Pagina 9 van 23

Re: Mijn W200

Geplaatst: 01 mei 2019 23:25
door Robbie
Daggie ruilen dan.. :knipoog

Ik ben geen kraan machinist! (1 hijsklusje 30minuten niks doen)
Ik ben kraandrijver. 120 minuten hijs klussen.15 minuten naar beneden, en weer gaan met die kraan. :toppie

Re: Mijn W200

Geplaatst: 12 mei 2019 21:57
door Brammie2
Vandaag eindelijk de verhogingsset er onder gezet. Omdat de nieuwe veerstroppen van de achteras nog niet binnen zijn gekomen, heb ik alleen de voorkant gedaan. Ging vrij goed eigenlijk tot er een bevestigingsbout van de stabilisatorstang afbrak. Deze komende week maar eens repareren. De voorkant staat met de nieuwe veerpakketten 12 cm hoger dan eerst, dit is wel iets meer dan de 2" dat ik dacht dat het zou zijn :ie. De blokken voor op de achteras zijn namelijk 2", dus hoop niet dat hij straks achterover staat... Op dit moment staat de wagen mooi recht (voor 31 inch banden met verhoging en achter 35 inch banden zonder verhoging). Zal morgen eens een fototje maken van hoe hij er nu bijstaat :toppie

Heb van de week ook de AMP meter vervangen door een tankmeter die ik aangesloten heb op mn gastank, nu weet ik tenminste iets beter wanneer ik moet gaan tanken.

Re: Mijn W200

Geplaatst: 13 mei 2019 07:36
door Henk_W200
Ik heb op een meeting ook eens een W200 gezien met een stabilisatorstang aan de voorzijde.
Rij al 14 jaar zonder, zou het effect hebben op het rij plezier ??

Mijn W200 vooras zakte eerst door de veren heen.
https://www.wee200.nl/w200_tips/suspens ... onlift.htm
Heb ook 2 inch verhoogt, jammer dat ik het niet nagemeten heb :bonk

Ben benieuwd naar de foto's :jump

Re: Mijn W200

Geplaatst: 13 mei 2019 10:25
door Brammie2
Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Kreeg net een mailtje dat de veerstroppen binnen zijn dus binnenkort kan de achterkant ook omhoog :jump

Re: Mijn W200

Geplaatst: 13 mei 2019 18:10
door Henk_W200
Zoooo je ziet het verschil voor :toppie

De mijne ziet er zo uit
2 inch suspension en 4 inch body lift
33 inch wielen

Re: Mijn W200

Geplaatst: 13 mei 2019 18:43
door Brammie2
De mijne heeft ook iets een bodylift, heb alleen nog niet gemeten hoeveel dat is, gok rond de 1-2".

Re: Mijn W200

Geplaatst: 19 mei 2019 20:47
door Brammie2
Vandaag bezig geweest met de achterkant verhogen. Hiervoor heb ik de 2" blok op de as gezet. Na het loshalen van de originele blok op de achteras kwam ik erachter dat er al ooit een kleine verhoging is gedaan door een plaat op de blok te lassen. Ik weet dat er overal gezegd wordt dat je nooit iets op een verhogingsblok moet lassen omdat het gietijzer is en daardoor de las niet zal houden, maar aangezien dit toch al een aantal jaar zo zit laat ik het fijn zitten. Verder heb ik sterkere veerstroppen laten maken (M16 ipv 9/16"), dit verschil was wel te zien.

Afbeelding

Voor mijn gevoel is er niet heel veel veranderd aan de manier hoe de wagen uitziet, maar op deze manier zou ik genoeg ruimte moeten hebben voor nieuwe banden. Nieuwe banden is toch wel harder nodig dan ik eerst meende. Toen ik vorige week de voorwielen eraf had om de voorkant op te hogen zag ik dat bij een van de banden een flinke scheur in het loopvlak zat, en er zat al een bult op waar het ijzer uitstak. Als ik veel langer had gewacht had ik waarschijnlijk een klapband gehad. Achter is een wiel half scheef afgesleten, hierdoor hobbelt de auto nogal bij lage snelheden.

Afbeelding

Komende week toch maar eens wat rondzoeken naar 37" hummer banden. Heb 16,5x10J velgen, dus daar moeten ze goed op kunnen. Voor het geval dat ik ooit nog terug wil naar kleinere wielen, bewaar ik mijn set 16" velgen. Zeker omdat een set passende 16" velgen vinden blijkbaar vrij lastig is.

Re: Mijn W200

Geplaatst: 20 mei 2019 00:03
door Robbie
Ik zie op je fotos ook weinig verschil.. Maar wel mooi!
Maar waarom hummers?
Met je 16" velgen heb je veel meer keus! Ook bij militaire banden. kijk maar is bij banden kicken.

Re: Mijn W200

Geplaatst: 20 mei 2019 09:47
door Brammie2
Hoe ik het begrijp zijn hummers een stuk goedkoper dan andere grote banden. Verder zijn die 16,5" velgen breder dan mijn 16", dus leek het me beter om daar gewoon hummers op te leggen (heb namelijk ook 5 16,5 velgen en maar 4 16" velgen). Vind ze er niet slecht uit zien. Over hoe ze rijden heb ik zeer uiteenlopende meningen gezien, de een vind t niks en de ander zou zo weer een set kopen.
Welke banden zou jij dan aanraden voor een 16x8J velg?

Re: Mijn W200

Geplaatst: 20 mei 2019 14:58
door Robbie
Een banden boer heeft mij ooit verteld dat een velg niet veel smaller (5cm) moet wezen als de band. Heb je dat wel, gaat de band zich zoekend gedragen en gaat slijten waar de band op de velg zit. Ik wilde toen 36" hummers op orginele velgen. De bandenboer begon er niet aan ivm bovenstaande. Dus velgen laten verbreden en ik kon cruisen op de 36ers. De eerste ca 5Km leek het wel een hobbelpaard maar als de banden weer rond waren.. Geweldig! Tochh heb ik ze niet veel later verkocht en ben op 33" gaan rijden. heb toen zelfs Henk z'n 16.5" bling bling velgen over genomen 2×10j achter, 2x8j voor. Banden over laten zetten. Wat mij gelijk opviel, de Dodge was meer zoekend op de weg, vooral bij spoorvorming.
Nu heb ik rondom 8j velgen met 35" banden 12.5" breed
Het dweilt over de weg! Ik kan ermee leven want het is hobby ben niet afhankelijk! Maar vind ik ooit bredere velgen, Of als de banden versleten zijn.. ga ik smaller! BREED oogt geweldig! maar smal is wel praktischer.

Welke banden ik adviseer? Waar ik m'n hele verhaal mee begon. Het advies van m'n bandenboer. Uit ervaring weet ik dat de beste man gelijk heeft. :bonk :toppie

Re: Mijn W200

Geplaatst: 20 mei 2019 15:09
door Brammie2
Ja daarom was ik ook blij dat mijn 16,5 inch velgen al verbreed zijn naar 10J. Dat gehobbel van de 36ers heb ik inderdaad vaker gelezen, maar ik meen dat de 37ers daar geen last van hebben omdat die radiaal zijn ipv diagonaal. Wat ik al eerder aangaf, mocht t niks zijn verkoop ik de hele set wel en kijk ik naar banden voor op mn 16 inch set. Ik was eigenlijk vanaf t begin al van plan om voor de brede en grote look te gaan van de hummers. Op dit moment heb ik achter 35x12.5 erop liggen, ik moet zeggen dat die zeker niet slecht rijden (op de kale plek na dan, maar dat heeft niets met de banden over het algemeen te maken).
Deze week eens bellen naar kicken, om te kijken wat hij heeft liggen en wat die 37ers kosten.

Re: Mijn W200

Geplaatst: 20 mei 2019 16:09
door dodgew200v8
Denk dat ik 80% van de KMS wat ik met de dodge heb gemaakt op 37ers waren op 12j velgen. Dat reed gelijk een stuk beter als daarvoor 36ers op 8 of 7,5j.
Daarna ben ik overgestapt op swampers 42/15/16.5 op 12j. Om de kerk heel leuk totdat ik eens na Brugge moest en dat was de druppel , weg ermee. Had bijna 3 rijbanen nodig om recht te blijven met die belsje wegen geen doen.
Alles verkocht van velgen en banden, totdat ik voor 100,- een complete set kon kopen wat ik nu heb. 4 blingbling velgen met toen 2 goede en 2 slechte. Die 2 slechte heb ik laten vernieuwen. Kortom rij nu op achteras 10j met 38/13/16.5 ( of 38/13.5/16.5 weet t ff niet meer) en op de vooras 8j met 37/12.5/16.5.
Vooras is breder als achteras, nu dat ik voor smallere band met velg heb staat alles nu in een spoor. En rijd super geweldig, ziet er wel minder bruut uit maar dat boeit me niks meer. Met 100km/u met het pinkje aan het stuur ondanks dat ik een torenflat heb. :knipoog

Re: Mijn W200

Geplaatst: 29 mei 2019 22:08
door Brammie2
Afbeelding

Vandaag bij Kicken geweest voor mn set 37ers te monteren. Gisteren al daar geweest maar door een misverstand hadden ze niet begrepen dat ze de banden ook moesten monteren, ze dachten dat ik ze alleen kwam halen. Dus vandaag effe terug gekacheld naar Landgraaf, om de bandjes erop te laten zetten. Omdat dit het laatste setje was en ze nog een extra band hadden liggen, hebben ze me een 6e band voor niks erbij gegeven, dan waren ze er vanaf. Ik ben dik tevreden over het eindresultaat, het ziet er meteen stukke beter uit dan de 31ers samen met de 35ers.

Afbeelding

Helaas op de terugweg, zo'n 10km verderop merkte ik dat hij niet echt meer goed reed en dat de wagen opzij trok: Jawel hoor, band kapot :boos
De slag van mn potkrik was minder dan de wang van de band dus ik heb m eerst op moeten krikken om een van de oude banden erop te kunnen leggen, en daarna opnieuw omhoog om genoeg hoogte te krijgen. (Wel nog effe staan buurten met een gezellige Duitser die effe kwam kijken of alles lukte :knipoog ). Nadat de reserveband eronder zat, voorzichtig naar huis gereden. Ik merkte wel dat met de reserveband erop de auto best hard trilt tussen de 65 en 75. Ondertussen was het al kwart voor 6 toen dit gebeurde, dus bij Kicken pakte helaas niemand meer de telefoon op. Vrijdag eens bellen of ik er terecht kan en dan toch maar weer terug gaan. Ik vermoed dat de binnenband niet helemaal goed heeft gezeten en na een stukje rijden de ventiel af is gescheurd o.i.d. Nogal balen...

Binnenkort ga ik eens beginnen met een grote beurt te doen, alle filters vervangen, alle vloeistoffen eraf laten en nog wat kleine dingetjes eraan doen.

Re: Mijn W200

Geplaatst: 29 mei 2019 22:46
door bastian
precies t zelfde ongein heb ik 3 jaar geleden voorgehad , ook een 37 inch band bij kicken erop gelegd die er in de Ardennen af liep , kon ik nog eens 150 gulden betalen aan de plaatselijk banden boer om t euvel te verhelpen.

Re: Mijn W200

Geplaatst: 29 mei 2019 22:53
door Brammie2
Ik meen dat het ook allemaal gebruikte binnenbanden zijn, er was er ook een die tijdens het erop leggen al gesneuveld was (of al kapot was van te voren). Ik was net ook effe al mn wielmoeren na aan het trekken want alles is eraf geweest, en ik kwam erachter dat ze bij een wiel een moer zo hard aangedraaid hebben met de luchtsleutel dat de draad uit de moer is. Zover ik kon zien zag de draad op de hub er nog goed uit gelukkig. Dus daar moet ik ook nog effe achteraan om een paar wielmoeren te regelen. Denk dat ik Arjan effe een mailtje stuur, die zal ze wel hebben liggen.