Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Weer wat geleerd!! - Bobine stuk

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
rudodge
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 mei 2002 00:03
Locatie: Heelsum (gld)

Bericht door rudodge »

half jaar geleden kreeg ik startproblemen met de dodge
(startmotor weigerde af en toe)
dus van alles geprobeert en gedaan
eerst het startrelais vervangen.dacht dat het voorbij was.............fout!!!!!!!!
toen maar starmotor vervangen (moest toch want bendix bleef af en toe hangen) nu moet het goed zijn dacht ik.................fout!!!!!!
startrelais nagekeken,die moest goed zijn.
verder zoeken dus
contactslot misschien,dus ook maar vervangen,nu moet die goed zijn (dacht ik)......................fout!!!!!!!
gisteren klein stukkie gereden,ff flink aan het planken geweest
en opeens...........dodge helemaal dood,niks deed het meer,het licht niet,ruitenwissers niet,helemaal niks!!!
hmz bleek accupool beetje los te zitten,dus ff aangedraait en karren maar weer .
vanmorgen naar het werk gegaan,vorige eigenaar van dodge gesproken probleem uitgelegd.............ampere-meter is kapot zei die.
ik dacht als ik thuis kom kijk ik het gelijk na
s,middags naar huis toe gereden
alles ging goed,totdat ik hem thuis bijna op de parkeerplaats had staan............weer helemaal dood
gelijk onder het dachbord gekropen,draden van ampere-meter losgehaald en doorverbonden.tadaaaaaaaaaaa  :) starten en gelijk lopen dus toch de ampere-meter kapot,ongelofelijk dat zo,n klein ding zoveel problemen kan veroorzaken

mvg rudodge
sicky61
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 nov 2002 23:15
Locatie: DRIEBERGEN
Contacteer:

Bericht door sicky61 »

hoi RUDODGE,aardig gek denk ik dan.Valt het bij mij NOG wel mee.Wat me opvalt is dat onze door ons zo geliefde THE dodges veel problemen hebben met alles waar een touwtje aan zit.Is dat spul na 25 jaar niet gewoon op/poreus/versleten en daardoor onbetrouwbaar? ??? Ik verwacht het ergste,dan valt het wel weer mee.Onderdelen vervangen is onontkoombaar,en uiteindelijk wordt THE dodge als nieuw :) ZUCK6
GROETE' SICKY
rudodge
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 mei 2002 00:03
Locatie: Heelsum (gld)

Bericht door rudodge »

ach weet je sicky
als je een dodge koopt weet je van te voren dat je kosten gaat maken  :) en ach en hobby mag geld kosten  :D

mvg rudodge
Tonnie Wittenaar
Site Admin
Berichten: 564
Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
Locatie: Daarlerveen (Ov)
Contacteer:

Bericht door Tonnie Wittenaar »

Neem eens een andere willekeurige auto van 25 jaar oud, zou daar niets aan mankeren, dacht het wel hoor...

En wat die problemen betreft, er moet toch iets zijn wat je van de staat houd nietwaar?

Ik heb uiteraard ook wel eens wat, en baal dan vaak op het moment dat er iets gebeurt en je het absoluut niet uitkomt (wat eigenlijk altijd het geval is volgens Murphy)

Echter het voldane gevoel als je e.e.a. weer zelf in orde hebt weten te maken, dat doet mij toch wel wat.

DUS... Als je een leuke hobby wilt, en niet bang bent voor wat sleutelwerk af en toe, koop dan een DODGE, en als je er al een hebt, koop er dan gewoon nog een bij (zoals ikzelf zei de gek (dodgegek)!

greetz
Tonnie
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Ik heb mijn Dodge ongeveer vier jaar gereden en ook wel wat probleempjes gehad.
Maar met m'n auto voor dagelijks misbruik (Toyo, moet betrouwbaar zijn enzo) heb ik in twee jaar tijd véél meer problemen (en kosten) gehad dan aan de Dodge in vier jaar.
Het elektrische systeem kent wel een paar eigenaardigheidjes, maar zoals Tonnie al zegt: tis allemaal natuurlijk wel 25 jaar oud.

En als tie 't weer 'es niet deed, had ik 'm ook het liefst de sloot ingereden (maar hij rijdt niet, dus dat zal ook niet lukken).
Maar als tie dan eenmaal weer rijdt, is alles gauw vergeten.

Zo'n aangeboren afwijking heet "hobby" geloof ik, dus we moeten er mee leren leven.
Gerhart
sicky61
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 nov 2002 23:15
Locatie: DRIEBERGEN
Contacteer:

Bericht door sicky61 »

Bedankt mannen,goeie peptalk(zonder dtbweb kan je beter gaan vissen).Ik ben gewoon erg ongeduldig.Heb de wagen nodig voor dagelijks gebruik,vandaar.Zit nu nog op een startmotor en een ontstekingsmodule te wachten ,dan nog 2 banden eronder en door de APK........... en dan rijden,rijden en nog es rijden.En sleutelen?nix mis mee,en erg leerzaam.Eigenlijk ken ik maar 1 persoontje die nog gekker van is van THE dodge en dat is m'n jongste zoontje van 7.En dat maakt het tot meer dan een hobby of werkauto.En m'n vriendin?Ook lijp van dikke dodges!Dus als dat niet goed komt,komt er nix goed.En daar geloof ik niet in.CU soon



;) ;)
GROETE' SICKY
sicky61
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 nov 2002 23:15
Locatie: DRIEBERGEN
Contacteer:

Bericht door sicky61 »

:p Hallo MANNEN VAN STAAL.Na de nieuwe start motor en ontstekings module gemonteerd te hebben.RIJDEN :p .........als ik heel voorzichtig gas geef bij het wegrijden blijft K@REL lopen.Eenmaal gas erop gaat ie dan wel.Sputter/stop.Starten...nix.Weer starten ......en lopen.Achter kwam alleen uit de linkeruitlaat rook.Uit gezet kabels gecheckt en er hing een stang bij de carberateur los.Naar huis liep hij soms goed en soms slecht.Bij remmen op de motor bijvoorbeeld knald ie als een ralleymonster.Maar toch door het dorp heen naar huis geploft(KAN DIE MAFKETEL NIET EEN GEWONE AUTO KOPEN???).Daar heb ik de ontstekingvolgorde gechekt en de stang vast gezet(splitpen) :) Hij rookt weer uit beide uitlaten en hij "rijdt".................is het nog te volgen?Nou mijn vraag is eigenlijk:moet ik dit bij de onsteking(verdelerkap is oud)of bij de benzinetoevoer zoeken?Of is het een kwestie van te dunne/dikke draden van/naar de bobine en dynamo? ???
GROETE' SICKY
rudodge
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 mei 2002 00:03
Locatie: Heelsum (gld)

Bericht door rudodge »

hey sicky
kan ook zijn dat je verdelerkap kapot is
toen ik mijn dodge net had gekocht bleek dat er een klein scheurtje in de verdelerkap zat toen liep die ook slecht

mvg rudodge
75-1045399289

Bericht door 75-1045399289 »

:p Hoi rudodge.Verwacht dinsdag de bestelde verdeler kap.Ik hoop dat je gelijk hebt.Heb nu het belangrijkste wel vervangen.Zodra die erop zit de ontsteking goed afstellen,en rijden met die bak.CU SOON groet sicky61 :p
sicky61
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 nov 2002 23:15
Locatie: DRIEBERGEN
Contacteer:

Bericht door sicky61 »

Nou gelijk maar een goeie d'r op gezet.Accel heavy duty(zware dienst?) :p vervangings verdeler kap en rotor.Ontstekingsvolgorde met de klok mee18436572 en starten maar.Een nieuw probleem?De dodge lijkt te starten maar net niet.Af en toe een pruttel en na zo'n 6x10 seconden starten een enorme knal. :p Wel mooie klap maar dat is alleen leuk als je de klap kan timen(onder viaduct of in de file).Weet iemand waar ik es zal kijken?De ontsteking zal wel fout staan.Ik heb gelezen dat die handmatig is af te stellen(zonder stoboscoop)maar dan moet de motor toch eerst draaien?BVD voor een advies.
GROETE' SICKY
Plaats reactie