Plotselinge uitval - electrische installatie

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
mdonders
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 apr 2001 20:36
Locatie: Brabant

Bericht door mdonders »

Hallo Roger,

Ik heb zo'n beetje hetzelfde probleem gehad en bij mij bleek de ontstekkings-computer (nouja computer, electronica-module) defect te zijn. (ik rijd zelf een D150 '86 / L6)

Was zelfs zo erg, dat als de zon op het linker voorspatscherm scheen, de auto steeds meer ging stotteren.

Ik heb een normale 12 volts computer fan voor deze module geplakt en daarna had ik bijna geen last meer van het stotteren. De module werd gewoon te heet.

Na het verangen van de module was alles opgelost (de fan had ik ook niet meer nodig)

succes ermee,

Grtz Mark
100-1012944962

Bericht door 100-1012944962 »

Hallo Roger,

Zoek het even in de massa van diverse delen en trekt zonodig een extra massadraad bij de ontstekingsdelen. Ik zelf ook een ontstekingsprobleem gehad en mij gewoon SUF gezocht naar het probleem. Het lag nagenoeg voor mijn neus, maar je loopt door het speurwerk dit voorbij. Ook alles gedaan en vervangen. Eeeeeeeeeeeeeen achteraf was het bij mij de massa van het ontstekingsmodule. Men zegt weleens "meten is weten' en dit opgevolgd, maar ja je prikt de massa van een ander punt. Houdt de moed erin en the big smile will return.
Veel succes en tot dodgens.

Dodgie1 :) :) :)
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Let er ook op dat de ontstekingsmodule (dat ding dat op 't spatbord zit) voldoende contact maakt met het spatbord. Deze module staat namelijk zijn warmte af aan het spatbord. Als het contactoppervlak te klein is, heb je veel problemen; dan wordt 'ie te warm. Ik heb gezien dat mensen bijvoorbeeld ringen tussen module en spatbord doen = fout. Het beste is om de module vlak tegen het spatbord te monteren (let ook op grote bulten/deuken enzo).
En het zijn geen ondingen; de Dodge modules staan als meest betrouwbaar bekend, dit in tegenstelling tot Chevy; Ford is een goeie tweede. Probleem is echter wel vaak de ouderdom, zoals zo vaak bij elektronische onderdelen.



Edited By Gerhart on Juni 07 2002 at 17:21
Gerhart
Plaats reactie