Pagina 2 van 2

Geplaatst: 11 mei 2010 21:03
door bastian
heren ik weet niet wat jullie zien maar het blok bestaat uit één geheel en er is door mij niet aan gelast ,er staat een gegoten nummer op en lijkt origineel te zijn ,deze constructie zit al minstens zestien jaar zo en heeft het altijd gehouden zonder problemen ,het blok is alleen opnieuw in de zwarte verf gezet zodat t weer langer meekan

Geplaatst: 11 mei 2010 21:10
door Gerhart
brain dodge w200 schreef:oke bedankt

maar je heb ook het orginele blok (ong 6cm) nog en daar heb ik de 4 cm blok op gelast en dan nog 4cm er boven op zit je toch al aan een 14 cm ...

gaat het dan ook nog??
zit je dan ook niet met de stuurstang vanuit de cabine..? ???

mvg brain
Ik lees hier toch dat er een blok van 4 cm op een blok van 6 cm is gelast.

Geplaatst: 11 mei 2010 21:45
door bastian
dat is iemand anders ,ik zette de foto s ertussen omdat ik toevallig ook met de veren en stroppen bezig was

Geplaatst: 11 mei 2010 22:00
door richard
de blokken van bastiaans w300 zijn standaard ik heb ze er ook opzitten op de achteras

Geplaatst: 12 mei 2010 11:55
door Gerhart
Misschien een beetje verwarrend dat deze foto's niet bij het verhaal horen.

Maar, @ Bastian: heb jij dan je bladveren gelast?
Is niet aan te raden, omdat dat eigenlijk gewoon niet kan. Verenstaal heeft teveel koolstof om een sterke las te kunnen maken.

Geplaatst: 12 mei 2010 16:18
door Bommel
Helemaal met Gerhart eens,

Verenstaal kun je wel lassen, en dan zit het aan elklaar. Maar daar heb je ook alles mee gezegd.
Bij de geringste spanning die erop komt zal de las breken.

Geplaatst: 14 mei 2010 22:46
door bastian
ja ik heb mijn twee kapotte bladveren gelast en er weer tussen gezet zoals gezegd nu met twee extra bladveren eronder ,ik wil het gewoon even proberen in hoeverre het meegaat onder gewicht en levensduur ,ze zijn in ieder geval niet door de minste spanning opnieuw gebroken want heb mijn eerste lichte lading a 400kg al weggebracht over dito 400kM afstand ,mochten ze later toch nog eens breken is er nog niets verloren want dan vervang ik ze .

Geplaatst: 22 mei 2010 18:45
door brain dodge w200
hoi

oke dan weet ik wat me t e doen staat!
ik ga het de blok er weer af slijpen en er een centreerpin tussen maken
en aan de zijkant schuin af slijpen en vol lassen.
dan kan het als je het mij vraagt niet meer schuiven!
of het is mischien net zow makelijk om een nieuw blok te maken! ???

en hoe hoog moet ik hem achter maken om hem een beetje schuin naar voren te hebben staan?

mvg brain

Geplaatst: 22 mei 2010 22:58
door bastian
ja , t is net zo verstandig om een nieuw blok te maken denk ik , ben net terug uit Salzburg met 1700kg aan max gewicht daarheen gebracht , het bladverenpakket van mij met zelfgemaakte strop heeft de reis prima volstaan .

Geplaatst: 23 mei 2010 23:16
door Robbie
brain dodge w200 schreef:en hoe hoog moet ik hem achter maken om hem een beetje schuin naar voren te hebben staan?

mvg brain
Meten is weten..

Ik zou de afstand meten boven de bladveren, dan opkrikken achter de achteras tot de gewenste hoogte bereikt is, en dan weer op de zelfde plek meten.
Het verschil tel je op bij de hoogte van je huidige blok en je weet het.

Geplaatst: 25 mei 2010 16:25
door brain dodge w200
hoi

ja dat zal makkelijk wezen maar ik heb aleen het chasie op assen de rest zit er niet meer op (ben hem helemaal aan het opknappen)

mvg brain