Pagina 2 van 3
Geplaatst: 21 dec 2009 18:38
door 76 w200
net even het weerstand blokje om gewisseld , maar helaas das was m ook niet
zal morgen wat proberen te meten
moet namelijk eerst voor licht zorgen ( net alles met zaklamp gedaan ) :(
mvg ed
Geplaatst: 22 dec 2009 08:26
door Laurens
Ha Ed,
Bij mij hielp het om direct van de + van de accu naar de bobine te gaan,
dus misschien bij jouw ook?
Geplaatst: 22 dec 2009 10:05
door 76 w200
En waar zit het probleem dan bij jou? ???
Geplaatst: 22 dec 2009 14:07
door Laurens
Nog niet gevonden, ik ben vandaag weer aan het werk, (9 tot 9), dus kan pas morgen weer kijken hoe of wat, ik vermoed de ECU, al is deze nog helemaal niet Zo oud, hopelijk een kabelbruik, en wellicht een zekering ?
Geplaatst: 22 dec 2009 15:07
door 76 w200
Hoi laurens . Ik heb de ecu al om gewisseld en dat was het niet .ook de zekeringen waren nog goed
Geplaatst: 22 dec 2009 15:54
door Laurens
He Ed, we hebben het hier wel over twee verschillende dodge's :D
maar laten we hopen dat het bij beide, iets makkelijks en goedkoops is...
Geplaatst: 22 dec 2009 18:41
door 76 w200
:p Dat hoop ik ook
Geplaatst: 22 dec 2009 23:28
door bastian
Henk_W200 schreef:Ik heb nog een vraagje aan je henk, jij hebt net zoals mij een impco gas installatie (eigenlijk precies dezelfde), wat ik zo op je site gevonden had, nu loopt er bij mij een goedje uit dat volgens meerdere mensen parafine moest zijn, blijkbaar een resisdu van de LPG, dit zou je eventueel kunnen aftappen, weet jij of dat met de impco A300, verdamper mogelijk is?
Hoi Laurens, ik had je andere topic hier al over gelezen.
Vond het in de eerste instantie raar, maar heb weer wat geleerd.
Heb er zelf geen last van, en weet eigenlijk niet hoe je dit moet aftappen. (?)
zoals dat bij mijne impco 300 zit daar onder aan wel een aftap plug op maar het destillaat vormt zich typisch bij het knie koppelstuk tussen verdamper en de grote slang naar de mixer, simpelweg de klemband van de grote slang op t kniestuk losdraaien en slang afnemen
Geplaatst: 23 dec 2009 11:34
door Laurens
Ik ben inmiddels weer wat verder, dus Ed misschien dat jij hier ook wat aan hebt,
Geprobeerd:
*Accu plus naar bobine : Resultaat, dodge starte gelijk
* spanningsverdeler vervangen (met de nieuwe van de crosser): geen verschil, niet
starten
* Weerstandblokje, doorgemeten, werkt , dodge loopt nog niet
* ECU vervangen, werkt gewoon, dodge loopt nog niet
* Zekeringen doorgemeten (ook die verstopt waren), allen goed in orde, dodge loopt nog niet
* van plus van bobine tot aan de stekker die op het schutbord zit doorgemeten, gewoon contact, dodge loopt nog niet
* bobine gemeten zonder extra kabel direct naar plus, 3V spanning, dodge loopt nog niet
heeft iemand een idee wat het nog zou kunnen zijn?
Alvast bedankt
Geplaatst: 23 dec 2009 12:10
door Dikkiedik
Hoi Laurens,
Het lijkt er toch op dat je ergens een slecht contact hebt. Start de dodge wel als je de sleutel omdraait om gelijk weer stil te vallen als je ophoudt met starten (lastige omschrijving..) ?
Gewoon stap voor stap doormeten of je overal de juiste spanning hebt. Je contactslot kan ook nog een boosdoener zijn, dus eventjes met een weerstandmeter de draden doormeten die er naar toe gaan.
Bulkhead connectors zijn ook nog goed? Dat is ook vaak een bron van ellende bij onze Dodges.
Suc6 en hou ons op de hoogte.
Groet Dick
Geplaatst: 23 dec 2009 12:23
door Laurens
Ha Dikkie Dik
De wagen wilt alleen maar starten als ik de bobine direct doorlus aan de + van de accu,
dus op een normale manier wilt hij niet eens starten,
wat zijn bulkhead connectors?
Geplaatst: 23 dec 2009 12:50
door 76 w200
hoi laurens . Dat zijn de stekkers op je schut boord ..ik ga vanavond meten gr
Geplaatst: 23 dec 2009 19:53
door Dikkiedik
Hoi Laurens,
Je probleem zit dus duidelijk ergens in de stroomtoevoer naar je bobine. Bulkhead connectors zijn idd wat Ed al aangaf. FF systematisch doormeten en de stroomtoevoer proberen te volgen vanaf je startrelais naar het contactslot en weer terug naar je weerstandsblokje.
Groet Dick
Geplaatst: 23 dec 2009 19:55
door 76 w200
hallo
weer een update :
heb een kabel van + accu naar de + bobine gelegd en toen starte hij :)
nu het rare : ik heb de kabel verwijderd en toen nog eens gestart nu ook zonder probleem starten ???
daarna nog 5 keer gestart en ook zonder probleem :)
ik snap t niet meer , maar hij doet t gelukkig weer :p
gr ed
Geplaatst: 23 dec 2009 21:48
door Laurens
Ik ben ook wat verder, helaas nog niet zover als Ed :D
Wederom, draadje van accu naar bobine is gelijk lopen,
dus alles nog eens nagelopen, nu vind ik dat met de elektronica zoals het nu zit,
meet ik op de + draad van de bobine 12 volt, zodra ik deze op de bobine aansluit daalt het naar 3 volt,
dus toen gedacht bobine stuk,
oude bobine uit de kast getrokken, en deze geprobeerd, nu hadden we 7-8 volt (contact, stijgt 1 volt met starten)
iemand nog goede ideen waar het probleem zou kunnen zitten,
simpel gezegd, lijkt het erop dat er ergens zo'n 9 volt verloren gaan,
tevens nieuw draad van ballast resistor naar + bobine gelegd, zelfde verhaal,