dubbele bladveren.

Common Suspension & Steering Questions & Answers
Algemene vragen over Ophanging & Stuursysteem
106-1108049325

Bericht door 106-1108049325 »

hellow, ik zag dat jullie met verhogingskits werkten, ik vind dit heel interresant, kzou dat ook wel wile doen.
maar het probleem is, ik denk dat wij met dubbele bladveren ziitten en die heb ik (denk ik) nog niet gezien op de site.
als ik mij vergis sorry dan he ;)
mogen bij deze trucks de banden onder het carosserie uitkomen.
als ik zo een klein wranglerke zie rijden is dat meestal zo dat die eronderuitkomen.
mag dit ?
dit zijn de veren (achter)
klik om te vergroten
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Willy
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 mar 2001 17:56
Locatie: Wilbertoord
Contacteer:

Bericht door Willy »

Dit extra verenpakket werkt pas als je je dots heel zwaar beladen hebt. De uiteinden van het pakket komen dat tegen de rubberen stootnokken (niet zichtbaar op de foto, maar ze horen er dan wel op te zitten).
Waarschijnlijk is je dots een ex-radio truck; daar zie je ze vaker op zitten.
Bij het verhogen worden ze vaak weggelaten; vandaar dat je ze niet vaak meer ergens ziet.

Wat veel gebeurt is dat de voorste bladveren verhoogd worden door ze onder een pers door te zetten en er extra bladen tussen te voegen. Hiervoor komen de bladen van dat extra verenpakket van achter dan weer handig van pas.
Beter is uiteraard andere bladveren aan te schaffen van Rancho o.i.d., maar ja, wij dotsers blijven nu eenmaal dol op low-budget oplossingen.

Ennehh... of je banden onder het chassis uit mogen komen? Van mij wel!
Als je het heel erg precies gaat bekijken mag je denk ik helemaal niets aan het veersysteem veranderen, maar welke politie-/RDW- of APK-man ziet het verschil nou eigenlijk?




Edited By Willy on 1108131645
My wife? yes.
My dog? maybe.
My Dodge? NEVER!
EL GWAPPO
Berichten: 47
Lid geworden op: 07 dec 2003 12:00
Locatie: Reusel

Bericht door EL GWAPPO »

jonastuner schreef:mogen bij deze trucks de banden onder het carosserie uitkomen.
[color=643]Ha die Jonas
Dat is wel zo handig dat de banden onder de carosserie uitkomen dit verlengt de levensduur van je Dodge ,nou geintje natuurlijk .
Wat betreft die extra bladveren of hulpveren zitten er bij mij ook gewoon nog onder gecombineerd met een 4inch suspension lift kit .
Ik zal morgen een foto op het forum zetten om het je te laten zien .
Groeten Perry[/color]
Make my day,paint my wagon it's a dirty job but somebody got to do it.
EL GWAPPO
Berichten: 47
Lid geworden op: 07 dec 2003 12:00
Locatie: Reusel

Bericht door EL GWAPPO »

[color=643]Hier de foto[/color]
Bijlagen
DSC00008.JPG
DSC00008.JPG (0 Bytes) 1511 keer bekeken
Make my day,paint my wagon it's a dirty job but somebody got to do it.
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Als je dit extra pakket wilt behouden kun je het inderdaad doen zoals Perry (EL GWAPPO).
Andere mogelijkheid is om een extra blok tussen het onderste en bovenste pakket te zetten. Dan komt het hulppakket wat dichter bij de aanslagen. Heeft echter weer het nadeel dat je veerweg wat korter wordt.
Ikzelf heb jaren met alleen het onderste pakket gereden en is ruim voldoende tot twee ton belading.
Zeker als je vaak met een lege wagen rijdt is dit hulpppakket niet echt nodig.
Echter als je dagelijks met 1.5 tot 2 ton op de wagen rijdt is het 't overwegen waard.
Gerhart
Plaats reactie