Pagina 2 van 26

Geplaatst: 26 okt 2009 19:12
door dodgew2008
w200 soest schreef:
dodgew2008 schreef:Vandaag ontsteking op tijd gezet.Start weer als een tierelier op gas.Maar op benzine loopt ie alleen stationair.Als ik gas geef stort ie in elkaar.Morgen weer verder heb lekker een snipperdag.
bij mij is het juist andersom (behalve benzine,daar loopt hij helemaal niet meer op)als ik de auto start slaat hij aan,geef ik gas slaat hij af,laat ik hem rustig lopen slaat hij naar 30 seconden af!
als de motor warm is loopt en rijd hij aardig goed..

hoe moet de ontsteking staan?
ik heb mijn onsteking op gas op 12 graden voor staan loopt ie het lekkerst

Geplaatst: 26 okt 2009 19:21
door w200 soest
Laurens schreef:@ w200 soest,

heb je wel gewoeg koelvloeistof in je radiator (ik weet, het klinkt raar, maar dit moet op pijl zijn, anders wordt je lpg systeem niet genoeg verwarmd, waardoor je lpg bevriest).
ja,daar heb ik ook al naar gekeken,zit genoeg in snap er echt geen zak van!!

Geplaatst: 26 okt 2009 20:07
door Laurens
hoe oud is je verdamper?,

ik had begrepen dat naarmate deze ouder worden, ze steeds meer dicht gaan zitten met troep, misschien dat hij niet goed meer doorstroomt, waardoor deze toch te koud blijft, en misschien dat het probleem in de choke zit, misschien moet je de koud stationair schroef bijstellen?

Geplaatst: 26 okt 2009 20:15
door w200 soest
geen idee hoe oud die is,hoe maak je deze schoon dan?

mij werd verteld dat je geen choke nodig hebt met lpg,aar als ik de choke erop zet,slaat de motor alsnog af!
de koud stationair schroef zijn toch die 2 boutjes naast elkaar op de cabarateur?
zoja,die staan al helemaal op het uiterst!

Geplaatst: 26 okt 2009 20:57
door Laurens
ik weet dat er revisie kits zijn voor lpg verdampers, maar moet je eerlijk bekennen dat ik ook niet weet hoe je deze schoonmaakt, (misschien kan hier een ander lid inspringen),

wat betreft de stelschroeven, die twee naast elkaar moet je inderdaad hebben, alleen uiterste stand lijkt mij wat vreemd, is dat helemaal uitgedraaid of helemaal in?, ik vermoed namelijk dat je stationaire toerental veel te laag is,

je kan dit zelf stellen door de schroef in of uit te draaien totdat de moter goed loopt, (wel even onthouden wat de huidige stand is, wil het niet lukken kan je hem namelijk weer terug zetten zoals het stond..)

persoonlijk laat ik mijn moter wat hoger stationair draaien met een koude moter, dan met een warme (zo is ie net wat sneller warm, en loopt het ook wat fijner naar mijn idee)




Edited By Laurens on 1256587123

Geplaatst: 26 okt 2009 21:13
door w200 soest
oke,die 2 zijn al helemaal ingedraait,dus daar valt weinig meer mee te doen denk ik!
zal er morgen maar weer eens even naar gaan kijken...

Geplaatst: 26 okt 2009 23:33
door frenkie
beetje geverficeerd :D

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Geplaatst: 27 okt 2009 17:09
door Rob Rules
Diff olie vervangen.

En het was hard nodig.
33 jaar oude olie die er uit zag als vieze zwarte slurry.

Geplaatst: 27 okt 2009 18:05
door skiere
Rob Rules schreef:Diff olie vervangen.

En het was hard nodig.
33 jaar oude olie die er uit zag als vieze zwarte slurry.
moet ik ook eens doen!
deze winter!

Geplaatst: 27 okt 2009 20:00
door Rollie
Vandaag een Dixie hoorn gemonteerd, en ja ik moet deze week ook nog wat olie vervangen. Automaat, motor (+carterpakking) en de differentielen.

Geplaatst: 27 okt 2009 21:19
door bastian
het deur slot gangbaar gemaakt met syhtetische kruipolie en de het stangetje in de portier vervangen door een zelfgemaakte langere zodat de portier weer opengaat , voor her keuring apk nog te doen : fusee speling , co van 5 naar 1.5% terug brengen ,nieuwe kenteken plaat ,rem slangen vóór ,bedrading in chassisbalk

Geplaatst: 29 okt 2009 12:07
door zjeeraar
Lasnaden van mn nieuwe trekhaak glad gemaakt. Hij is nu klaar voor de straler. next step: RDW!

Geplaatst: 29 okt 2009 16:53
door Robbie
Samen met m'n zoontje Willem alle vloeistoffen gecontroleerd, Alles van vers vet voorzien, en de stuur begrenzing optimaal afgesteld.

Daarna samen een beetje bumper gehangen met een glaasje limonade.

Geplaatst: 01 nov 2009 10:52
door Huigie
Vandaag de 37"hummers gemonteerd,ff zweten maar t is voor elkaar,ze rijden beter en stiller dan de 36"hummers die ik eerst had!
Afbeelding

Geplaatst: 01 nov 2009 13:28
door Gerhart
Ziet er goed uit Huig!!

Heb gisteren een '68 Barracuda/Dart stuur pas gemaakt op m'n stuurkolom.
Hart van het Dart-stuur uitgeboord en het '77 pick-up hart er in gemaakt.

Spiegels uit elkaar gehaald en voorbereid om te spuiten.