hoy mededodgers
Als er haeders gemonteerd staan kan je nog heel moeilijk bij de oliefilter en daarom zou ik die graag op een andere plaats zetten.daarom volgende vragen:
1) Bestaat er een soort adapter die je in de plaats van de oliefilter kan plaatsen waaruit 2 leidingen vertrekken ?
2) Is het eender op welk niveau je de uitwendige oliefilter plaatst ?
groeten rastaroesti
Edited By rastaroesti on 1103364235
oliefilter - adapter
Het lijkt mij het verstandigste om de filter te laten zitten waar hij zit, want de olie druk wordt minder als je de filter gaat verplaatsen waardoor de kans bestaat dat boven in de cilinderkoppen niet alles gesmeerd wordt.
Je krijgt wel voor de meeste auto's adapters waar twee leidingen op aangeloten kunnen worden voor een extra oliekoeler maar die zitten normaal tussen het blok en de filter.
Voor die een of twee keer per jaar dat je het filter moet wisselen kun je beter iets lastiger eraan komen als je blok in de soep laten lopen.
Groeten Wim
Je krijgt wel voor de meeste auto's adapters waar twee leidingen op aangeloten kunnen worden voor een extra oliekoeler maar die zitten normaal tussen het blok en de filter.
Voor die een of twee keer per jaar dat je het filter moet wisselen kun je beter iets lastiger eraan komen als je blok in de soep laten lopen.
Groeten Wim
Hoi rastaroesti,
Kijk eens op de site van Frans Veldman.
hij heeft ook het een en ander beschreven over het verplaatsen van het oliefilter.
http://utopia.ision.nl/users/veldman/fr ... 00olie.htm
Die adapters kun je trouwens gewoon bij summit bestellen.
Gr. Dick
Kijk eens op de site van Frans Veldman.
hij heeft ook het een en ander beschreven over het verplaatsen van het oliefilter.
http://utopia.ision.nl/users/veldman/fr ... 00olie.htm
Die adapters kun je trouwens gewoon bij summit bestellen.
Gr. Dick
W200- '77, 360, D60 Front & Rear
Ik heb idem gedaan als Frans Veldman.
Ik heb geen last van een lage oliedruk.
Motor blijft mooi op temeratuur (met elektrische fan temperatuur instelbaar).
Heb wel hitte beschermende kous over de oliedarmen gedaan omdat deze nog al nauw door de header doorkomen.
Mijn headers zijn ook helemaal ingepakt met hitte afschermend lint.
Door dit blijft de motorruimte ook iets koeler (ook de cabine).
Hierdoor blijft de hitte in de uitlaat.
Voor de rest heel makkelijk te bereiken oliefilter ook voor de automaat toegepast.
Ik heb geen last van een lage oliedruk.
Motor blijft mooi op temeratuur (met elektrische fan temperatuur instelbaar).
Heb wel hitte beschermende kous over de oliedarmen gedaan omdat deze nog al nauw door de header doorkomen.
Mijn headers zijn ook helemaal ingepakt met hitte afschermend lint.
Door dit blijft de motorruimte ook iets koeler (ook de cabine).
Hierdoor blijft de hitte in de uitlaat.
Voor de rest heel makkelijk te bereiken oliefilter ook voor de automaat toegepast.
hoy dodgefanaten,
Bedank voor voor al de info ,
De externe oliefilters voor motor en auomaat zullen er dus maar komen.
Het inpakken van de headers vindt ik wel een goed idee
Is dat hittebestendige lint gewoon in de autozaak te verkrijgen of is het iets speciaals
Die bestelling bij summit zal er dus toch moeten komen (ik zal me wel wat moeten inhouden
:D :D )
alvast bedankt luc
Bedank voor voor al de info ,
De externe oliefilters voor motor en auomaat zullen er dus maar komen.
Het inpakken van de headers vindt ik wel een goed idee
Is dat hittebestendige lint gewoon in de autozaak te verkrijgen of is het iets speciaals
Die bestelling bij summit zal er dus toch moeten komen (ik zal me wel wat moeten inhouden
:D :D )
alvast bedankt luc
hey is dat niet dat spul wat ze in een kachelwinkel verkopen om een kachelpijp af te dichten? ik ga nu ook headers monteren en ik heb het advies gekregen om ze eerst elektrolytisch te laten verzinken. gaan ze 10 jaar mee volgens de verkoper. enne je oliedruk gaat nooit lager worden als je je filter ergens anders monteert. suc6
Dodge W200 318
Harley Davidson Nighttrain
Mercedes-benz Vito
Harley Davidson Nighttrain
Mercedes-benz Vito