Pagina 2 van 3
Geplaatst: 12 okt 2009 23:08
door bastian
schijnt dan bij die dodges te horen ,ik kan tot ca 85Kmh behoorlijk rustig zoeven ,daarna lijkt t alsof er oorlog uit breekt en bij 100 Kmh voelt t alsof je in de vliegtuig zit dus al met al rijd ik niet harder als 85Km h ,t zal m aan de 37inch good year wranglers liggen ?
Geplaatst: 12 okt 2009 23:54
door frenkie
hmm, ik kan toch echt zonder gerammel 140 rijden. ???
Geplaatst: 13 okt 2009 10:59
door aequitas
Er zit dus ruimte in voor verbetering, mooi, gaan we dat uitzoeken :)
Geplaatst: 13 okt 2009 17:29
door 76 w200
ik moet me bij frenkie aansluiten
valt best mee bij zo,n 140 km :p
ik heb 35ers
Geplaatst: 13 okt 2009 17:42
door Rob Rules
Tot de 115km/h nergens geen last...
Daarboven tot 130 trillen als een gek... Harder durfde ik niet..
Geplaatst: 13 okt 2009 17:45
door limbododge
90 op de teller als die klopt is dat 90x 1,6 km =144 en niet 115 gr limbododge en rammelen doen ze allemaal wel aleen de een wat meer als de ander
Geplaatst: 13 okt 2009 17:58
door limbododge
o ja het kan ook zijn dat de cardanas uitgebalanceerd moet worden sheelt ook wel wat
Geplaatst: 13 okt 2009 18:42
door skiere
76 w200 schreef:ik moet me bij frenkie aansluiten
valt best mee bij zo,n 140 km :p
ik heb 35ers
he ed had jij dan je broek vol gescheten?of was dat een andere keer?? :D
Geplaatst: 14 okt 2009 09:54
door aequitas
Ik vind dat ik op zijn minst 120 moet kunnen rijden zonder dat ik me al te veel zorgen moet maken, dus nog uitzoeken wat ik er aan kan doen. Dit weekend even assteunen aanschaffen zodat ik de speling op de wielen kan controleren en de lagers en kruisassen kan nakijken.
Wat ik me verder nog af vraag is of de V8 een resonantiefrequentie heeft? Bij mijn motorfiets merk ik op een bepaald toerental een zeer sterke trilling over de hele fiets. Daarboven is het ook gelijk weer weg. Dit is wel een 4 in-lijn. Ik weet niet of een V8 hier ook last van heeft of dat dit niet te merken is?
Geplaatst: 14 okt 2009 11:49
door bastian
een v8 motor hoort over t hele toeren bereik trilling vrij te lopen , onderdelen die de trillingen veroorzaken zijn dus aandrijf as en banden
Geplaatst: 14 okt 2009 12:13
door aequitas
Duidelijk, dat is al een mogelijke oorzaak minder.
Een apparaat om frequenties te meten weet ik wel te bouwen, dus daar ga ik binnenkort naar kijken (als ik de onderdelen heb).
Misschien dat ik voor die tijd al door middel van trail-and-error de oorzaak kan vinden. In ieder geval ga ik volgende controleren:
- Aandrijfas en kruisasjes
- Wiellagers
- Remmen
- Wielassen
- Banden en balans
Versnellingsbak en motor doe ik nog niet, ik wil eerst de meest voor de hand liggende uitsluiten.
Geplaatst: 14 okt 2009 12:40
door Gerhart
Heb je bij 't smeren ook het schuifstuk gedaan met de vetnippel?
Als 't gaatje aan de kant van het kruisje verstopt zit, staat de buis onder druk en komt er tijdens het rijden veel kracht op de kruisjes te staan.
Kan een oorzaak zijn.
Geplaatst: 14 okt 2009 13:04
door aequitas
Het vet kwam zelfs aan de kant van het kruisje er uit lopen, dus dat zit wel goed denk ik :)
Geplaatst: 15 apr 2010 17:33
door Laurens
90 op de teller als die klopt is dat 90x 1,6 km =144 en niet 115 gr limbododge en rammelen doen ze allemaal wel aleen de een wat meer als de ander
Lees het net pas, (jaja, heel laat:P),
ik heb een km/mijlen tellen, en doelde op 90 km, ik rijdt met 33,1 inch banden, op 8j velgen, en vandaar dat er een afwijking in de snelheidsmeter zit!,
gelukkig geen mijlen:p, 150 is behoorlijk hard met een dodge;)
Geplaatst: 15 apr 2010 19:28
door Gerhart
Laurens schreef:gelukkig geen mijlen:p, 150 is behoorlijk hard met een dodge;)
Vinden de andere weggebruikers ook, ja :p
Maar toch rijdt de Dodge nog steeds erg stabiel bij die snelheden.