Pagina 2 van 2
Geplaatst: 04 sep 2007 11:02
door dundy
Kan aan mij liggen, maar wat heeft een al-dan-niet defecte startmotor met het oorspronkelijke probleem te maken: het afslaan van de motor?
Inderdaad, wat is je accuspanning?
Heb zelf ook een defecte accu gehad... die nog net genoeg leverde om de relais te bekrachtigen, maar de startmotor kreeg ie niet meer rond.
Succes !!
Dundy
Geplaatst: 04 sep 2007 11:20
door Sander-1987
@Dundy
Er is niks mis mee met de accu, wij zelf denken dat het een kortsluiting was waardoor het tandwieltje van de startmotor naar voren toe kwam en zo het vliegwiel tegen hield, waardoor de motor afslaat.
We hebben wat doorgemeten en de startmotor krijgt gewoon zijn 12.8V het kleine tandwieltje schiet wel naar voren maar hij draait niet rond.
in ieder geval dat is wat wij denken..
Geplaatst: 04 sep 2007 18:34
door maiky
als je tandwiel naar voren schiet tijdens dat de motor draaid
breekt of je tandwiel af en anders draaid de starter mee, ik geloof nooit dat het kleine tandwiel van de starter je startkrans kan tegenhouden.
Het probleem zal je echt in je stroomvoorziening moeten zoeken dus accu of dynamo(bedrading)
gr maiky
Geplaatst: 04 sep 2007 19:12
door dodgedude
als je tandwiel naar voren schiet tijdens dat de motor draaid
breekt of je tandwiel af en anders draaid de starter mee, ik geloof nooit dat het kleine tandwiel van de starter je startkrans kan tegenhouden.
Het probleem zal je echt in je stroomvoorziening moeten zoeken dus accu of dynamo(bedrading)
Ik sluit me hier bij aan.
Ik zeg niet dat het dat is maar heb zelf soortgelijk probleem gehad.
Met doormeten multimeter voldoende stroom.
Maar toch niet genoeg om alles rond te gooien.
Startten en cabine stroom viel weg en na paar seconden had ik weer stroom.
Werd er gek
van en heb uiteindelijk na 1 uur zelluf proberen maar hulp ingeroepen van ANWB. ???
Bleek een moertje handvast te zitten op het startrelais.
Losgetrild door de trillingen van de V8.
Zag je niet zo 1.2.3 moertje aangedraaid en startten maar.
Losse accuklemmen geven hetzelfde effect.
Suc6
Geplaatst: 14 sep 2007 15:33
door Sander-1987
Hej dodgers, mijn beesje loopt weer.
Kort gezegt: Nieuwe startmotor + accu = Lopen als een trein.
Er zat een yellowtop gelaccu in en die is overleden.
Het was idd niet de startmotor die naar voren geschoten is, maar op die avond zaten we maar wat te brainstormen van hoe kan mijn W200 ineens zijn uitgevallen. (En ja dan haal je van alles en nog wat naar boven)
Nieuwe startmotor gekocht en eronder gelegt met de gelaccu maar toen liep ie ook niet.
Andere accu geprobeerd op de hi torq startmotor, en hij loopt als een trein.
Oftewel.. See you guys at AAWL :)
Geplaatst: 14 sep 2007 15:45
door fcapri
en een paar antwoorden terug zei je dat de batterij het niet was :)
zo leert men. blij dat het ding weer loopt
Geplaatst: 14 sep 2007 16:46
door Sander-1987
fcapri schreef:en een paar antwoorden terug zei je dat de batterij het niet was :)
zo leert men. blij dat het ding weer loopt
hehe true.. toen wij aan het meten waren gaf de accu nog gewoon ong. 13V aan.
Maar toen we starte zakte de accu terug naar +/- 3V
daarbij dachten wij eerst dat ergens kortsluiting was.. maar we gingen het probleem niet 1,2,3 bij de accu zoeken.
Geplaatst: 16 sep 2007 09:40
door maiky
4 handen en een multimeter word je een heel stuk wijzer van