Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Stomme acties - wie en wat

Algemeen , dit moet je zien , off topic , test forum
Dodge&Roses
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mar 2004 09:43
Locatie: Bertem

Bericht door Dodge&Roses »

Het positieve aan al deze ervaringen is dan toch dat je dit maar één keertje zal overkomen... Toch?

Ikzelf zal bvb vanaf nu mijn bougietjes niet meer met de hand tegen het blok houden om te testen of ik al dan niet een vonkje krijg, of de wielen rechtzetten zonder dat de motor draait zodat het koppelstuk tussen servo en stuurstang wordt herleid tot iets wat een peuter in klei zou kunnen hebben gemaakt.
Of nog: de beugels vergeten terug te plaatsen aan de achterklep, waardoor je dan met een zakje zak van 50kg op je schouder de klep opent en deze gezellig tegen het asfalt en op je tenen gaat.

Verder wel leuk om te merken dat ik niet de enige klungel ben :joker:

Stef
If you don't Dodge, you're ran over
Muis
Berichten: 119
Lid geworden op: 11 mar 2004 15:39
Locatie: Oosten vh land
Contacteer:

Bericht door Muis »

Ook een leuke. Koop je een dodge, doet de dashboardverlichting het niet. Al een keer los gehad, nieuwe lampjes erin.Laatst voor de APK toch nog maar eeen keer nieuwe lampjes erin zetten, vind ik het vreemd dat ik de plus en de min op dezelfde bout moet aansluiten. Zo had het altijd al gezeten. :joker:
Dus wij bij de andere Dodge gekeken en de boel goed aansluiten. Verlichting aan, werkt de niet. na een half uur zoeken maar eens de zekering nagekeken. Bleek de zekering gesprongen te zijn, vind je het gek als je de + en _ op elkaar aansluit.
Denk je dat je het gehad hebt. Start de auto om naar de APK te gaan, rij de achtertuin uit en om het hek weer dicht te doen zet ik de dodge af. Daarna geen prut meet in de accu, van het ene op het andere moment. Vraag ik een keer aan mijn vriend, heb je hem op contact laten staan met dat dasboard. JA DUS!!!! Gelukkig hadden we een behulpzame buurman.

Of wat ook een leuke is. Bedenk je een systeem op je rempotje, zodat van buitenaf kunt zien dat er genoeg remvloeistof in het systeem zit. Kijk je een keer op het forum, is het helemaal niet nodig. :p
Wie het laatst lacht denkt het traagtst.
maui
Berichten: 525
Lid geworden op: 05 jul 2002 22:33
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Bericht door maui »

Ton! Jij en lijstjes? Dat had ik echt niet gedacht van je!!
kijken wie er nu in waarde daalt?!
see you at valkenswaard! Met lijstje?
groet Maui
Arno
Berichten: 107
Lid geworden op: 18 mar 2001 21:35
Locatie: Rijsbergen
Contacteer:

Bericht door Arno »

Wat ook leuk is dat je aan een verbaasde mede dodge rijder verteld dat zijn w350 permanente vierwielaandrijving heeft.
En dat terwijl hij er al meer dan een jaar me rond reed.

lachen of niet vriend :;):
DTB member 612
Dodge W150 115-inch wheelbase
Dodge W200 Wrecker (for sale)
105-1046176934

Bericht door 105-1046176934 »

Mijn eerste actie was denk wel ook een hele domme..
Een simpel iets.
Dat was de eerste keer dat we zo gigantisch pech hadden met de dodge en spanningregelaar enzo moesten vernieuwe..enz enz
Dacht ondertussen maar meteen nieuwe bougies erin te zetten..
Ikke met sharky mee naar breda rijden..mijn dodge doet kut en valt continue uit..
konden het probleem niet vinden..
toen ik thuis kwam na eindelijk 30 keer een stilvallende motot te hebben gehad en stotterend overal rondreed vertelde ik henton het probleem..
Vraagt ie me doodleuk..heb je de bougies wel afgesteld???
Afstellen dacht ik toen..moeten bougies afgesteld worden?????
wist ik veel..
Ondertussen zijn henton en ik natuurlijk meester knutselaars aan de dodge geworden ..maar blijft dit voorval me altijd wel bijstaan..en leren doen we nog steeds..maar gelukkig lig ik niet zoveel meer onder de dodge en doet henton het veel zelf..
(privemonteur hee....)

groetjes Ingridje
(heb ik nu ene prijs gewonnen met de stomste fout??)
whaha
country4all
Berichten: 564
Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
Contacteer:

Bericht door country4all »

:D Helaas.
Ingridje die krijg je pas na je stuurhuis verhaal :;):
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.

Buy a hybride....................... We need the gas
Afbeelding
111-1098359025

Bericht door 111-1098359025 »

Tja, wat moet ik hier nu weer van zeggen. Een maat van mij, een ex-Dodger, raadde mij aan om bij de DTB te gaan. "Leuke mensen, met een boel verstand van de trucks en altijd bereid om je met raad en daad bij te staan".

Maar nu ik dit zo overpijns bedenk ik me dat ik toch wel in een nest met soortgenoten terecht ben gekomen.
Twee voorbeelden:
Je wil je bumper van je oude ford taunus afhalen breekt er een bout (had ik ook maar niet aan een ford moeten gaan sleutelen) ik m'n klauwen opengehaald en al vloekend loop ik van die ellende bak weg terwijl ik de ratel weggooi die uiteindelijk in de radiator zijn voorlopige laatste rustplaats vindt. $kassa$

Je chevy "van loopt niet op alle 8 emmers en je maakt een proefrit zonder "motorkap". Onder het rijden bedacht ik dat een van de bougiekabels nietgoed aangedrukt op de verdeler zou kunnen zitten.
Toen ik weer bijkwam nabij de monumentale trap van het gemeentehuis van het immer pitoreske Eersel dacht ik nog : "dit vertel ik aan NIEMAND"
:laugh:
Kaiser Sose
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 nov 2002 23:07
Locatie: Lommel (België)

Bericht door Kaiser Sose »

Het was nog in de tijd dat ik twijfelde tussen de deur oplassen of een nieuwe steken.

Om beter onder auto te kunnen, had ik eens het idee om de achterwielen op twee betonblokken te rijden. Een krik gebruiken? Nee man, dit gaat veel sneller. Hup, twee blokken achter de wielen, lage gearing, met de deur open achteruit kijken en zacht gas geven. Tot ie natuurlijk op die blokken schiet, de deur helemaal open vliegt en daar een metalen steunpaal tegenkomt.

Dat oplassen was niet meer nodig.
Never regret things you did, only those you didn't try.
66-1067793066

Bericht door 66-1067793066 »

ingridje schreef:Mijn eerste actie was denk wel ook een hele domme..
Een simpel iets.
Dat was de eerste keer dat we zo gigantisch pech hadden met de dodge en spanningregelaar enzo moesten vernieuwe..enz enz
Dacht ondertussen maar meteen nieuwe bougies erin te zetten..
Ikke met sharky mee naar breda rijden..mijn dodge doet kut en valt continue uit..
konden het probleem niet vinden..
toen ik thuis kwam na eindelijk 30 keer een stilvallende motot te hebben gehad en stotterend overal rondreed vertelde ik henton het probleem..
Vraagt ie me doodleuk..heb je de bougies wel afgesteld???
Afstellen dacht ik toen..moeten bougies afgesteld worden?????
wist ik veel..
Ondertussen zijn henton en ik natuurlijk meester knutselaars aan de dodge geworden ..maar blijft dit voorval me altijd wel bijstaan..en leren doen we nog steeds..maar gelukkig lig ik niet zoveel meer onder de dodge en doet henton het veel zelf..
(privemonteur hee....)

groetjes Ingridje
(heb ik nu ene prijs gewonnen met de stomste fout??)
whaha
Ik hoop niet dat deze vraag stellen een van mijn meest stomme acties ooit is maar.....

:withstupid:

wat valt er aan een nieuwe bougie af te stellen?
101-1005169077

Bericht door 101-1005169077 »

Niet veel. Alleen maar de afstand tussen de de 2 punten (waar ie vonkt0
tsja
Ton
Berichten: 549
Lid geworden op: 05 jul 2002 00:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Ton »

BAKBEESJUH schreef:Mja...Roger en stomme dingen...dat PAST goed bij mekaar...

Tja.. wat kan ik hier nog aan toevoegen lach014
maui
Berichten: 525
Lid geworden op: 05 jul 2002 22:33
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Bericht door maui »

Wel lachen!!!

andermans leed.....
105-1046176934

Bericht door 105-1046176934 »

How how
niet over het stuurhuis verhaal beginnen Jan..was niet mijn fout..whahah..
Maar kee..
het stuurhuis lekte als ene zeef...henton dacht we gaan hem ff maken voordat we op vakantie gaan..
we hadden er net maar dan ook net samen met Maui en Gerhart mijn stuurbekrachtiging op zitten..
Leuke sleuteldag..maar hij bleef lekken..
Henton frut hem uit elkaar..nog iets verder uit elkaar..nog iets verder uit elkaar..en nog iets verder uit elkaar..
en oeps te ver uit elkaar..
alle balletjes (kogels) in het rond..dus niet meer in elkaar te zetten..

Ikke naar Jan in maastricht ff 2 uur met den auto rijden..
jan maken..en perfect..ikke weer ophalen..en dat alles in 3 dagen voor de vakantie..die we met de dodge zouden houden..

Zo zie je maar dat je ook iets te ver uit elkaar kan halen..

Het mooiste verhaal heeft niets met pech te maken maar met een stomme huwelijks fout..whaha..

Ikke pech aan de dodge..maar we zaten midden in de verbouwing..Henton had absoluut geen tijd om aan de dodge te werken want ze waren hard bezig..
Op ene gegeven moment kom ik er echt niet uit meer..na 1.5 uur prutsen..
(ik weet allang niet meer waar ik mee bezig was hoor)
ik vroeg lief ana henton wil je aub komen kijken want ik kom er niet meer uit..
Nee zegt henton ik heb geen tijd..
dus ik maar weer verder prutsen..een uur..
weer lief gevraagd hentoonnnnnnnn....kom eens ff kijken..vertel me wat ik moet doen..
Nee Ingrid geen tijd..
Weer een half uur verder..en ik kwam er nog steeds niet uit..
Ben ik de tuin ingelopen waar de timmerman en de bouwvakker en ons Henton bezig waren..en heb gescholden..gvd en nu kom je naar die dodge kijken..het is al ver in de middag en als ik nog onderdelen moet gaan halen redden we het niet..
Ik ging als een gek te keer (frustraties hee)
uiteindelijk is henton 5 minuten met zijn werk gestopt en heeft me geholpen 5 minuutjes en hij wees het probleem voor me aan en daarna kon ik weer verder in mijn eentje om het te maken..
5 minuten damnnnn...terwijl ik de hele ochtend ben bezig geweest..met zoeken schoonmaken uit elkaar halen enz enz..

grootste huwelijksfout is om zo te keer te gaan met allerlei mensen erbij..
die dachten dat vrouwtje moet je met handschoenen aanpakken anders bijt ze je verrot..

Gelukkig hebben we het natuurlijk overleefd..
Zijn nog steeds gelukkig getrouwd..whaha..


groetjes Ingridje
Reinier Domsdorf
Berichten: 84
Lid geworden op: 02 apr 2001 22:41
Locatie: Uden
Contacteer:

Bericht door Reinier Domsdorf »

Mag ik er ook een paar plaatsen, over andere, niet dodges?

Er was eens een dag dat ik de hele dag had gesleuteld,
aan mijn eerste autootje, om 4 nieuwe trommelvoeringen er op te zetten, wat overigens goed gelukt was.
Tja, en die moeten dan getest worden, he?
Even een rustige weg uitgezocht, 80 p uur, en toen
<span style='font-size:17pt;line-height:100%'>VOL</span> in de remmen, ik bedoel net tegen
de grens van blokkeren aan.
Toen ik daarna (voor het eerst) van een snelweg de afrit af kwam, kon ik bijna niet meer fatsoenlijk remmen, alle(!) remblokken voor waren gebroken, en beide schijven kromgebrand.....
(achter was alles heel ;-)

Of deze..

Ik had ooit eens een mooie moderne snelle auto met benzine-injectie, en die begon eens lelijk te lopen. dus ik denk,
effe kijken, motor uit, slangetje los, en......vervolgens spuit
benzine 'full power' uit de slang over het 'gloeiend' hete blok(je). Duim erop, au! au! kokend hete benzine doet de duim
koken, wat nu? weer terug? Dan spuit het weer er over, (fik?) ondertussen wordt de pijn echt ondragelijk, dan maar weer terug, op hoop van zegen, en weer spuit de benzine over het blok, maar ik weet het slangetje weer op z'n plek te krijgen,
en op een heeeeeeeeeeel dun haartje na was mijn 30.000 gld
dure auto in de fik gevlogen......

Oh, ja, wanneer je bij een kadett ooit een mechanische
benzine pomp loshaalt, kijk dan niet naar beneden, het pijpje
staat precies gericht op een der ogen....pikt!

Wat de dodge betreft, die heeft me eens in de steek gelaten
toen ik (als een van de weinigen) met m'n auto het terrein
op mocht, ik had namelijk een sollicitatie gesprek.
Dus ik met een trotse bek de dodge bontificaal geparkeerd, maar toen ik terug moest...ik kreeg 'm ECHT niet meer aan de praat.
Ik heb 'm toen laten staan, terug gelopen naar m'n oude werk
,vlakbij, en samen met een collega de dodge weggesleept.
Reken dan maar dat ze je nog kennen....(ik werk er nog, dat wel).

Oh, dit schiet me net binnen...Ga nooit alleen of zonder hulp-
middelen (mobieltje!) terreinrijden met een doge, want..
Ik ging dus 'savonds na het eten voor het eerst met de dodge
het terrein in ('tis toch een terreinauto).
Ik moet erbij vermelden dat ik alleen achteraandrijving had, de
hulpas met toebehoren lag achterin de bak.
En ja, hoor, vast gereden in een spekgladde humus blub-laag.
Geen schep bij me, dus graven met de hand maar. Onder de blub lag een plat blikje,
waar ik toen mijn vinger goed aan open haalde. Toen maar met
kapotte vinger in de blub verder gegraven, wat moet je
anders?. Maar ook dat hielp niet.
Toen geprobeerd de hulpas er onder te schroeven, wat betekende dat ik met de kapotte
vinger in een emmertje met olie moest, want daar zaten de
bouten in.
Maar ook dat lukte niet.
Toen ben ik maar naar de dichtsbijzijnde boer gegaan, en die wilde me voor 75 piek :-(
er uittrekken, wat ik toen maar gedaan heb. Ik ben na thuiskomst naar de dokter gegaan,
en toen was ik eindelijk rijp voor mijn bed.....


Groetjes,(van een monteur nogwel),
:bier:


Reinier




Edited By Reinier Domsdorf on 1100437294
mdonders
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 apr 2001 20:36
Locatie: Brabant

Bericht door mdonders »

Heb in den beginnen een of twee rond gereden met een defecte spanningsregelaar. Hierdoor kwam er zo'n 24++ volt op het circuit te staan.... :D

Natuurlijk ging alles, van lampjes (ja alle lampjes) tot accu en ontstekingscomputer naar de gort....

Een eerste indicatie tot zelfdistructie van mijn Dodge had alle accuzuur moeten zijn dat onder mijn wagen wegliep, uit een ontplofte accu, maarja, ik was zo blij met mijn nieuwe wagentje dat ik nergens erg in had......
(trouwens wel een kicken gezicht hoor zo'n gesmolten accu!!)

Grtz Mark (jaja, electro gestudeerd op de mts... pfffff)
Plaats reactie