Vandaag bij Kicken geweest voor mn set 37ers te monteren. Gisteren al daar geweest maar door een misverstand hadden ze niet begrepen dat ze de banden ook moesten monteren, ze dachten dat ik ze alleen kwam halen. Dus vandaag effe terug gekacheld naar Landgraaf, om de bandjes erop te laten zetten. Omdat dit het laatste setje was en ze nog een extra band hadden liggen, hebben ze me een 6e band voor niks erbij gegeven, dan waren ze er vanaf. Ik ben dik tevreden over het eindresultaat, het ziet er meteen stukke beter uit dan de 31ers samen met de 35ers.
Helaas op de terugweg, zo'n 10km verderop merkte ik dat hij niet echt meer goed reed en dat de wagen opzij trok: Jawel hoor, band kapot
De slag van mn potkrik was minder dan de wang van de band dus ik heb m eerst op moeten krikken om een van de oude banden erop te kunnen leggen, en daarna opnieuw omhoog om genoeg hoogte te krijgen. (Wel nog effe staan buurten met een gezellige Duitser die effe kwam kijken of alles lukte

). Nadat de reserveband eronder zat, voorzichtig naar huis gereden. Ik merkte wel dat met de reserveband erop de auto best hard trilt tussen de 65 en 75. Ondertussen was het al kwart voor 6 toen dit gebeurde, dus bij Kicken pakte helaas niemand meer de telefoon op. Vrijdag eens bellen of ik er terecht kan en dan toch maar weer terug gaan. Ik vermoed dat de binnenband niet helemaal goed heeft gezeten en na een stukje rijden de ventiel af is gescheurd o.i.d. Nogal balen...
Binnenkort ga ik eens beginnen met een grote beurt te doen, alle filters vervangen, alle vloeistoffen eraf laten en nog wat kleine dingetjes eraan doen.