Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Olielek - Achterste kardan lekt olie

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
109-1108455565

Bericht door 109-1108455565 »

Ik heb een lek tussen de kruiskoppeling van de driveshaft en de het achterste differentieel, heel de onderkant van de truck is volgespat met olie, maar het niveau in de klok is niet echt gezakt. Ik weet dat je met een paar druppeltjes heel wat smerig kunt maken, maar de stank van de olie op mijn uitlaat is niet te harden. Kan je dit zelf verhelpen? Of beter naar de dure garage? :(
Rienk
Berichten: 239
Lid geworden op: 12 feb 2001 16:59
Locatie: Heerenveen-NL
Contacteer:

Bericht door Rienk »

Cardanas los maken, differentieel in de buurt van keerring (brand)schoon maken, en dan is het het handigst om de moetr waarmee de 'yoke' vastzit met luchtsleutel los te maken. Gewoon met de hand lukt ook wel, maar dan zul je iets moeten maken om de yoke vast te houden, en die moer zit knap :( vast. (iirc: 300 Nm).

Dan met een pulleytrekker de yoke er af trekken, dan de oude keerring er uit peuteren en de nieuwe erin. Voor je dat doet even goed kijken of de oude keerring geen nare groeven en zo in de buitenkant van het onderste stuk van de yoke heeft gesleten. Als dat niet al te erg is, kun je het misschien met wat scotchbrite of schuurlinnen nog opzuiveren, en anders kun je een vulring achter de yoke plaatsen, zodat die wat minder verder op de pinion-as wordt gedrukt, en de keerring op een andere plaats op de yoke gaat 'lopen'.
109-1108455565

Bericht door 109-1108455565 »

Thanx, wordt blijkbaar het betere weekendwerk...:D
Plaats reactie