oke dat weten we dan weer. Maar dan nog een vraag. Die as naaf die ik heb zijn voor en achter gelijk . Nou had iemand het
( Lijkt op een Dana 60 met automatische vrijloopnaaf.)
Hoe werk dat en wat moet er dan nog bij.
Dat nummer zoek ik nog even op van die as.
Heb er ook nog een ander probleem bij mijn linker achter wiel. Slaat al vast bij het remmen. Waar moet ik hier bij aan denken wat dit kan zijn
gr hans
as naaf
-
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
- Locatie: eenrum
@Hans:
Tegen die vastslaande remmen zou je eens een nieuw setje veren in de achterremmen moeten proberen. Ik merkte zelf op dat het gehele remgedrag iig een stuk rustiger werd waar eerst de remmen met het minste of geringste blokkeerden. En als je de boel los hebt gelijk goed schoonmaken, kopervet op de bewegende delen en eventueel de uiteinden van je remschoenen eventjes ontdoen van scherpe hoeken.
@Ed: Nieuwere types Dana 44 zijn ook voorzien van vrijloopnaven, en dus ook de nastelbare lagers. .
Tegen die vastslaande remmen zou je eens een nieuw setje veren in de achterremmen moeten proberen. Ik merkte zelf op dat het gehele remgedrag iig een stuk rustiger werd waar eerst de remmen met het minste of geringste blokkeerden. En als je de boel los hebt gelijk goed schoonmaken, kopervet op de bewegende delen en eventueel de uiteinden van je remschoenen eventjes ontdoen van scherpe hoeken.
@Ed: Nieuwere types Dana 44 zijn ook voorzien van vrijloopnaven, en dus ook de nastelbare lagers. .
W200- '77, 360, D60 Front & Rear
-
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
- Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
- Contacteer:
Wat Dick zegt allemaal controleren,ik wilde er wat aan toevoegen wat ik zelf heb meegemaakt.
Ik ben een verfent terrein rijder en na iedere rit in de blubber maak ik altijd mijn remmen voor en achter goed schoon,maar na een tijdje sloeg mijn rem vast dat wil zeggen hij kwam niet meer terug,daar ik al alles schoon had gemaakt ging de wagen op de krik om te kijken wat dit zou kunnen zijn.
Wielen vrij en langzaam remmen ging allemaal perfect maar als ik het pedaal los liet bleef die remschoen hangen.
Slang los gemaakt en direct kwam de remschoen los,
om het verhaal kort te houden de storing lag aan de remslang de binnenkant van de rubber was zo versleten dat de rubber in elkaar kromp, nu fungeerde hij als een terugslagklep als je remde ging de druk wel door de slang en als je losliet stroomde de remvloeistof niet terug naar de hoofdremcilinder.
Nieuwe slangen gezet en ik rij er nu nog mee zonder problemen.
suc6 met de reparatie. :)
Edited By country4all on 1297952396
Ik ben een verfent terrein rijder en na iedere rit in de blubber maak ik altijd mijn remmen voor en achter goed schoon,maar na een tijdje sloeg mijn rem vast dat wil zeggen hij kwam niet meer terug,daar ik al alles schoon had gemaakt ging de wagen op de krik om te kijken wat dit zou kunnen zijn.
Wielen vrij en langzaam remmen ging allemaal perfect maar als ik het pedaal los liet bleef die remschoen hangen.
Slang los gemaakt en direct kwam de remschoen los,
om het verhaal kort te houden de storing lag aan de remslang de binnenkant van de rubber was zo versleten dat de rubber in elkaar kromp, nu fungeerde hij als een terugslagklep als je remde ging de druk wel door de slang en als je losliet stroomde de remvloeistof niet terug naar de hoofdremcilinder.
Nieuwe slangen gezet en ik rij er nu nog mee zonder problemen.
suc6 met de reparatie. :)
Edited By country4all on 1297952396
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.
Buy a hybride....................... We need the gas

Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.
Buy a hybride....................... We need the gas
