Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

rubbers - ramen

106-1034008307

Bericht door 106-1034008307 »

Ik heb me een paar raamrubbers gehaald van een citroen bx.(waarom zou je in het zwembad gaan liggen als je een Dodge hebt??)Aan een van de rubbers zitten metalen klemmetjes en de andere wordt alleen maar geklemd.Welke moet nu aan de buitenkant gemonteerd worden.Ze passen nl allebei niet zo goed.

Gr John
Tonnie Wittenaar
Site Admin
Berichten: 564
Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
Locatie: Daarlerveen (Ov)
Contacteer:

Bericht door Tonnie Wittenaar »

Hoi Josch, ik zelf heb ervaring met de buitenkant, hier zitten geen klemmetjes aan,
Het bevestigen is wat lastig, maar kan prima lukken, hij klemt namelijk om het plaatwerk heen i.p.v. via klemmetjes.
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
country4all
Berichten: 564
Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
Contacteer:

Bericht door country4all »

Hallo John.
Heb die van mij er met Rotabond opgeplakt en ze zitten als gegoten binnen en buiten.
Waren de beugels voor de achterklep goed?
De ontluchtings nippels voor de remmen zitten er ook op en hij remt weer als vanouds, hij gooit z'n kont weer tegen de krib.
Groet Jan.
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.

Buy a hybride....................... We need the gas
Afbeelding
106-1034008307

Bericht door 106-1034008307 »

Heb inderdaad de rubber zonder de beugels eropgekregen aan de buitenkant.Welke kan ik gebruiken voor de binnenkant,zijkant en bovenkant??
Jan,ik heb vandaag nog een blanke laklaag erover gespoten,dus morgen gaan we het proberen.

Gr John
gukke
Berichten: 141
Lid geworden op: 17 feb 2003 00:00
Locatie: Kortenberg (Belgë)
Contacteer:

Bericht door gukke »

Mijn rubbers helemaal rond de zijramen vallen nog goed mee.

Maar de rubbers (vilt) voor binnen en buiten onderaan de zijramen gebruiken jullie die van een BX, als ik het goed begrijp?

Of bestaat er een universele rubber die je ervoor kunt gebruiken?

Zit al een tijd naar iets bruikbaars te zoeken.
106-1034008307

Bericht door 106-1034008307 »

Voor de buitenkant aan de onderzijde heb ik inderdaad de rubbers gebruikt van een citroen bx.Je moet de rubbers hebben zonder dat metalen klipje.Of ze aan de binnen of buitenkant zitten bij de bx weet ik zo niet meer.Maar dit zie je gelijk als je hem even ombuigt.

Gr John
sicky61
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 nov 2002 23:15
Locatie: DRIEBERGEN
Contacteer:

Bericht door sicky61 »

de buitenrubbers(BX) kreeg ik er,met hier en daar een klodder kit en een rubber hamer,er netjes op.
De raamrubbers(volvo340 als ik me niet vergis) pasten ,na wat snij- & plakwerk,redelijk maar is niet echt waterdicht.
GROETE' SICKY
Plaats reactie