Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

ontluchtdrama/troubels/ellende/shitzooi! - pinnetje remverdeler

area51
Berichten: 360
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Re: ontluchtdrama/troubels/ellende/shitzooi! - pinnetje remverdeler

Bericht door area51 »

de originele natuurlijk, die heeft meerdere functies. en dan verandert er niets in het remgedrag, Lijkt me ook wel zo plezierig? :proost
groet, Bart
Jasperrr
Berichten: 38
Lid geworden op: 22 apr 2019 02:35

Re: ontluchtdrama/troubels/ellende/shitzooi! - pinnetje remverdeler

Bericht door Jasperrr »

maar wat is orgineel, bij summit bv zie ik alleen nog maar proportionele te koop :kijkt
area51
Berichten: 360
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Re: ontluchtdrama/troubels/ellende/shitzooi! - pinnetje remverdeler

Bericht door area51 »

rockauto?
groet, Bart
robbert peter
Berichten: 193
Lid geworden op: 13 feb 2001 23:03
Locatie: etten leur

Re: ontluchtdrama/troubels/ellende/shitzooi! - pinnetje remverdeler

Bericht door robbert peter »

Ik zit dit topic zomaar eens door te lezen en had bij mijn eerste dodge (inmiddels 20 jaar geleden) ook het probleem dat de achterzijde overberemd was.
Ik heb toen een proportioneel valve gekocht om dit op te lossen. Deze heb ik nooit meer gemonteerd.
Ik heb hem gevonden en denk er over deze er weer tussen te zetten bij mijn huidige Dodge. (als ik zover ben).
Is dit toegestaan voor de APK? Ik zou me zo voor kunnen stellen dat dit verboden is omdat je bv. je achterremmen zover terug zou kunnen stellen dat ze niet/nauwelijks meer werken.
Heeft iemand een idee?
'76 dodge W200
'72 pontiac Catalina
MG ZS EV
area51
Berichten: 360
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Re: ontluchtdrama/troubels/ellende/shitzooi! - pinnetje remverdeler

Bericht door area51 »

Voor zover ik het weet mag het officieel niet.

wat ook wel gebeurt, en is denk ik de beste oplossing, enkele flinke tegels of stoepbanden achterin. (iig voor deAPK)

je moet niet vergeten dat deze auto ontwikkeld is toen de abs en laadafhankelijke rem regel ventielen nog niet bestonden, en de Dodge is berekend op meer als een ton lading.
dus logisch dat bij een lege auto de achteras eerst begint te slippen.
groet, Bart
Plaats reactie