Pagina 2 van 2
Geplaatst: 26 mar 2006 12:29
door berry
zitten je wielmoeren vast?
geen overmatige speling op stuur of lagers?
wielen uitgebalanceerd?
Geplaatst: 26 mar 2006 13:06
door Robbie
Volgens mij denken jullie veelste moeilijk... (Maar wel leerzaam)
Volgens mij zijn Steve z'n Hummer banden gewoon onrond en als ze op een gegeven moment links en rechts zegmaar het onronde gelijk loopt kan het behoorlijk gaan hobbelen.
Dat kun je heel mooi zien tijdens het balanceren van de banden.
Geplaatst: 26 mar 2006 23:46
door 318Rob
Onronde banden,
inderdaad, heldere gedachte!
Scheef gemonteerde wielen zouden continu trillingen moeten genereren. En mijn heer Vermeulen klaagt alleen tijdens het optrekken. Wordt wel eens tijd dat hij reageert trouwens....
Versleten schokdempers zou ook nog wel eens kunnen.
322Rob
Geplaatst: 31 mar 2006 21:49
door dodgefanaat1985
poe en dan te bedenken dat mijn as wel 30graden achterover staat
Geplaatst: 15 apr 2006 00:14
door dodgefanaat1985
dodgefanaat1985 schreef:poe en dan te bedenken dat mijn as wel 30graden voorover staat
Geplaatst: 15 apr 2006 08:53
door Rienk
Dus jouw fusees staan ook 30graden voorover?
Zal wel...
Ik kon gelijk een stuurdemper plaatsen toen ik mijn voorste bladveren had bewerkt en het zonder m'n wigjes probeerde. Mateloos interessant rijgedrag van 30-50km/h want harder durfde ik in dat stadium niet... klapperdeklapper en zwabberdezwabber..
Edited By Rienk on 1145084204
Geplaatst: 03 mar 2008 06:00
door Bommel
Beste Dodge leden,
Maar hoe zit dat precies met die wiggen die je erbij krijgt dan?
Mijn dodge zwabbert namelijk ook behoooooorlijk. Ik heb de wiggen er dus wel tussen zitten. Maar om het zwabberen te verminderen, moet ik ze dan juist er tussenuit halen??
Geplaatst: 03 mar 2008 11:45
door Gerhart
De wiggen zullen zorgen voor een kleinere hoek en dat zorgt voor wat minder rechtuit-stabiliteit. Zonder wiggen zal het stuur wat gemakkelijker/beter naar rechtuit komen na een bocht.
De wiggen kunnen er gerust tussenuit, maar dan heb je wel meer kans op meer slijtage van je voorste tussenas.
Als je auto echt zwabbert, is er waarschijnlijk toch wat anders mis. Rijd je op hummerbanden? Die zijn nou niet echt stabiel. Je zou eens een andere set banden (met wielen) kunnen proberen (lenen van een andere Dodge rijder).
Mijn persoonlijke ervaring met hummerbanden is dat ze het verschil maken tussen een dweil op de weg of een Dodge op de weg. De Dodge is op goeie banden heel stabiel.