Pagina 2 van 2
Geplaatst: 03 okt 2007 23:34
door bastian
noot :met 100Nm/Ton actueel gewicht kun je praktisch alle hellingen op de autobaan in europees middelgebergte (sauerland eifel ardennen)met negentig km per uur nemen zonder terug te vallen
Geplaatst: 04 okt 2007 11:18
door bastian
maar heb er wel eens een aanhanger achter waardoor t totaal gewicht kan oplopen naar acht ton .
Geplaatst: 04 okt 2007 20:56
door bastian
avond capri k las verhaal van jou en lpg met srudie van je broer wat is zijn reactie als ik zon charger op motor zet met lpg voor meer vermogen?
Geplaatst: 04 okt 2007 21:37
door fcapri
bastian schreef:avond capri k las verhaal van jou en lpg met srudie van je broer wat is zijn reactie als ik zon charger op motor zet met lpg voor meer vermogen?
als het zo een elektrisch motortje is die aan je inlaat moet hangen, dan heb ik deze al vele keren gezien, en moet zeggen, de grootste onzin die er is
neem nog maar een 2liter motor,
een 4 takt doe 2 toeren voor 1 cyclus.
dus op 6000rpm ga je maar 3000cyclussens hebben
dus 3000keer per minuut dat je 2liter lucht gaat aanzuigen.
als je een elektromotor wil bouwen, dus op deze hoeveelheid luchtverbruik nog eens overdruk gaat presteren, dan ga je toch meer moeten hebben dat zo een klein ding.
een turbo draait al gauw 60 000rpm en deze neemt heel wat vermogen weg aan de uitgangzijde (uitlaatgassen zijn toch verloren energie, dus who cares).
een charger daarentegen draait zo rond de 100 000rpm (met overbrengingen binnenin) en die slikken heeel wat vermogen (daardoor dat zo een motor heel onregelmatig loopt).
en dan zouden die elektrocdingetjes ook een aantal pk winst hebben??? het enige dat die kunnen doen is de luchtstroom verbeteren, en dit zelfde effect heb je ook met een sportluchtfilter
ik hoor graag wat je bevindingen zijn, maar ik geloof niet in dat spul (heb ook ff opgezocht, blijkbaar is een te arm LPG mengsel schadelijk voor je uitlaatkleppen)
Geplaatst: 04 okt 2007 21:44
door bastian
juist ja ze propageren een werveling in de inlaatluchtstroom met dat ding maar t moet dan ook nog passen tussen luchtfilter en carb. maar zie er denk ik vanaf ben bang voor te arm mengsel en daarbij behoorende problemen
Geplaatst: 04 okt 2007 21:50
door bastian
draai trouwens gemiddeld op 2500 a 3000 toeren ,1500 x 5ltr = 7500 ltr lucht per minuut ,heb op lpg mooie blauwe vlam(lees volledige verbranding) maar op benzine gele vlam (lees onvolledige ,energie wordt omgezet o.a.in licht )
Geplaatst: 05 okt 2007 19:32
door bastian
weet dus nu nog steeds niet hoeveel koppel een dodge w200 w300 heeft... is t 312NM of mischien 346NM ?