kogelklep - wie o wie
Is er iemand die mij kan vertellen of er een kogelklep in de retour leiding van mijn versnellingsbak zit.Dit omdat ik als ik de auto start en meteen wil rijden hij niet in de versnelling gaat.Bij Startrans zeiden ze dat er dan een kogelklep tussen gezet kon worden en dan is het probleem opgelost.Het kan ook zijn dat er een inzit maar niet goed werkt.Bij de oudere types zit er wel een in maar of dat bij mij ook is wie zegt het mij waar ik zoiets moet zoeken?
Gr jp
Gr jp
Ik heb al een hele berg transmissies gereviseerd en ben nooit een kogelklepje in een koelerleiding tegen gekomen. ???
Wat je kan doen om het 'probleem' op te lossen is een Transgo SF-SK shiftkit erin te zetten. Deze zorgt onder andere voor convertor feed wanneer hij in 'P' staat. Vanuit de fabriek heb je dat niet.
Ik heb zelf 8 jaar W200 gereden (ook een tijdje als daily driver) en had dit probleem ook. Ik zette hem altijd effe een seconde of 5 in 'N' voordat ik ging rijden en dan was het ook opgelost. In 'N' heb je namelijk wel convertor feed. :;):
Trouwens, als het extreem koud is moet je je auto in 'N' starten in plaats van 'P' omdat je in 'P' geen convertor feed hebt. Als de olie dan koud en dik is en je gaat van 'P' naar een willekeurige versnelling - loop je het risico een seal kapot te maken door een plotselinge toename van druk. Start je in 'N' dan neemt de druk geleiderlijke toe omdat je motor vanuit stilstand niet plotseling naar stationair gaat maar op toeren komt. Dit was even een tip - heeft niets te maken met een kogelklepje :;):
Wat je kan doen om het 'probleem' op te lossen is een Transgo SF-SK shiftkit erin te zetten. Deze zorgt onder andere voor convertor feed wanneer hij in 'P' staat. Vanuit de fabriek heb je dat niet.
Ik heb zelf 8 jaar W200 gereden (ook een tijdje als daily driver) en had dit probleem ook. Ik zette hem altijd effe een seconde of 5 in 'N' voordat ik ging rijden en dan was het ook opgelost. In 'N' heb je namelijk wel convertor feed. :;):
Trouwens, als het extreem koud is moet je je auto in 'N' starten in plaats van 'P' omdat je in 'P' geen convertor feed hebt. Als de olie dan koud en dik is en je gaat van 'P' naar een willekeurige versnelling - loop je het risico een seal kapot te maken door een plotselinge toename van druk. Start je in 'N' dan neemt de druk geleiderlijke toe omdat je motor vanuit stilstand niet plotseling naar stationair gaat maar op toeren komt. Dit was even een tip - heeft niets te maken met een kogelklepje :;):
Later,
~Alain~
Lidnummer 326
----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
~Alain~
Lidnummer 326
----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
Alain
Bedankt voor je reaktie maar bij startrans zeiden ze dat mijn converter leegloopt als hij stil staat en om dat te verkomen kan er een kogelklep in de retourleiding geplaatst worden mij zegt het niks.Waar kan ik zo'n shiftkit krijgen en is dan het probleem opgelost.Bij mij helpt even warm draaien in n niet want het duurd ook nog even als ik hier weg rij.Hij blijft dan in de versnelling springen.
Gr jp
Bedankt voor je reaktie maar bij startrans zeiden ze dat mijn converter leegloopt als hij stil staat en om dat te verkomen kan er een kogelklep in de retourleiding geplaatst worden mij zegt het niks.Waar kan ik zo'n shiftkit krijgen en is dan het probleem opgelost.Bij mij helpt even warm draaien in n niet want het duurd ook nog even als ik hier weg rij.Hij blijft dan in de versnelling springen.
Gr jp
Als het dan ook nog effe duurt nadat je in 'N' hebt gedraaid dan is er denk ik meer aan de hand dan een lege convertor. Ik weet niet precies uit m'n hoofd wat er dan mis kan zijn, maar ik denk aan ouderdom (hard geworden seals enzo).
Zo'n shiftkit lost niet het probleem op van leeg lopen van de convertor, maar zorgt voor convertor feed als hij in 'P' staat. Dit houd dan in dat als je de auto start, hij meteen de convertor vult. Na het starten als hij koud is rij je meestal niet meteen weg omdat dit niet lukt (slaat af ofzo - je geeft een paar keer een beetje gas), en in de tussentijd is je convertor gevuld en rij je gewoon zonder problemen weg. Met deze shiftkit kan je tevens olie peilen in 'P' - is wel handig als je op ongelijke grond sta.
Hij is bij mij te bestellen en kost EUR 61,11 incl. BTW en excl. verzendkosten (Rembours). Op een door de weekse dag bestellen is 2 dagen later in huis (afhankelijk natuurlijk van TPG).
Zo'n shiftkit lost niet het probleem op van leeg lopen van de convertor, maar zorgt voor convertor feed als hij in 'P' staat. Dit houd dan in dat als je de auto start, hij meteen de convertor vult. Na het starten als hij koud is rij je meestal niet meteen weg omdat dit niet lukt (slaat af ofzo - je geeft een paar keer een beetje gas), en in de tussentijd is je convertor gevuld en rij je gewoon zonder problemen weg. Met deze shiftkit kan je tevens olie peilen in 'P' - is wel handig als je op ongelijke grond sta.
Hij is bij mij te bestellen en kost EUR 61,11 incl. BTW en excl. verzendkosten (Rembours). Op een door de weekse dag bestellen is 2 dagen later in huis (afhankelijk natuurlijk van TPG).
Later,
~Alain~
Lidnummer 326
----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
~Alain~
Lidnummer 326
----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 17 mar 2004 16:38
- Locatie: Aarstelaar België
Zorgt onder andere voor meer druk op de frictie platen en ook snellere schakelhandelingen waardoor er minder wrijving is tussen de platen op het moment van schakelen -> dus langere levensduur. Tevens door de hogere druk kunnen de platen niet zo snel langs elkaar slippen onder wat extremere omstandigheden.
Ikgebruik altijd Transgo Shiftkits. Lees het volgende voor een uitgebreide uitleg.
http://www.txchange.com/transgo.htm
Ikgebruik altijd Transgo Shiftkits. Lees het volgende voor een uitgebreide uitleg.
http://www.txchange.com/transgo.htm
Later,
~Alain~
Lidnummer 326
----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
~Alain~
Lidnummer 326
----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 17 mar 2004 16:38
- Locatie: Aarstelaar België
Dag Alain,
Toch nog een vraagje:
Om een shiftkit te plaatsen moet daar de automaat volledig voor gedemonteerd worden of kan dit gebeuren terwijl ie onder het voertuig hangt ?
Ik moet een beetje zien wat ik doe aangezien de Dodge mijn daily driver is. zie je ?
Bedankt alvast voor je antwoord.
Groetjes
Toch nog een vraagje:
Om een shiftkit te plaatsen moet daar de automaat volledig voor gedemonteerd worden of kan dit gebeuren terwijl ie onder het voertuig hangt ?
Ik moet een beetje zien wat ik doe aangezien de Dodge mijn daily driver is. zie je ?
Bedankt alvast voor je antwoord.
Groetjes
Groeten
Marco
To Dodge or not To Dodge ? That is the question.
A man's Dodge is his castle.
Marco
To Dodge or not To Dodge ? That is the question.
A man's Dodge is his castle.
Jean-Paul: Ik ga er vanuit dat een revisie bedrijf alleen nieuwe onderdelen gebruikt. Ze kunnen wel gebruikte hard parts gebruiken maar deze zullen dan wel grondig bekeken zijn. Trouwens, blok en high performance koppeling? Explain please.
Motocari: Kan wel terwijl ie eronder hangt. Je haalt de pan eraf en vervolgens de valve body. Deze leg je op de werkbank in een schone omgeving en kan je vervolgens open maken. Let er op dat je de kogeltjes niet kwijt raak.
Motocari: Kan wel terwijl ie eronder hangt. Je haalt de pan eraf en vervolgens de valve body. Deze leg je op de werkbank in een schone omgeving en kan je vervolgens open maken. Let er op dat je de kogeltjes niet kwijt raak.
Later,
~Alain~
Lidnummer 326
----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
~Alain~
Lidnummer 326
----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 17 mar 2004 16:38
- Locatie: Aarstelaar België