Mijn W200
Re: Mijn W200
Daarom mogen ze bij mij de wielen er wel af halen, maar erop zetten doe ik zelf! Neem ook altijd mn moment sleutel mee, En zet mn moeren met het wiel nog van de grond al op moment (110nm) Hoef ik ze ook niet na te trekken.
Vandaag maar eens alle vloeistoffen en filters vervangen die in de wagen zitten. Had vorig jaar alleen motorolie en filter vervangen. Ook heb ik de voorste aandrijfas er weer onder gehangen, die had ik weggehaald toen ik nog voor met kleinere banden reed. Binnenkort eens gaan kijken hoeveel verschil de nieuwe banden maken offroad.
Wat betreft mijn nieuwe banden, de band die kapot was gereden is gemaakt. Ben anderhalve week geleden terug naar Kicken gereden daarvoor. De dag voor ik er naartoe reed merkte ik dat mijn reserveband langzaam leeg liep, in een week tijd 1 bar gezakt. Toen ik dus bij Kicken aankwam gaf ik dat aan, maar daar had hij geen tijd meer voor zei hij. Hij zei ik moet maandag toch bij jou in de buurt zijn, ik breng die reserveband dan wel effe langs. Ondertussen is het al dik een week geleden dat hij langs zou komen en nog steeds is er niks langs gebracht
. Heb hem al verschillende keren proberen te bellen maar ik krijg hem er maar niet aan. Kortom dit was de laatste keer dat ik daar banden gehaald heb...
Wat betreft mijn nieuwe banden, de band die kapot was gereden is gemaakt. Ben anderhalve week geleden terug naar Kicken gereden daarvoor. De dag voor ik er naartoe reed merkte ik dat mijn reserveband langzaam leeg liep, in een week tijd 1 bar gezakt. Toen ik dus bij Kicken aankwam gaf ik dat aan, maar daar had hij geen tijd meer voor zei hij. Hij zei ik moet maandag toch bij jou in de buurt zijn, ik breng die reserveband dan wel effe langs. Ondertussen is het al dik een week geleden dat hij langs zou komen en nog steeds is er niks langs gebracht

Bram
Ik ben bang dat je er dan toch nog een keer heen moet.
Daar ziet het wel naar uit ja, maar dan zou het fijn zijn als ik een afspraak zou kunnen maken. Heb er al eens voor de gesloten deur gestaan. Maarja afspraak maken is lastig als hij de telefoon niet oppakt...
Bram
-
Jammer i kheb alleen maar goede ervaringen met Ron. Wil hem ook wel bellen voor je
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
Ik ga deze week nog een paar keer proberen, denk dat ik er anders gewoon een keer naartoe rijd.
Bram
Huidige staat van de dodge:

Afgelopen maandag weer een kapotte band gekregen, en ja aangezien ik mijn reserve band nog steeds niet terug heb, kon ik niks meer. Gelukkig kwam ik er wel thuis achter dat de band leeg aan het lopen was. Heb nog geluk gehad want ik ben net een week met scouting op pad geweest en als ik daar was komen te staan had ik een veel groter probleem gehad.
Het rare vind ik dat de binnenband kapot is, maar de buitenband niet. De enige plaats waar lucht eruit komt is namelijk tussen het ventiel en de velg door, verder helemaal nergens. Dit bevestigd weer dat er oude binnenbanden ingeduwd zijn die hij nog had liggen, dit is namelijk dan de 3e die kapot is. Na veel bellen heb ik hem uiteindelijk een keer aan de lijn gekregen. Heb meteen zijn prive nummer gekregen waardoor ik hem nu kan appen, dat werkt wat beter. Hij zou eigenlijk vorige week de reserveband langs brengen, maar dat is ook weer niet gebeurt. Morgenavond ga ik bij hem langs met de complete set achter op de bus en laat ik alle binnenbanden eruit halen en ga ik weer tubeless rijden. De reden dat ik dat niet meteen heb gedaan was omdat hij de banden dan niet op de velg zou krijgen, ze hadden te lang op een stapel gelegen dus de wangen waren te ver naar binnen.
Vorige week heb ik wel nog even de dodge goed uitgeprobeerd door een zeecontainer een stuk te verslepen. Het gebrek aan grip was erger dan het gebrek aan kracht (de reden dat ik tussendoor stopte was omdat ik vergeten was de tussenbak in de loc te zetten)

Afgelopen maandag weer een kapotte band gekregen, en ja aangezien ik mijn reserve band nog steeds niet terug heb, kon ik niks meer. Gelukkig kwam ik er wel thuis achter dat de band leeg aan het lopen was. Heb nog geluk gehad want ik ben net een week met scouting op pad geweest en als ik daar was komen te staan had ik een veel groter probleem gehad.
Het rare vind ik dat de binnenband kapot is, maar de buitenband niet. De enige plaats waar lucht eruit komt is namelijk tussen het ventiel en de velg door, verder helemaal nergens. Dit bevestigd weer dat er oude binnenbanden ingeduwd zijn die hij nog had liggen, dit is namelijk dan de 3e die kapot is. Na veel bellen heb ik hem uiteindelijk een keer aan de lijn gekregen. Heb meteen zijn prive nummer gekregen waardoor ik hem nu kan appen, dat werkt wat beter. Hij zou eigenlijk vorige week de reserveband langs brengen, maar dat is ook weer niet gebeurt. Morgenavond ga ik bij hem langs met de complete set achter op de bus en laat ik alle binnenbanden eruit halen en ga ik weer tubeless rijden. De reden dat ik dat niet meteen heb gedaan was omdat hij de banden dan niet op de velg zou krijgen, ze hadden te lang op een stapel gelegen dus de wangen waren te ver naar binnen.
Vorige week heb ik wel nog even de dodge goed uitgeprobeerd door een zeecontainer een stuk te verslepen. Het gebrek aan grip was erger dan het gebrek aan kracht (de reden dat ik tussendoor stopte was omdat ik vergeten was de tussenbak in de loc te zetten)

Bram
Geweldig die container!
PKaas zijn er om zo hard mogenlijk tegen een muur te rijden!
Torque is er om hem zo ver mogenlijk mee te nemen!
Vreemd vehaal! Omdat een band lang op een stapel heeft gelegen zitten de wangen te ver naar binnen!
Een slimmerik heeft daar een oplossing voor!
Een handzaam vaatje gevuld met perslucht wat is open te zetten met een kogel afsluiter.
Een spanband om de band te dwingen zich goed te plaatsen op de velg.
Remmenreiniger, en een aansteker als bovenstaande echt niet lukt.
Ik denk dat het een leuk adres is om banden te kopen...
PKaas zijn er om zo hard mogenlijk tegen een muur te rijden!
Torque is er om hem zo ver mogenlijk mee te nemen!

Vreemd vehaal! Omdat een band lang op een stapel heeft gelegen zitten de wangen te ver naar binnen!
Een slimmerik heeft daar een oplossing voor!
Een handzaam vaatje gevuld met perslucht wat is open te zetten met een kogel afsluiter.
Een spanband om de band te dwingen zich goed te plaatsen op de velg.
Remmenreiniger, en een aansteker als bovenstaande echt niet lukt.
Ik denk dat het een leuk adres is om banden te kopen...
Ik ben er net heengereden met de complete set achterop de bus, kom ik daar zegt hij doodleuk: "Oh ja we zijn nu hier mee bezig, morgenvroeg tussen 10 en 11 zullen ze wel klaar zijn". Met een chagereinig gevoel de set afgeladen en daargelaten. Maar ik heb mn reserve band in ieder geval wel terug nu
. Maandagavond dus weer die richting in om de hele rotzooi op te halen. T zou nog niet zo erg zijn als het niet zo ver rijden zou zijn, maar iedere keer dik n uur heen en dik n uur terug om maar weer teleur gesteld te worden begin ik zat te worden...
Het argument van we krijgen m anders niet op de velg vond ik ook vreemd, maar dacht zal t zal wel, hij is de handelaar erin hij zal t wel weten. Ik meen dat hij ook iets mompelde van dat er een te kleine maat binnenbanden ingeduwd zijn omdat hij niks anders had, maar ik dacht vraag er maar niet op door, zolang ze maar eruit gehaald worden.

Het argument van we krijgen m anders niet op de velg vond ik ook vreemd, maar dacht zal t zal wel, hij is de handelaar erin hij zal t wel weten. Ik meen dat hij ook iets mompelde van dat er een te kleine maat binnenbanden ingeduwd zijn omdat hij niks anders had, maar ik dacht vraag er maar niet op door, zolang ze maar eruit gehaald worden.
Bram
Als het goed is krijg jij die binnenbanden gewoon mee.
(Heb je voor betaald!)
Dan kan je zien of ze te klein zijn.
(Heb je voor betaald!)
Dat gezeik met kapotte binnenbanden zonder defect aan buitenband heb ik ook al een paar x gehad , oorzaak 1: slechte kwaliteit uit India of zuid Korea oorzaak 2: te kleine binnenband gemonteerd oorzaak 3 : binnenband gemonteerd die voor landbouwdoeleinden dient m.a.w alleen voor lage snelheden geschikt is.
Net daar geweest om mn set weer op te halen. Hij zei dat nogal wat werk heeft gekost om een band tubeless op de velg te krijgen vanwege de stugge zijkant en de brede velgen (valt toch wel mee met 10J?). Na 1 band tubeless te maken had hij besloten om bij de rest toch maar weer n binnenband in te doen. Hij zei nog erbij: "Dus bij de rest hebben we nu wel de goede maat binnenbanden erin gelegd" oftewel ze waren idd te klein. Dus nu heb ik 1 tubeless band en 3 met binnenband...
Wat ik echter wel vreemd vind is dat hij daar vrijdag niks over gezegd heeft, hij heeft namelijk de reserveband ook tubeless gemaakt.
Wat ik echter wel vreemd vind is dat hij daar vrijdag niks over gezegd heeft, hij heeft namelijk de reserveband ook tubeless gemaakt.
In principe heb ik nooit voor de binnenbanden hoeven betalen. De buitenbanden werden verkocht voor 150 t stuk. Heb zelfs nog een gratis buitenband erbij gekregen, dus eigenlijk waren ze 125 t stuk. Sinds ik de set heb gekocht heb ik niets meer hoeven betalen voor alle reparaties en dergelijke, dus wat dat betreft klaag ik niet.Robbie schreef: 20 jul 2019 11:42 Als het goed is krijg jij die binnenbanden gewoon mee.
(Heb je voor betaald!)
Bram
Je kan weer cruisen daar gaat het om