Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Lier - wat voor lier!

Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Wilde graag weten wie er een lier aan de Dodge heb hangen, en natuurlijk wat voor merk/type.
Ook belangrijk: waar hangen ze (voor, achter, halverwege enz.).

Ben toch van plan om er ooit ook één (of twee) aan te hangen en ben dus erg benieuwd naar jullie ervaringen (goeie en slechte, natuurlijk).
Gerhart
Rienk
Berichten: 239
Lid geworden op: 12 feb 2001 16:59
Locatie: Heerenveen-NL
Contacteer:

Bericht door Rienk »

Hoi Gerhart,

Ik heb zelluf een MileMarker 9000 ponds hydraulische lier, die aan de voorkant heb gehangen, op esthetisch weliswaar totaal onverantwoorde wijze, maar ik wilde per sé voorkomen dat mijn Dodge van voren nóg langer werd, en da's aardig gelukt. Hij zit er nu een dik jaar op, en heb 'm nog maar een keer of 3 heel erg nodig (waaronder Groesbeek..) gehad, maar zou 'm niet meer willen missen. Voor- en nadelen:

+) Met een "echte" hydrauliekpomp (ex stuurpomp van een combine...) die wat meer druk en volume levert dan een standaard stuurpompje trekt ie nu wel wat meer dan 9000#. Bovendien schijnt de opgegeven trekkracht van de electrische lierboeren altijd wat optimistisch te zijn.

+) Zo goed als geruisloos. Is een erg belangrijk punt, daar ook een elektrische lier wel door een dreunende V8 overstemd zal worden. :)

+) Fikt niet uit na een paar minuten stevig dóórlieren.

-) Lang zo snel niet als een Warn 8274

-) Motor moet draaien, om de lier aan te drijven. Niet dat je met een stilstaande motor met een electrische lier erg ver komt, als die 200 A trekt, maar toch, dit schijnt het zwaarstwegende argument van heel veel mensen te zijn om voor een electrische lier te kiezen...

Mvg,
Rienk




Edited By Rienk on 1055501233
Bakker H
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2002 18:49

Bericht door Bakker H »

Hoi,heb een Ramsey 9000+ op de Dodge aan de voorkant (elektrisch)werkt wel goed. Is ook eenvoudig te monteren 4 bouten je moet alleen een plek zoeken hiervoor .Ik heb zelf een andere bumper ervoor zitten met lier. Groeten Henk Bakker. Is vrij simpel te realiseren als je handig bent !
Plaats reactie