Hoi DTB'ers,
Ik heb sinds 2 week een Dodge W200 uit 1979 , eindelijk een droom van 8 jaar verwezelijkt.
Ik heb het hele forum zo'n beetje uitgespit , maar zit toch met een probleem.
Als ik rij in D of 2 rij , gaat soms bij lage toeren, ik geef dan een beetje gas , hoor je een harde "POK" motor slaat dan af
Ik laat gelijk gas los, motor slaat weer aan , en met voorzichtig gas geven gaat ie vrolijk verder
In de hoge toeren is alles oke, alleen bij de lage toeren
Nu lees ik dat de bij de versnellingbak , de kick down bout en de low reverse bout moet afstellen.
Maar nu mijn vraag wat doet ie als je dit niet doet
Het is ook net of de automaat bak als ik rem hij in de 2 blijft hangen en niet naar de 1 gaat, dat ga ik ook beter afstellen
(heb dit al in het forum gevonden)
Als ik rij met een in de 1 dan 2 heb ik ook wellus een POK gehad
Olie is goed en op niveau
Hebben jullie misschien suggesties ?
Groetjes Henk_W200
p.s. man wat rijd dat prachtig een Dodge W200
Xieook https://www.wee200.nl
http://www.weetjewel.com is een andere uit de hand gelopen hobby van mij :lookaround:
Edited By Henk_W200 on 1121716458
lage toeren 2e versnelling - lage toeren , soms een harde "pok"
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Henk, welkom bij DTB en het forum!
Wat jij beschrijft lijkt op een probleem in de ontsteking en dan vooral de afstelling. Waarschijnlijk staat deze dan te vroeg afgesteld.
Je hebt er niet bij verteld of dit gebeurt als je op benzine of gas rijdt; maakt dit ook nog verschil??
Voor de rest: als je de rembanden niet afstelt wanneer dit nodig is, zullen de frictieplaten extra snel slijten.
Dus: banden stellen (gelijk filtertje wisselen) en de "kick-down" afstellen en je bak kan er weer effe tegen.
Lees vooral ook de artikelen in de "FAQ - Antwoorden op veel gestelde vragen". Hierin veel informatie op een rijtje.
Wat jij beschrijft lijkt op een probleem in de ontsteking en dan vooral de afstelling. Waarschijnlijk staat deze dan te vroeg afgesteld.
Je hebt er niet bij verteld of dit gebeurt als je op benzine of gas rijdt; maakt dit ook nog verschil??
Voor de rest: als je de rembanden niet afstelt wanneer dit nodig is, zullen de frictieplaten extra snel slijten.
Dus: banden stellen (gelijk filtertje wisselen) en de "kick-down" afstellen en je bak kan er weer effe tegen.
Lees vooral ook de artikelen in de "FAQ - Antwoorden op veel gestelde vragen". Hierin veel informatie op een rijtje.
Gerhart
Hoi Gerhart, bedankt voor je antwoord
Heb es goed naar de motor gehoord
Je kon wellus gelijk hebben
Enne ik rij alleen op gas :D
Heb es goed naar de motor gehoord
Je kon wellus gelijk hebben
Enne ik rij alleen op gas :D
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl