Moest even een oudere foto zoeken maar het was dus 'nat' aan de onderkant.

Waarschijnlijk de reden dat er zoveel vloeibare pakking tegen was geplakt aan de buitenkant. Wat een werk om dat heel zwikkie er vanaf te steken...pfff.
Het resultaat mag er zijn. Na vervanging blijft het droog aan de onderkant ( moet ik nog schoonmaken) Maar aan het blank van de carterpan/huis kun je ongeveer zien hoe royaal de RTV er tegen zat:

De druppels koelvliestof is wat ik een beetje gemorst had met het terug kiepen in de radiateur. Goed dat er karton is voor op de vloer.
Het blauw spuit ik weer bij zodat het blanke weer weg is onder een laagje bescherming, maar heb nog geen blauw.
Ai, ik merk net dat ik alleen foto van het resultaat nog heb. jammer....
In ieder geval, tevens de achterste krukaskeerring vervangen, alles lag toch open.... nieuwe motorolie, -filter en ...kurk pakking :)
De carterpan kan er tussenuit zonder extra aanpassingen, kon zelfs de high-torque starter laten zitten. Het is wel even pielen met de pan, maar het kan.
Had de oliepomp ook losgehaald, maar dat had niet gehoeven... verkeerd gelezen in de Haynes. ( stom stom) Maar ja, zo zie je nog wat van de Dodge zijn ingewanden ;)
Moest wel even opzoeken wat "to prime the pump" betekende. Alles wat ik ervan kon vinden was met het motorblok uit de Dodge...hmmm. Ze pompen de oliepomp weer vol of gieten 'm vol maar dat ging dus niet met de hotorblok nog onder je auto. Dus alles royaal inge-olied met in elkaar zetten en hopen dat ie weer begint te zuigen als ie loopt... en dat deed ie!
Duurde een paar tellen na het starten en toen sloeg de oliedruk meter op het dashbord ook weer uit... gelukkig 8)