Geplaatst: 18 nov 2003 20:23
Okee,gaat-ie.
Op je automaat zit een stekker met 3 draden.Die haal je los.Dan ruk je je multimeter uit het stof en meet je de middelste aansluiting van die 3 op de bak door tegen de massa van je wagen.Die mag alleen in P of N geleiden!Anders is dat schakelaartje (want dat is het stiekem)kapot.Als die meting goed blijkt te zijn moet het probleem in de bedrading zitten,dus het draadje van het startrelais naar de automaat maakt onbedoeld massa.Meet je dus ook door,hij is nou toch al los van de bak.
Succes!
Oja,het schijnt ook te kunnen dat de afstelling van je schakelhandel niet helemaal goed uitgelijnd is,dat ie denkt dat ie in P of N staat,maar dat niet klopt...
Kan je denk wel testen door te proberen in 1 te starten,dan zal ie dat niet doen.
Edited By Rob Kramer on 1069183612
Op je automaat zit een stekker met 3 draden.Die haal je los.Dan ruk je je multimeter uit het stof en meet je de middelste aansluiting van die 3 op de bak door tegen de massa van je wagen.Die mag alleen in P of N geleiden!Anders is dat schakelaartje (want dat is het stiekem)kapot.Als die meting goed blijkt te zijn moet het probleem in de bedrading zitten,dus het draadje van het startrelais naar de automaat maakt onbedoeld massa.Meet je dus ook door,hij is nou toch al los van de bak.
Succes!
Oja,het schijnt ook te kunnen dat de afstelling van je schakelhandel niet helemaal goed uitgelijnd is,dat ie denkt dat ie in P of N staat,maar dat niet klopt...
Kan je denk wel testen door te proberen in 1 te starten,dan zal ie dat niet doen.
Edited By Rob Kramer on 1069183612