Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Dodge Ram Van - check gages en check engine

Algemeen , dit moet je zien , off topic , test forum
68-1129543968

Bericht door 68-1129543968 »

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier alleen ik weet niet of ik hier welkom ben, want ik heb geen Truck maar een Ram Van/ Mini Van/ Caravan hoe je het noemen wilt...

Alleen toen ik gister de auto starten toen bleven na de cehck de 2 lampjes branden van "Check Gages" en "Check Engine"

Weet iemand wat dit kan betekenen?
Ik heb namelijk geen gebruikershandleiding / werkplaatsboekje van mijn Dodge.

En toen ik alles ging controleren bleek dat mij accu helemaal leeg stond, zat geen druppel accuzuur (gedemineraliseerd water) meer in. En de plaatjes waren ook zwart en niet zilverkleurig.

Maar de Accu laad ook niet bij tijdens het rijden, kan dit komen doordat hij helemaal droog gestaan heeft, of zou het mijn dynamo zijn?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, met vriendelijke groeten,
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Allereerst zou ik maar rekenen op een nieuwe accu.
Voor de meldingen moet je toch echt naar de garage om deze te laten uitlezen, eventuele problemen te laten repareren en de computer daarna te resetten.
Doorrijden met een droge accu is niet aan te raden. Waarschijnlijk is je computer op z'n gat gegaan door de lage accuspanning.
Gerhart
68-1129543968

Bericht door 68-1129543968 »

ik heb het eens even snel na laten kijken maar de accu laadde dus niet op (duidt meestal op dynamo) maar het waren de koolstaafjes die versleten waren. was nog maar 1 tot 1,5 centimeter van over. :blush:

Dus ik heb ze laten bestellen in Leiden, en dan ben ik voor een paar euro klaar. (hoop ik)
Maar als de computer op z'n gat ligt, kan ik hem gewoon laten resetten?

maar de accu was nog goed, maar kan altijd voor de zekerheid gewoon nieuwe accu erin zetten..
gukke
Berichten: 141
Lid geworden op: 17 feb 2003 00:00
Locatie: Kortenberg (Belgë)
Contacteer:

Bericht door gukke »

Door de accu zo ver te laten gaan zal ze waarschijnlijk stuk zijn.
De platen barsten of trekken krom en dan is het gedaan.
68-1129543968

Bericht door 68-1129543968 »

dus jullie raden sowieso aan om een nieuwe accu te plaatsen ookal doet alles het gewoon?
dodgie
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 nov 2001 20:06
Locatie: Emmen

Bericht door dodgie »

je kunt de codes uitlezen door de auto 3 keer op contact
te zetten het chec engine lampje gaat dan een knipper
code geven
de codes kun je wissen door de accu enkele minuten
af te koppelen
Plaats reactie