schakelen van 2 naar 3 traag - van de 2 naar 3 duurt lang
he he ik rij weer in de dodge,
hij loopt vrij goed het schakelen van 1 naar 2 gaat goed, maar hij blijft heeeeeeel lang in de 2 staan en dan pas naar 3, waar hoe kun je dit afstellen, het is bestmogelijk dat de stangen van de kickdown verbogen zijn bij demontage van de cabine, maar ik vind het gek als het daar aan ligt, dat hij het niet heeft van 1 naar 2,
wie weet hier iets op????
Bassie
hij loopt vrij goed het schakelen van 1 naar 2 gaat goed, maar hij blijft heeeeeeel lang in de 2 staan en dan pas naar 3, waar hoe kun je dit afstellen, het is bestmogelijk dat de stangen van de kickdown verbogen zijn bij demontage van de cabine, maar ik vind het gek als het daar aan ligt, dat hij het niet heeft van 1 naar 2,
wie weet hier iets op????
Bassie
Alweer zo'n bumper kleever VOOR me!!!
haan101 schreef:Sorry Kale,
ik heb sinds vandaag ook een w200 maar wat is de ATF-peil ?
ik vermoed de oliestand van de bak maar vraag het toch ffe voor de zekerheid. (ben nog een rookie ) :withstupid:
Welkom, Haan101. Je vraagt er maar op los hoor, iedereen wil je graag helpen...
ATF = Automatic Transmission Fluid oftewel AutomaatbakOlie
Die kun je 't beste peilen met een warme motor die even in alle standen gedraaid heeft. ( P-R-N-1-2 )
Motor daarna stationair laten lopen, in de N zetten en dan je ATF peilen...
Kijk dan ook even of de kleur van je ATF, mooi helder, transparant rood is. Is dat niet het geval dan niet te lang wachten met je automaatbak-olie en filter vervangen!!!
Sucses
Edited By "Kale" on 1127322543
okee dan, bedankt kale !
Ben gisteren naar de keuring geweest.
5 puntjes:
1, gas lekte een beetje: opgelost
2, linker voorband binnenkant zat een scheurtje(kanvas was zichtbaar): heb al een ander band met velg
3, controle remvloeistofniveau repareren (geen idee): oplossing doorzichtig plastic ipv de kap aanbrengen(alleen ffe voor de keuring, en dan zoeken naar de kabel met dop ?????
4, handrem links niet correct: dat wordt sleutelen
5, kentekenplaat verlichting: zit kortsluiting in zekering slaat door
ik vind het meevallen alleen de handrem is voor mij abra ca dabra lol.
ik ga zondag de filter en de olie van de autobak vervangen, ik weet niet of het nodig is maar ik heb de filter al liggen en ja waarom dan ook niet.
Ben gisteren naar de keuring geweest.
5 puntjes:
1, gas lekte een beetje: opgelost
2, linker voorband binnenkant zat een scheurtje(kanvas was zichtbaar): heb al een ander band met velg
3, controle remvloeistofniveau repareren (geen idee): oplossing doorzichtig plastic ipv de kap aanbrengen(alleen ffe voor de keuring, en dan zoeken naar de kabel met dop ?????
4, handrem links niet correct: dat wordt sleutelen
5, kentekenplaat verlichting: zit kortsluiting in zekering slaat door
ik vind het meevallen alleen de handrem is voor mij abra ca dabra lol.
ik ga zondag de filter en de olie van de autobak vervangen, ik weet niet of het nodig is maar ik heb de filter al liggen en ja waarom dan ook niet.
Ja daar had de keurmeester het over maar die konden wij nergens vinden. Die dop zat er niet op en wij zagen ook geen draad lopen waar de dop(sensor) aan vast hoort te zitten.Gerhart schreef:gukke schreef:Op onze dodge zit toch zo geen remvloeistofniveau-sensor !!!
alleen een remdrukverschilsensor tegen de chasisbalk binnenkant links onder chauffeur.
Hierin zit ook een sensor die waarschuwt voor een te lage druk (en dus oliepeil).
Ik weet niet waar die draad naar toe hoort te gaan.
Ik ben de handboek al druk aan het bestuderen (pdf formaat)
iemand die weet waar ik moet zoeken ??
De remdruk regelaar zit aan de binnekant van je chassisbalk, ongeveer onder de hoofdremcilinder. De remleidingen gaan hier vandaan naar de voor- en achteras. Op dit blokje zit ook een sensor die stroom doorgeeft naar het controlelampje op je dashboard. Dit lampje is ook je parkeerrem waarschuwing.haan101 schreef:Ja daar had de keurmeester het over maar die konden wij nergens vinden. Die dop zat er niet op en wij zagen ook geen draad lopen waar de dop(sensor) aan vast hoort te zitten.Gerhart schreef:Hierin zit ook een sensor die waarschuwt voor een te lage druk (en dus oliepeil).gukke schreef:Op onze dodge zit toch zo geen remvloeistofniveau-sensor !!!
alleen een remdrukverschilsensor tegen de chasisbalk binnenkant links onder chauffeur.
Ik weet niet waar die draad naar toe hoort te gaan.
Ik ben de handboek al druk aan het bestuderen (pdf formaat)
iemand die weet waar ik moet zoeken ??
Van de remverdeler moet dus een elektrkabeltje weggaan.
De meeste keurmeesters kennen dit systeem niet, dus dat moet je ze even uitleggen.
Als ze nog moeilijk doen, laat het even weten. Ik heb het technische verhaal uit het werkplaatshandboek nog ingescand thuis; dan stuur ik dat even op.
Zal ook eens eens stukje in de FAQ zetten hierover; wordt nogal eens moeilijk over gedaan bij een APK.[/color]
Edited By Gerhart on 1127818167
Gerhart
Als dit wilt sturen graag.
Je bent een kanjer......
haan101@zonnet.nl
oja ik heb nog een losse v8 blok erbij, heb jij nog een adres om deze te reviseren en waar ik een stuurbekrachtiging voor weinig kan kopen.
Je bent een kanjer......
haan101@zonnet.nl
oja ik heb nog een losse v8 blok erbij, heb jij nog een adres om deze te reviseren en waar ik een stuurbekrachtiging voor weinig kan kopen.