Zo vandaag na de keuring geweest.
Best wel spannend om de Dodge om 05:00u smorgens te starten voor na je werk te gaan en vervolgend na de keuring 20km verderop.
Het viel gelukkig allemaal mee, aangezien dat hij op vrachtauto staat is de keuring bijna gelijk als de normale keuring.
Het eerste blik was gelijk de ruimte in de wielkasten dat hij zo hoogstond op de poten, deden ze daar niet lastig om.
Aan gezien door de hogere hoogte van de vorige apk, kreeg ik de koplampen toch niet afgesteld maar ze stonden behoorlijk laag, te veel om laag gedraaid .... Ter plekke de koplampen om hoog gedraaid.
De rest was het zoals altijd verlichting controleren, speling op de assen/wiellagers.
Voor mij zeer verrast toen de 2 voorwielen de rembank op gingen en begonnen te draaien bij gas geven terwijl de achteras stil bleeft staan, ik dacht eerst dat dit niet mogelijk was ? Aiii kwartje valt te binnen DELOCK zodat je zonder vooras kunt rijden en zoals voor en achter aandrijving.
Zowel voor als achter remmen 100% OK.
Gasmeeting ook perfect, aangezien ik zowel gas en benzine op kenteken heb staan, vroegte ze wel of hij ook op benzine liep.. Uit gelegd dat ik alleen een gastank heb en niks meer van benzine erin heb zitten was dat goed. Moet wel het tankdopje afkitten zodat hij vast blijft zitten.
Ik had al een vermoede over de achterbanden, daar werd ie ook op afgekeurd + beetje speling op de draglink van het stuurhuis.
Voor de rest tip en top en de kosten 83,- voor de keuring op vrachtauto.. Het valt allemaal wel mee.
Merkte op de autobaan tussen 70/75km/u een lichte trilling lijkt wel of het van de voorbanden afkomt, maar daar boven tot 110km/u ( tomtom ) merkte ik niks en rijd hij gewoon strak recht voorruit.
Ook onder de 70km/u merk ik niks aan de Dodge.
De mini 8)