Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

startprobleem - startprobleem

107-1025895715

Bericht door 107-1025895715 »

Hallo mede dodger's
Ik heb inmiddels al zo'n 5 jaar mijn dodge. altijd heeft ie gestart als een naaimachine maar nu is het over.
Het volgende is er aan de hand. als ik op gas start zoals altijd dan doet ie het met moeite maar als ie eenmaal loopt dan is alles ok. ZODRA ik hem uit zet krijg ik hem niet meer aan de praat. dan moet ik helemaal doorstarten op benzine dan gaat ie het meestal wel weer doen. als ik dan weer overschakel op gas dan doet ie het wel goed. Heb luchtfilter vervangen en bougie's en kabels. dat is goed.
Nu heb ik ondekt dat de verdeler van de ontsteking enigzins kan draaien. Daarmee stel je volgens mij de ontsteektijd in maar als ik daar aan draai met het contact aan dan gaat elke keer de gasklep open en stroomt er gas in de carborateur. zou dat er iets mee te maken hebben?? wie kan mij helpen????
119-1099736252

Bericht door 119-1099736252 »

hoi kaats, de lpg installatie werkt eigenlijk alleen als de moter loopt, dit werkt meestal via de bobine kakel zodra er een vonk door de bobine kabel gaat krijgt de verdamper van de lpg installatie een signaal en laat gas in de carburateur stromen.
als jij nu met de verdeler draait zorg je er eigenlijk voor dat hij een vonk afgeeft dus de verdamper geeft dan lpg.
het beste kun je de stroomverdeler dus afstellen als de auto op benzine staat, dan zal je in ieder geval geen lpg meer in de carburateur stromen.

sucses Wim. :dodge1:
Plaats reactie