen, zal een heel verschil maken! Blok zit tegen de 400 pk en nog veel meer koppel. Komt ie eindelijk tot z'n recht
Bewijs van het brandje

Blok eruit getakeld

Alles eruit

Blok geboord, gehoond, krukas geslepen, koppen compleet gereviseerd (nieuwe klepgeleiders, nieuwe zetels, nieuwe kleppen, nieuwe klepveren enz enz), nieuwe zuigers, lagers, lifters, nokkenas, distributie, oliepomp, waterpomp enz

Blok staat er nu zo bij

Ondertussen de dodge zelf netjes gemaakt, veel laswerk, schoonmaakwerk en spuit- en verfwerk

Binnenkort blok terug inbouwen, zal een heel verschil maken! Blok zit tegen de 400 pk en nog veel meer koppel. Komt ie eindelijk tot z'n recht

Jaap
'76 W200 440 V8
'76 W200 440 V8
-
Ziet er goed uit Jaap.
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Bodylift
Superswampers
Phil
zal met dit blokkie dr wel harder aan trekken ..
Dat ziet er goed uit. Zal goed gaan met de 440 

76 w200 340
76 w200 360
76 w200 360
Zal deze nog is bijwerken. Blok loopt inmiddels, moet nog inlopen dus voorlopig even rustig aan. Totaalplaatje:

En weer lekker een rondje gereden

Dodge moest in december gekeurd worden, heb hem even laten voorkeuren, kreeg een leuk lijstje mee wat er moest gebeuren (bijna 1,5 A4 tje lang
)
Meeste werk was laswerk aan de cabine, heb dus maar een andere cabine met minder werk gekocht. Dus de Dodge kon weer uit elkaar

Voorruit helaas wel gesneuveld

Nu chassis mooi schoonmaken en in de verf zetten, alle klinknagels vervangen door bouten. Ook nog wat laswerk aan het voorfront. Ik heb nog even werk

En weer lekker een rondje gereden

Dodge moest in december gekeurd worden, heb hem even laten voorkeuren, kreeg een leuk lijstje mee wat er moest gebeuren (bijna 1,5 A4 tje lang

Meeste werk was laswerk aan de cabine, heb dus maar een andere cabine met minder werk gekocht. Dus de Dodge kon weer uit elkaar

Voorruit helaas wel gesneuveld

Nu chassis mooi schoonmaken en in de verf zetten, alle klinknagels vervangen door bouten. Ook nog wat laswerk aan het voorfront. Ik heb nog even werk

Jaap
'76 W200 440 V8
'76 W200 440 V8
- houthakker
Re: Dodge W200 440 JaapMopar
Goed bezig Jaap!
Dakrand heel erg verrot?
Groet Perry
Dakrand heel erg verrot?
Groet Perry
Dodge w200
5.2l v8 magnum
37’er Interco trXus M/T
5.2l v8 magnum
37’er Interco trXus M/T
He Perry, dakrand van de oude cabine is nog best prima eigenlijk. Ga de oude in stukken slijpen, de delen die ik nog nodig heb hou ik mooi achter de hand. Rest rij ik wel met een heftruck overheen 

Jaap
'76 W200 440 V8
'76 W200 440 V8
-
jij word ook nooit rijk
Goed bezig Jaap :wink: Zal wel goed van zijn plek komen met de nieuwe 440 ...

5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Bodylift
Superswampers
Phil
-
Mha alleen nog een vrijloopas dan ben ik klaar 

5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Bodylift
Superswampers
Phil
Poeh, weer lang geleden
Dodge staat er nog hetzelfde bij, ligt vort weer gas in, alleen nu met een Impco 425, heeft vermogen genoeg! Rij er nu ook gewoon weer regelmatig in.
Planning voor de zomer is laatste paar plekjes bijwerken en dan een nieuw kleurtje. Hij zal richting de originele camo gaan, beetje gemixt met de camo van defensie.
Bakrevisie zit er ook een keer aan te komen denk ik, als ie warm is en ik schakel van de R naar de D (Of 1/2) dan schiet ie er pas na wat gas geven in. Mooi winterprojectje
FB_IMG_1530473886576 by Jaap Berens, on Flickr
En laatst is flink wezen terrein rijden in Landsard met een maat van me, dat gaan we vaker doen! Niet normaal hoe eenvoudig dat ding overal doorheen ploegt
landsard1 by Jaap Berens, on Flickr
IMG_20190608_155839 by Jaap Berens, on Flickr
Zie dat het forum weer leeft, zal ook weer vaker actief zijn ;)

Dodge staat er nog hetzelfde bij, ligt vort weer gas in, alleen nu met een Impco 425, heeft vermogen genoeg! Rij er nu ook gewoon weer regelmatig in.
Planning voor de zomer is laatste paar plekjes bijwerken en dan een nieuw kleurtje. Hij zal richting de originele camo gaan, beetje gemixt met de camo van defensie.
Bakrevisie zit er ook een keer aan te komen denk ik, als ie warm is en ik schakel van de R naar de D (Of 1/2) dan schiet ie er pas na wat gas geven in. Mooi winterprojectje

En laatst is flink wezen terrein rijden in Landsard met een maat van me, dat gaan we vaker doen! Niet normaal hoe eenvoudig dat ding overal doorheen ploegt

Jaap
'76 W200 440 V8
'76 W200 440 V8

Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Tof ding!
(ik moet nog jaartje klussen voor ik kan rijden :) )
(ik moet nog jaartje klussen voor ik kan rijden :) )
Die banden in combi met een 440 gaan lekker 

Gr ed
Gr ed
76 w200 340
76 w200 360
76 w200 360