Pagina 2 van 2

Geplaatst: 30 nov 2010 08:19
door Laurens
voorgeschreven bougies geplaatst had, reed mijn Dodge als een naaimachientje! zonder verder ook maar iets te verstellen onder de kap!


En welk merk en type bougies zijn dit dan?

Ik zelf gebruik ook NGK BPR 5ES Bougies, en die bevallen goed.

Geplaatst: 30 nov 2010 20:03
door area51
Hoi Laurens,

De bougies die het grote Dodgeboek voorschrijft zijn de Champion RN11Y of equivalent.

De bougies die bij mijn auto gemonteerd zijn, zijn de NGK BP6ES

De bougies die ik nieuw geplaatst had, omdat de automatrealen boer ze "toevallig" op voorraad had waren de Beru 14R-8DU en daar liep de motor superberoerd op.

Geplaatst: 05 dec 2010 09:45
door Nawt
bastian schreef:en welke speciale gasbougies dienen dan bij voorkeur gemonteerd te worden ? ( staat hier ergens op forum een discussie in het verleden waarin de ene amerikaanspecialist (chevy8 shop) ngk adviseert en platinabougies afraadt en de andere juist andersom adviseert (huisman usa cars) !
Goede vraag, heb ik me nog niet in verdiept, is wel de moeite om dat eens te doen.

Dit zit d'r bij mij in de 318:

Golden Lodge 25 HLD -1b-

Geplaatst: 16 jan 2011 17:19
door marcus
Mijn Dodge doet het weer.
De bobine is kapot en die heb ik
dus ver vangen.

Groeten
Marcus

Geplaatst: 16 jan 2011 17:30
door area51
area51 schreef:Hoi Laurens,

De bougies die het grote Dodgeboek voorschrijft zijn de Champion RN11Y of equivalent.

De bougies die bij mijn auto gemonteerd zijn, zijn de NGK BP6ES

De bougies die ik nieuw geplaatst had, omdat de automatrealen boer ze "toevallig" op voorraad had waren de Beru 14R-8DU en daar liep de motor superberoerd op.
Amerikanenspecialist of niet, dat wil nog niet zeggen dat ze veel verstand van gasinstallaties hebben...

wisten jullie dat; om een IMPCO gasinstallatie echt goed af te kunnen stellen je gasnaalden nodig hebt?!

Ik ken er maar één die die heeft, en dat is toevallig dezelfde die ook de NGK bougies geadviseerd heeft!

Dan moet je net effe wat meer van gas afweten...

Geplaatst: 17 jan 2011 10:30
door JAN/DODGE
Bart,

Wat je schrijft,als laatste klopt volkomen,maar!!!
Gasnaalden moeten goed zijn, voor het afstellen van de caburateur,voor een auto, die op benzine moet lopen.
Deze werken niet, bij het lopen op lpg,dus kunnen alsware gewoon verwijderd worden,maar dan loopt de auto niet meer op benzine.
Gasnaalden slaan bij het lopen op lpg ,droog in de zitting ,waardoor de afstelling op benzine veranderd door slijtage van beide.
Vandaar dat je om de bepaalde tijd even op benzine moet lopen ,ook om de pakkingen nat te houden,
Dus verliezen zij hun funktie,alleen bij lpg.


gr Jan

Geplaatst: 17 jan 2011 11:36
door Theft_eXP
En geld ook alleen maar bij bepaalde types carburatuers met een variable venturi.... volvo heeft ze van stromberg. maar de dodge heeft geen naalden :)

Geplaatst: 17 jan 2011 12:12
door area51
Dan heb jij waarschijnlijk nog nooit goed in de Dodge carburateur gekeken?!


daar tel ik er zo uit het blote hoofd 3.
2 stuks lange die vertikaal erin staan, en 1 stuk die de vlotterkamer afsluit.

misschien dat er nog meer zijn , maar dat herinner ik me niet zo meteen.




Edited By area51 on 1295262827

Geplaatst: 17 jan 2011 13:13
door Theft_eXP
maar dat zijn niet de naalden die slijten als je op gas rijdt....

Geplaatst: 17 jan 2011 23:48
door area51
nee, dat klopt, maar twee posts terug suggereerde je dat de Dodge GÉÉN naalden heeft. en DAT klopt dus niet.

en als je een gasinstallatie hebt met een ring op de carburateur, heeft DIE gasinstallatie GÉÉn naalden,
de Impco daarentegen heeft WÉl naalden.
anders zou je voor het goed afstellen van die installatie geen doos naalden nodig hebben.

Want het gaat erom dat ze naalden nodig hebben om de GASINSTALLATIE af te stellen, niet de carburateur