Pagina 10 van 23
Re: DTB member 1105
Geplaatst: 13 jul 2015 16:32
door dodgew200v8
Effe over hier terug te komen over trillingen inmiddels ben ik weer 3000km verder en het trillen is volkomen weg ..
Voor de rest heb ik geen updates dat kreng blijft lopen......

Re: DTB member 1105
Geplaatst: 10 aug 2015 17:59
door dodgew200v8
Trekhaakkogel stond tussen de 55/60cm op hoogte, veelste hoog natuurlijk.
Heb door middel door 2 chassisbalken de trekhaak verlaagd.
Ook heb ik de achter veerpakketten opnieuw aangepakt, 3 korte vervangen door 3 lange bladen.
Het ondersteblad is een add a leaf blad.

Hij staat nu weer ietjes met de kont omhoog, eerst was het andersom waar ik me toch aan kon ergeren.

Gele platen heb ik vervangen door blauwe platen. 8) en de stekkeraansluiting van de aanhanger heb ik verwerkt in de bumper.. Die kan geen modder meer happen en roesten.

Re: DTB member 1105
Geplaatst: 10 aug 2015 23:06
door bastian
Goed bezig Phil , al had ik persoonlijk die dubbele chassisbalken voor trekhaak wat netter weggewerkt bijv achter een dwarsbalk , komt dit overigens zo wel goed bij de keuring ? Bij een trekhaak hoort normaal een tekening met de gebruikte materialen , sterktes etc . ?
Re: DTB member 1105
Geplaatst: 10 aug 2015 23:08
door bastian
ik zie juist op de laatste foto dat je je bumper wer teruggeplaatst hebt

, ik zat ff niet op te letten
Re: DTB member 1105
Geplaatst: 17 aug 2015 21:42
door dodgew200v8
Zal wel eens betere foto's maken.
+ punt is nu ook dat de trekhaak eenvoudig te verwijderen is als ik weer eens naast de baan zit.
Gr Phil
Re: DTB member 1105
Geplaatst: 25 aug 2015 16:29
door dodgew200v8
Re: DTB member 1105
Geplaatst: 27 aug 2015 21:42
door bastian
Ruige bak zeg , mooie fotos s.
Re: DTB member 1105
Geplaatst: 14 sep 2015 17:46
door dodgew200v8
14-09-15
kmstand 12.000
Dots stond niet meer echt bepaald in spoor... Eigenlijk al sinds aankoop niet.
Voorraam was gesneuveld in Nuland( Kronenberg meeting )
Mooi blauw goed teken op een plekje na.
Laatste tijd begon de Dodge slechter te starten, deed die alleen smorgens vroeg als het vochtig/koud was. Als ik deed over starten sloeg hij wel in een keer aan.
Om nou telkens om 5u smorgens te over starten zag ik ook niet zo zitten... Meende eerst dat het probleem aan de accu lag maar dat was het ook niet.
Nieuwe bougies,verdelerskap, rotor besteld.
Het zooitje allemaal om gezet, en de bougiekabels 1 voor 1 om gewisseld op verdeler wou de Dodge helemaal niet meer starten.... Na paar avondjes verder geklust onder andere andere ontsteking geprobeerd, sloeg hij aan maar duidelijk dat de onsteking helemaal niet goed stond.
Cilinder 1 op tuimelen gezet en zo alle bougiekabels goed gezet op de verdeler zoals in het boekje. Totaal andersom zoals de bougiekabels hebben gezeten op de verdeler... Dodge sloeg nog steeds niet aan. Uit eindelijk de rotor 180, graad gedraaid en de bougies op 0,7 afgesteld, liep hij als een naai machinetje... Conclusie de Dots heeft al die tijd met een verkeerde afstelling rond gereden... Bougiekabels heeft al die tijd tegen over gesteld gezeten op de verdeler, waardoor de rotor ook 180 graad andersom stond.

Bougiekabels heb ik ook vernieuwd. Zo goed heeft hij nog nooit gestart.
Re: DTB member 1105
Geplaatst: 15 sep 2015 00:40
door bastian
vreemd verhaal eigenlijk , de rotor heeft normaal een nokje die in de inkeping van de verdeler valt dus die kan er mits goed gemonteerd maar op 1 stand in , betreft de bougiekabel volgordemet tevens de draairichting van de rotor staat normaal een ingegoten schema op jou manifold boven op de motor
Re: DTB member 1105
Geplaatst: 15 sep 2015 09:25
door dodgew200v8
Nee hoor compleet asje heeft verkeerd gestaan. Bij mij zat bougiekabel 1 van cilinder 1 tegen het schutbord.
Re: DTB member 1105
Geplaatst: 09 okt 2015 18:28
door dodgew200v8
09-10-15
kmstand 12.488
Tijdje geleden nieuwe gasverdamper erop, afstellen wilde niet meer zo goed lukken.
Merk verdamper is ag2000
Wel heb ik een drukknopje in dashboard om extra gas in tespuiten voor de koude start smorgens, starten lopen.
Door cherrybombs en 2 rechte pijp had ik een hoop geknetter in de hogere toeren, met behulp van 2 t stukken heb ik er een balanspijp tussen gezet. Geknetter is weg.
Vandaag op de brug bij de oudijzerboer had ik een ledig gewicht van 2660kg.... Toch wel zwaar, zal wel in de vering zitten dat gewicht

Re: DTB member 1105
Geplaatst: 09 okt 2015 18:38
door bastian
weer mooie updates , qua gewicht zit.je niet ver meer van de w300 af ...
Re: DTB member 1105
Geplaatst: 01 nov 2015 17:52
door dodgew200v8
Hoi Bas,
Denk dat jou Dodge ook wel behoorlijk stuk zwaarder is als op de papieren.
12.710km
01-11-15
Olie ververst

Re: DTB member 1105
Geplaatst: 02 nov 2015 18:47
door bastian
Hoi Phil in mijn geval komt t gewicht aardig overeen met wat op t kenteken staat nl 2880kg , met volle gastank is dat 3000kg , idd is t zo dat t gewicht van t voertuig meestal hoger i sals wat er beschreven staat , lijkt trouwens meer op water dan op olie wat r uit je diff. komt , wordt denk ik tijd voor en verhoogd ontluchtingspijpje op je diff. , en heeft je dodge werkelijk maar 12000km gelopen of moet er een 1 voor staan ? gr bas
Re: DTB member 1105
Geplaatst: 02 nov 2015 22:11
door dodgew200v8
Hoi Bas,
Behoorlijk gewicht ook.
3 jaar terug nieuw klokje in gekomen met 0km, voorheen had hij een mijlenteller met 71.000miles.
Ja klopt lijkt op water/modder wat in de olie zit, slangetje ga ik in het weekend maken toch wel zo handig. De olie wilde ik toch een keer hebben ververst, nu heb ik alles gehad. Motor/automaat/tussenbak/remvloeistof/koelvloeistof. Koelvloeistof doe ik binnenkort weer opnieuw en weer spoelen. Radiator moet toch weer eruit aangezien mijn voorfront is gescheurd... Zit nu met spanbandjes vast. Maar dat krijg je als je gek doet.
2 weken terug.
