Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

DTB member 1105

Plaats hier een foto van je Dodge en vertel iets over jezelf
dodgew200v8

Re: DTB member 1105

Bericht door dodgew200v8 »

Jawel zolang de uitlaat maar onder de auto uit komt.

Genoeg dodgkes wat ze zowel links en rechts hebben uitsteken.

De apk keuring staat gepland op 26 feb... Dat word duimen :mrgreen:
Bullbar haal ik voor de zekerheid ook maar eraf...
Afbeelding
Afbeelding
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers

Phil
dodgew200v8

Zo aan staande donderdag ga ik voor de keuring, dan hoef ik dat in april allemaal niet meer te doen.
Maar voordat en het betere instapwerk heb ik sidebars erop gemaakt.

De bestaande gaten in het chassis kwamen goed tot zijn recht, wel een maatje op geboord.
Afbeelding
Effe passen
Afbeelding
Afbeelding
En lassen maar
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Benzine tank en alle leidingen ook maar eruit getrokken, rij er toch nooit op. :mrgreen:
Afbeelding
Remslangen met remleidingen vernieuwd
Afbeelding
Afbeelding
Ook heb ik een splinternieuwe accu erin gezet. Start weer binnen 2 tellen.

Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Bodylift
Superswampers

Phil
dodgew200v8

Zo vandaag na de keuring geweest.
Best wel spannend om de Dodge om 05:00u smorgens te starten voor na je werk te gaan en vervolgend na de keuring 20km verderop.
Het viel gelukkig allemaal mee, aangezien dat hij op vrachtauto staat is de keuring bijna gelijk als de normale keuring.
Het eerste blik was gelijk de ruimte in de wielkasten dat hij zo hoogstond op de poten, deden ze daar niet lastig om.
Aan gezien door de hogere hoogte van de vorige apk, kreeg ik de koplampen toch niet afgesteld maar ze stonden behoorlijk laag, te veel om laag gedraaid .... Ter plekke de koplampen om hoog gedraaid.
De rest was het zoals altijd verlichting controleren, speling op de assen/wiellagers.
Voor mij zeer verrast toen de 2 voorwielen de rembank op gingen en begonnen te draaien bij gas geven terwijl de achteras stil bleeft staan, ik dacht eerst dat dit niet mogelijk was ? Aiii kwartje valt te binnen DELOCK zodat je zonder vooras kunt rijden en zoals voor en achter aandrijving.
Zowel voor als achter remmen 100% OK.
Gasmeeting ook perfect, aangezien ik zowel gas en benzine op kenteken heb staan, vroegte ze wel of hij ook op benzine liep.. Uit gelegd dat ik alleen een gastank heb en niks meer van benzine erin heb zitten was dat goed. Moet wel het tankdopje afkitten zodat hij vast blijft zitten.
Ik had al een vermoede over de achterbanden, daar werd ie ook op afgekeurd + beetje speling op de draglink van het stuurhuis.
Voor de rest tip en top en de kosten 83,- voor de keuring op vrachtauto.. Het valt allemaal wel mee.

Merkte op de autobaan tussen 70/75km/u een lichte trilling lijkt wel of het van de voorbanden afkomt, maar daar boven tot 110km/u ( tomtom ) merkte ik niks en rijd hij gewoon strak recht voorruit.
Ook onder de 70km/u merk ik niks aan de Dodge.
Afbeelding

De mini 8)

Afbeelding
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Bodylift
Superswampers

Phil
bastian

Bericht door bastian »

Hoi phil das dan goed meegevallen , betreft :| de keurings kosten zit je dan wel in een erg goedkope regio , ik heb tot nu toe altijd meer dan 110€ betalen moeten
dodgew200v8

Dodge is afgemeld en kan weer rijden tot 15 april 2016. 8)

Raar dat het dan verschilt Bas, misschien rdw ander tarieven.

Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Bodylift
Superswampers

Phil
bastian

Bericht door bastian »

Gefeliciteerd Phil , apk tarief ligt in onze regio overal tussen de €110 en €125 , geen verschil of rdw of merkgarage
dodgew200v8

Zo de maand Maart is omgevlogen, een kleine 900km weg gedodge zonder pannen 8) Laten we het hopen dat het zo blijft. :lol:

In die tijd 37ers gehaald, 4 nieuwe velgen 12J breedset en een huif van een k30... Dacht dat die plugplay was maar helaas.
Afbeelding
Afbeelding
Met houtenlatten verder afgewerkt
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook nog wat wezen modderen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Bodylift
Superswampers

Phil
JaapMopar

Bericht door JaapMopar »

Mooie huif! ga je de bumpers nog verhogen? Geen gezicht toch zo?
Jaap
'76 W200 440 V8
dodgew200v8

Thanx.. Bumpers zitten al een stuk hoger als normaal maar hoger als dit wil ik niet gaan. Voor de achterkant moet ik nog altijd een traanplaat maken. 2 jaar geleden allemaal weg gegooid. :|

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag nog alles door gevet en start klaar gemaakt voor het weekend 8)
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Bodylift
Superswampers

Phil
bastian

Bericht door bastian »

zut dr good oet , bij de keuring hebben ze waarschijnlijk over t hoofd gezien dat de banden buiten de carosserie uitkijken ? ik heb ook deze banden gemonteerd en heb destijds spatbordverbreders gemonteerd , ik zoek nog 2 goede 37 inch good year wranglers voor op de vooras , die er nu op zoitten veroorzaken trillingen ... :| ,
bastian

Bericht door bastian »

zut dr good oet , bij de keuring hebben ze waarschijnlijk over t hoofd gezien dat de banden buiten de carosserie uitkijken ? ik heb ook deze banden gemonteerd en heb destijds spatbordverbreders gemonteerd , ik zoek nog 2 goede 37 inch good year wranglers voor op de vooras , die er nu op zoitten veroorzaken trillingen ... :| ,
dodgew200v8

Hallo Bas,

Bij de keuring ben ik met de 36ers gegaan en bij herkeuring met 2 leenbanden ook 36ers. Ik rij sinds kort met de 37ers.

Trillingen heb ik alleen tussen 65 75km/u maar dat had ik ook met de 36ers, maar het is niet altijd. Zal in de aandrijving zitten.

Banden kicken in Landgraaf heeft genoeg bandjes liggen, ook fatsoenlijke 37ers vanaf 70,- per stuk tot nieuw 150,- per stuk. Genoeg keuzes.

http://www.bandenkicken.nl/

Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Bodylift
Superswampers

Phil
bastian

Bericht door bastian »

ja die trillingen heb ik ook zo rond de 60kmh , ik zal dan die kicken maar eens contacteren , dat heb ik vorig jaar zomer ook al gedaan maar toen had ie niks..
dodgew200v8

Hoi Bas,

Rij nu sinds vorig weekend zonder vooraandrijfas en de trilling dacht ik effe dat het weg was maar is er nog soms. Of het nou komt dat de banden dan nog koud zijn?. Want na langen stukken rijden is het wel geheel weg.
En zonder die vooraandrijfas is het wel fun rijden en sinds kort ook headers gemonteerd + een automaatkoeler.
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Bodylift
Superswampers

Phil
bastian

Bericht door bastian »

hoi Phil de oorzaak is zo goed als zeker wat je zelf schrijft , na ff rijden worden de banden warmer en dus zachter en gaat t over , gewoon een kwestie van mee leren leven ,denk ik .
Plaats reactie