Hallo allemaal,
Heeft iemand onder jullie volgende symptomen al gehad:
Tijdens het rijden met de lichten aan beginnen de koplampen na een tijdje aan en uit te gaan en evenzo voor de grootlichten.
Ik heb de voetschakelaar al vervangen door een andere (ook een oude) en het probleem blijft.
Nu wordt het nog leuker.
Als ik het schuifje aan de voeten open zet voor frisse lucht stoppen de lichten met knipperen en gaan ze terug normaal branden.
(waarschijnlijk koelt de luchtstroom het probleemkontakt af)
Iemand een ideetje ?
Groetjes en veel plezier morgen op het terrein
Dodge goes disco - koplampen knipperen
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 17 mar 2004 16:38
- Locatie: Aarstelaar België
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 04 jun 2004 10:32
- Locatie: Wintelre
Ik heb iets vergelijkbaars ook gehad, maar dat was meer 2 à drie keer per seconde harder/zachter branden van dim en grootlicht. Mijn medeweggebruikers waren dól op me, toen, want die dachten dat ik zat te seinen. Heeft heel wat middelvingertjes opgeleverd.
Toen later tijdens een stomme contactspray en kruipolie actie (geen geduld :-) ) de lichtschakelaar er helemáál uitfikte heb ik die vervangen door eenzelfde goedkoop opel-ding als er al inzat, en die schakelaar laat ik alleen nog maar een nest relais schakelen, dat ik ergens onder de motorkap heb opgehangen. Probleem opgelost. Die opel-licht schakelaar kon dus duidelijk niet tegen de rechtsstreekse lamp-stromen.. Ik denk dat zelfs een originele lichtschakelaar daar uiteindelijk moeite mee krijgt.
Toen later tijdens een stomme contactspray en kruipolie actie (geen geduld :-) ) de lichtschakelaar er helemáál uitfikte heb ik die vervangen door eenzelfde goedkoop opel-ding als er al inzat, en die schakelaar laat ik alleen nog maar een nest relais schakelen, dat ik ergens onder de motorkap heb opgehangen. Probleem opgelost. Die opel-licht schakelaar kon dus duidelijk niet tegen de rechtsstreekse lamp-stromen.. Ik denk dat zelfs een originele lichtschakelaar daar uiteindelijk moeite mee krijgt.
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 17 mar 2004 16:38
- Locatie: Aarstelaar België
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 02 apr 2001 22:41
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Hoi motocari mukumbwa,
Check dan ook gelijk de stekkerbox IN het schutboard,
zowel binnen als buiten, die kunnen heel lelijk wegsmelten,
en het is haast onzichtbaar.
(dit is op te lossen door IN het stekkerbox gaten te boren,
en nieuwe dikke draden te trekken, die je dan weer water-
dicht kan maken met speciale 'electro-kit', bedoelt voor
kabeldozen)
reinier
Check dan ook gelijk de stekkerbox IN het schutboard,
zowel binnen als buiten, die kunnen heel lelijk wegsmelten,
en het is haast onzichtbaar.
(dit is op te lossen door IN het stekkerbox gaten te boren,
en nieuwe dikke draden te trekken, die je dan weer water-
dicht kan maken met speciale 'electro-kit', bedoelt voor
kabeldozen)
reinier
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 17 mar 2004 16:38
- Locatie: Aarstelaar België
Ondertussen heb ik een relais geplaatst na de lichtschakelaar en de saus ergens anders van het zekeringbord afgetakt.
Bovendien heb ik ook ontdekt dat de konnektor aan de lichtschakelaar serieus last heeft van corrosie = nog te doen.
De lichten werken nu terug naar behoren.
Bedankt voor de goede tips allemaal.
Groetjes
Edited By motocari mukumbwa on 1108710803
Bovendien heb ik ook ontdekt dat de konnektor aan de lichtschakelaar serieus last heeft van corrosie = nog te doen.
De lichten werken nu terug naar behoren.
Bedankt voor de goede tips allemaal.
Groetjes
Edited By motocari mukumbwa on 1108710803
Groeten
Marco
To Dodge or not To Dodge ? That is the question.
A man's Dodge is his castle.
Marco
To Dodge or not To Dodge ? That is the question.
A man's Dodge is his castle.