Pagina 2 van 3

Geplaatst: 17 jun 2010 17:43
door Bommel
As is gedraaid, staat nu perfect.
Nu heb ik hem al een aantal keren gestart. Hij start verder ook prima, maar hij heeft ergens een tik in het blok.
Dat mag toch eigenlijk niet kunnen voor een nieuw blok, wel?

Geplaatst: 17 jun 2010 17:44
door Bommel
Of kan dit wel nog met afstellen te maken hebben?
Je hoort het namelijk niet als hij op hetzelfde toerental blijft hangen. Maar geef je gas bij dan tikt hij ergens.




Edited By Bommel on 1276789486

Geplaatst: 17 jun 2010 18:30
door Bommel
http://www.youtube.com/watch?v=jE4iKHLApOQ

Weet niet of het goed te horen is, maar luister even nadat ik een keer met het gas gespeeld heb.
Direct daarna hoor je het tikken.

Geplaatst: 17 jun 2010 19:05
door biestieboy
tikken komt hoogstwaarschijnlijk doordat de hydraulische klepstoters nog leeg zijn, dit duurt een tijd en dan gat het vanzelf over.

arjan

Geplaatst: 17 jun 2010 21:15
door Ton
Was het een nieuw opgebouwd blok? met nieuwe nokkenas erin? Dan heb je een speciale inloopprocedure.
Starten en 20 minuten op ik dacht min. 2500 toeren laten lopen zodat je nokkenas en lifters op elkaar in kunnen lopen.

Geplaatst: 17 jun 2010 21:51
door Gerhart
Ton schreef:Was het een nieuw opgebouwd blok? met nieuwe nokkenas erin? Dan heb je een speciale inloopprocedure.
Starten en 20 minuten op ik dacht min. 2500 toeren laten lopen zodat je nokkenas en lifters op elkaar in kunnen lopen.
En dan een beetje met de toeren wisselen tussen de 2500 en 3000. Dus niet 20 minuten op hetzelfde toerental houden.

Geplaatst: 17 jun 2010 23:14
door Bommel
was inderdaad een nieuw opgebouwd blok. Ok dat hebben ze me niet vertelt tijdens de aankoop. Maar ik zal het eens proberen. Bedankt jongens.
Moet ik het blok hiervoor eerst fatsoenlijk afstellen met een stroboscoop? Of gaat dat ook zo die 20 min?

Geplaatst: 18 jun 2010 09:35
door JAN/DODGE
Ik zou hem eerst goed afstellen

Geplaatst: 18 jun 2010 12:43
door Gerhart
Niet te lang laten lopen voordat je dat inlopen doet.
Even zo afstellen dat 'ie niet pingelt of knalt, dan laten inlopen, afkoelen, olie vervangen en daarna echt afstellen.

Nokkenassen zijn daar vrij gevoelig voor.

Geplaatst: 18 jun 2010 21:06
door Bommel
op hoeveel graden hebben jullie hem afgesteld zonder en met vacuümvervroeging?

Geplaatst: 19 jun 2010 08:45
door JAN/DODGE
Heb je de motor,zelf samengesteld of heb je hem zo gekocht?nieuw/gereviseerd?
en waar komt hij vandaan,want meestal hebben deze motoren al een inloopperiode
achter de rug.
Dit kan je zien op de bijgeleverde papieren.

Geplaatst: 19 jun 2010 11:17
door Bommel
Ik heb alleen het inlaatspruitstuk, waterpomp,etc erop moeten bouwen.
Nu heb ik hem dus afgesteld op 8 graden voorontsteking, met de vacuumslang aangesloten.
De 20 min op plus minus 2500 toeren laten draaien, maar het geluid blijft hetzelfde.
Elke keer bij gas geven, en als de motor daarna terugzakt in toeren komt het tikken.

Verder is de oliedruk prima, deze is namelijk 75 PSI. Dus dat zit wel snor dacht ik zo.

Geplaatst: 19 jun 2010 12:06
door JAN/DODGE
nogmaals,mijn vragen zijn niet beantwoord
Maar zo te zien aan de oliedruk en graden voorontsteking moet er niets tikken.
zitten er ook headers op?
zet ook een foto van de motor erbij




Edited By JAN/DODGE on 1276942065

Geplaatst: 20 jun 2010 10:20
door Bommel
Beste Jan,

Hier een paar foto's van het blok.
Er zitten ook Headers op. Het lijkt of het geluid ergens bij achterzijde blok, of de versnellingsbak zit.
Ik zag gisteren dat er iets te weinig olie in de bak zit, maar ik weet niet of het geluid daardoor zal komen. Er zit wel een nieuwe koppelomvormer in.

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Geplaatst: 20 jun 2010 13:22
door Bommel
Problem solved......
De beschermplaat van de Torque converter zat schijnbaar niet 100% goed.
Heb deze een beetje verbogen, en het geluid is weg......foutje bedankt.....
Hier baal ik wel van, wat een stomme fout..

Evengoed bedankt jongens....




Edited By Bommel on 1277032964