Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

KORTERE LAADBAK

100-1073250013

Bericht door 100-1073250013 »

HEEFT ER IEMAND ERVARING MET T PLAATSEN VAN EEN KORTERE LAADBAK (EVT STEP-SIDE) EN HET INKORTEN VAN T CHASSIS VAN EEN W200. IK WIL VAN DIE GROTE OVERSTEKENDE KONT AF. ALLE INFO IS WELKOM!!



***WWW.SLEEPLINT.NL***
66-1067793066

Bericht door 66-1067793066 »

Ben je wel helemaal lekker? ???
Rienk
Berichten: 239
Lid geworden op: 12 feb 2001 16:59
Locatie: Heerenveen-NL
Contacteer:

Bericht door Rienk »

Ik vind het een hartstikke goed ID. Ik loop er zelf ook al een poos over na te denken. Als je jezelf bij terreinrijden eens vastrijdt, kom je ook bijna niet meer achteruit weg, omdat er nog zo'n enorm stuk achter je achteras hangt, en in de drek ploegt. Maar een chassis inkorten ? Dan wel zo doen dat het bij de APK of/en de RDW niet opvalt, anders kan je jezelf enorme problemen op de hals halen. (innemen kenteken)
Huigie
Berichten: 180
Lid geworden op: 23 aug 2002 15:18
Locatie: Donkerbroek

Bericht door Huigie »

Voordat ik voor Anja een RC gevonden had heb ik er ook aan gedacht,maar dat kleine stukje dat je achter de achterste veerhand kan verwijderen haalt niet aan,De enigste oplossing zal zijn om het chassis in te korten.Het probleem is dat de wielbasis vermeld staat op t kenteken zodat er bij de APK er een paar cm te kort komt.Dan moet je dus gaan herkeuren bij de RDW en die zullen waarschijnlijk verlangen dat het inkorten door een profesioneel bedrijf gedaan is.Er zijn een aantal bedrijven die dat doen,maar vraag me niet wat dat zal gaan kosten.Suc6,
gr Huig.
66-1094551474

Bericht door 66-1094551474 »

Kan je dan niet beter gewoon een Warlock kopen, en kort en stepside in 1 klap.....
J. VORGERS
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 jun 2002 21:47

Bericht door J. VORGERS »

Mischien dat Ron Lansink je er mee kan helpen, hij is van plan om binnenkort zijn auto in te korten. ( V8 Lover), dtb member)

suc6
Velen hebben mond genoeg om andermans werk te kraken, zelden hand genoeg dat beter te maken.
Arno
Berichten: 107
Lid geworden op: 18 mar 2001 21:35
Locatie: Rijsbergen
Contacteer:

Bericht door Arno »

of je koopt gewoon een w150! :p

die is al ingekort
115 inch weelbase :D
Bijlagen
W150_026.jpg
W150_026.jpg (5.28 KiB) 1804 keer bekeken
DTB member 612
Dodge W150 115-inch wheelbase
Dodge W200 Wrecker (for sale)
v8-lover
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 dec 2003 19:14
Locatie: Goor

Bericht door v8-lover »

Hey Defender,

Heb een ellenlang telefoongesprek gehad met RDW-medewerker(een zeer behulpzame,dat wel) en na lang overleg(waarin eerst naar voren kwam dat ik naar Lelystad zou moeten voor een weggedragtest,later bleek dat dit niet nodig was gelukkig) kwam het eruit dat je je chassis achter de bladveren gewoon mag inkorten,je moet dan alleen naar het RDW toe voor kentekenwijziging waarbij er voor de rest niet naar de auto word gekeken alleen maar naar hetgeen je gewijzigd hebt. Ik kort zelf mijn chassis ook tussen de beide assen zodat mijn wielbasis ook 60cm kleiener word,dit is alles geen probleem voor het RDW,ik moest er alleen zorg voor dragen dat alles gebeurde volgens richtlijnen chassisverandering carroseriebedrijven,wat dus inhoud datje A; de werkzaamheden bij een officieel carroseriebedrijf moet laten uitvoeren of B;bij hun moet vragen wat er mag en niet mag(want die info is bij RDW niet in een foldertje verwerkt) en dan alles netjes zelf doen.
Ik wou mijn auto ook ophogen met hulpframe en langere bladveren en veerschommels maar kreeg de boodschap dat vooral NA de keuring te doen daar er in geval van wielbasisinkorting er wel met de auto gereden word en mocht dan volgens de inspecteur blijken dat het onveilig rijden is in zijn ogen dan moet ik alsnog voor een weggedragtest(a 600eurie) naar Lelystad.
Dus alles is mogelijk maar zorg dat je het gewoon netjes doet en dat je auto verder in orde is,dan zullen er geen hele grote problemen zijn.

Hoop je hiermee geholpen te hebben,mocht je nog meer info willen(06-11172382)

Groetjes en veel sleutel,slijp en lasplezier :welder:
Ron
Ron Lansink
Plaats reactie