Ik heb in ieder geval niet gesleuteld, maar heb 'm maar eens meegenomen naar een vriendin..
Op de terugweg op een 80km/h weg werd ik aangehouden door de politie.. of ik gedronken had, ik slingerde enorm..
Ik vroeg de beste man of hij wel eens met een W200 gereden had, nee zei de agent.. dus ik zeg, doe me dat blaasapparaat maar, dan zal ik je in ieder geval laten zien dat dat prima is.. de rest ligt aan het wegdek en de auto.. :D
Dus die man zegt al, kun je er niets aan doen dan ? dus ik zeg al, ik kan er niets aan doen maar jullie kunnen de volgende keer toch gewoon de andere kant op rijden ? :p
Verder was het prima, ze begonnen niet eens over mn 18.2 platen of uitlaten terwijl de zaklamp er hevig op los ging van onder tot boven bij de Dodge :)
ik heb vandaag motorblok en automaat ingebouwd in een ambulance en nou kan ik daar ook al weer mee rijden ging makelijker dan ik gedacht had gr limbododge
ik heb voor de zoveelste keer de meganische benzienepomp proberen aan de praat te krijgen.zonder resultaat!en nu heb ik het er mee gehad!die vliegt eruit en ik installeer de elektrische er terug in.ne!!!
Vorige week de remklauwen voor en alle remslangen vervangen en de binnenste wiellagers, keerringen en de remcylinder rechtsachter vervangen.
(met hulp van Laurens, waarvoor mijn dank)
Gisteren de oliepan eraf gehaald omdat deze nogal zweette op de pakkingen.
Was toch nog een flink karwei:
olie aftappen,
bagger rondom de boutjes wegschrapen,
steunen verwijderen,
pan losschroeven,
met mn bakkes in de druipende olie liggen,
oliepan schoonschrapen,
ontvetten, schuren,
in de grondverf zetten en daarna samen met de steunen signaalrood gespoten.
oliefilter vervangen,
nieuwe pakkingen geplaatst,
alles weer op zn plek geschroefd en verse olie bijgevuld.
Nu nog wat bedrading wegwerken, de gordels verwijderen en de uitlaat gasdicht maken, volgende week naar de APK.
Als je gordels maar één kleine beschadiging hebben worden ze bij de apk afgekeurd, oftewel apk afkeur van je auto,
ik denk dat rob ze na de apk weer terugplaatst,
dit dus alleen om gezeik bij het begin te voorkomen!
Mijn Carterpan heb ik ook verwijderd zonder de steun los te halen, het gaat idd maar net, en is een hoop gepriegel,
uiteindelijk scheelde het wel wat tijd, aangezien die steun bij mij enorm vast zit!
Recentelijk gedaan,
Remmen schoogespoeld
Remmen ontlucht (rondom)
remschijf afgedraaid, nu alle groeven eruit
klepje remcylinder en olie vuldop van de moter even opgepolijst, ziet er wat mooier uit
oliekoeler ingebouwd
carterpan pakking vervangen
nieuw olie erop
vriesdop vervangen
startmoter opgeschoond/ geschilderd
stuurbekrachtiging ingebouwd
voorwiellagers vervangen
alles goed smeerd
nog te doen
CROSSER!!! klaarmaken voor Inor
Trekhaak eronder en naar RDW!
76 w200 schreef:hey rob
de carter pan kan je toch verwijderen zonder steunen los te halen ???
ging bij mij iig net :p
gr ed
ja, dat kan wel, maar als de steunen eraf zijn (die twee beugels van ong. 25 cm links en rechts van de carterpan) dan kun je er veel makkelijker bij en het zijn maar 4 boutjes om los en vast te draaien.
vanmiddag alvast de gordels verwijderd voor de keuring. zojuist nog 'ff snel' de waterpomp vervangen, want er kwam koelvloeistof uit aan de onderkant.
ik heb ermee gereden, en gereden, en vastgezeten in een veld
en gereden...
ik merk de laatste tijd dat hij niet meer voorruit gaat en zen verbruik stijgt. op 250mijl is er 120liter gas op terwijl dit vroeger met gemak 330-350mijl was. ook hoor ik men klepjes meer tikken. één ding is verdwenen, die grote blauwe wolk bij warm starten.
stond ik ineens aan een rood licht en zag dat men oliedruk op stationair wel heel laag staat nu (lager dan 0 ), ff aan kant, en jaja, geen olie meer. niet aan het min streepje maar helemaal niks meer aan de peilstok.
zo een 2liter later komt het streepje net aan het 'min' lijntje. rijd ineens veel stiller, trekt weer beter door, zal zien wat het verbruik doet. oja, die blauwe wolk is ook terug nu :( .
morgen ff proefritje naar nederland se, kleine 400km (heerlen)