Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Diff sloten - wie weet hier wat van?

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
66-1067793066

Bericht door 66-1067793066 »

Wie heeft er ervaring met differentieel sloten voor de dodge? Airlockers of zo ? en wat kost dat in ****naam?? ik heb een tijdje het web afgespeurd maar kan niet echt vinden wat die dingen nou kosten.. veel maar ja HOEveel??
iguana
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 aug 2003 11:17
Locatie: Nieuwstadt
Contacteer:

Bericht door iguana »

Hoi Bram

Als je met met die airlocker een sper-diff bedoeld dan kosten die tussen de 1200 euro en 1600 euro. Ik weet niet of dit per stuk is of per 2 en af je er dan alles bij krijgt om het te monteren
Dodgeje - Dodge W200 Custom 'Mog - 1977
- Dodge W200 - 1976
Bassie
Berichten: 329
Lid geworden op: 29 dec 2004 22:34
Locatie: Collendoorn
Contacteer:

Bericht door Bassie »

WIJ ZIJN DE IMPORTEUR VAN ARB BENELUX U KUNT ONS VINDEN OP WWW.TIJSTERMAN.COM.

PRIJS AIRLOCKER 885,00
PRIJS COMPRESSORKIT 265,00 EURO. PRIJZEN ZIJN EXCL. BTW EN MONTAGE AF WADDINSVEEN.

M V GR
AUTOBEDRIJF TIJSTERMAN
MERCURIUSWEG 19
2741 TB WADDINXVEEN
dit kreeg ik nadat ik informatie opgevraagd had bij arb

Bassie
Alweer zo'n bumper kleever VOOR me!!!
bor
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 mei 2002 16:39
Locatie: felle noorwegen

Bericht door bor »

hoi, diff locks zijn top, ik heb een arb locker voor en een
lim.slip achter, niet te stoppen !
arb is een tof ding, heb hem zelf
gemonteerd, dit is met wat verstand en een micrometer
goed te doen, wel ff kloten om die krans eraf maar vooral op te krijgen.
wat de orginele compressor betreft heb ik voor dat geld een compressor gekocht bij een tech. handel, koste minder en met een oud vrachtwagen tankje, drukspul en tijd ben je klaar.
lim. slip werkt eenvoudig en goed alleen geen twee lim.diffs op een auto gebruiken, dan hobbel je een bocht door dat je
b----n in je nek zitten. groet rob
Rienk
Berichten: 239
Lid geworden op: 12 feb 2001 16:59
Locatie: Heerenveen-NL
Contacteer:

Bericht door Rienk »

Ietsies goedkoper is een detroit-locker. Is een automatisch sperdifferentieel (meer sper dan diff :) ) geen slangetjes, en compressor voor nodig. Nadeel 1: Je kunt 'm niet "uit"zetten, en da's wel 's lastig als je scheef op een helling staat. Stuurt wat raar. Nadeel 2: Als 't een beetje glad is/wordt kun je niet harder dan 20 a 30 km/u
Maar ik zou 'm niet meer willen missen.

Ben het niet helemaal met Bor eens; voor ik mijn voorlaatste vooras in de prak draaide zat daar een stugge limited slip in, en die locker dus in de achteras. Dat hobbelde niet, maar in de wat bochtigere bochten maakte volgas en gas los ongeveer een halve slag met je stuur uit. Daar is mee te leven, maar je moet er onder het rijden wel een beetje rekening mee houden. Wat ik wel een nadeeltje vond was dat ie nog zwaarder stuurde, en een nog grotere draaicirkel had. (heb geen stuurbekrachtiging)
66-1067793066

Bericht door 66-1067793066 »

Ha die Rienk, is zo'n detroit-locker wel op de weg te rijden? Ik heb daar wel eens van gehoord dat zo'n ding lockt als je met "gas" de bocht door gaat? Of is dat alleen als je zeg maar ietwat glijdend de bocht door gaat?

Heb jij zo'n ding alleen achter of ook voor?

vr gr br
Rienk
Berichten: 239
Lid geworden op: 12 feb 2001 16:59
Locatie: Heerenveen-NL
Contacteer:

Bericht door Rienk »

Mijn detroit zit in de achteras, en op een stroeve weg gaat dat best.

Alleen maakt ie wel kloink en knalgeluiden en zo als je langzaam rijdend scherpe bochten maakt. Vanwege die geluiden is het erg grappig om 's op de parking van een AlbertHein rond te rijden, op zaterdagochtend of zo. Die verbaasde blikken van het koekblikvolk zijn hilarisch.

Tis ook geen echt diff, maar er schijnt een soort ratel-en-pal mechaniek in te zitten wat, als het koppel wat van het wiel komt groter is dan het koppel wat vanaf het kardan komt, dan dát wiel -kloink- vrijschakelt..
Plaats reactie