Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Vraagje aan de Belgische Dodge eigenaren - Lichte vracht of niet???

Algemeen , dit moet je zien , off topic , test forum
65-1047123775

Bericht door 65-1047123775 »

Binnenkort verhuis ik naar België, met mijn Belgische vriendin!!

Nou zou ik dus graag weten of m'n Ram 2500, met dubbele bank (6 personen) in aanmerking komt als "lichte vracht"

Nou heb ik al info gevonden op internet, en zou hij daarvoor door kunnen, maar ik had graag de officiële regels gehad.

Kent iemand van jullie die, of weet iemand de voorwaarden waaraan een "lichte vracht" moet voldoen??

En geld dat ook voor trucks met LPG brandstof???

Alle info is welkom!!!

Greetinxx
Marc




Edited By Arctic on 1085828093
motocari mukumbwa
Berichten: 118
Lid geworden op: 17 mar 2004 16:38
Locatie: Aarstelaar België

Bericht door motocari mukumbwa »

Dag Marc,

Alle wettelijke details ken ik niet maar om in aanmerking te komen voor lichte vracht moet minstens 30 % van voertuig als laadruimte bestempelt zijn. Dwz dat er tussen de passagiersruimte en de laadruimte een vast schot moet staan en dat je dan nog 30 % laadruimte over houdt.
Ik denk niet dat dit een probleem zal vormen. Wat LPG betreft is er geen enkel probleem voor een lichte vracht.
Mijn Dodge een W200 staat ook op gas en de tank ligt zelfs in de laadruimte.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes en welkom in ons landje
Groeten

Marco


To Dodge or not To Dodge ? That is the question.
A man's Dodge is his castle.
Kaiser Sose
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 nov 2002 23:07
Locatie: Lommel (België)

Bericht door Kaiser Sose »

Is geen enkel probleem. Als ik mij niet vergis, is het zelfs zo dat als je wagen als lichte vracht is ingeschreven in Nederland (of een ander EU land), die automatisch ook als lichte vracht erkend wordt in België.

Toyota had tot voor kort zelfs officieel (als optie) een constructie via Luxemburg om daar hun Landcruiser 100 als lichte vracht in te schrijven (regels iets soepeler) en dan naar België in te voeren, als lichte vracht ook al voldeed die wagen niet aan de Belgische normen.

Welkom in België
Never regret things you did, only those you didn't try.
65-1047123775

Bericht door 65-1047123775 »

Kaiser Sose schreef:Is geen enkel probleem. Als ik mij niet vergis, is het zelfs zo dat als je wagen als lichte vracht is ingeschreven in Nederland (of een ander EU land), die automatisch ook als lichte vracht erkend wordt in België.

Dat zou inderdaad mooi zijn ja............'t zal nog wel 'n hoop geregel worden maarja.......

Eerst maar 's overhuizen, dan aan de truck gaan denken!!

Alvast bedankt mannen!!!
moparstefke
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 feb 2001 15:53
Locatie: belgium(limburg)
Contacteer:

Bericht door moparstefke »

Arctic schreef:Binnenkort verhuis ik naar België, met mijn Belgische vriendin!!

Nou zou ik dus graag weten of m'n Ram 2500, met dubbele bank (6 personen) in aanmerking komt als "lichte vracht"

Nou heb ik al info gevonden op internet, en zou hij daarvoor door kunnen, maar ik had graag de officiële regels gehad.

Kent iemand van jullie die, of weet iemand de voorwaarden waaraan een "lichte vracht" moet voldoen??

En geld dat ook voor trucks met LPG brandstof???

Alle info is welkom!!!

Greetinxx
Marc
Om als lichte vracht in België in aanmerking te komen moet je laadruimte de helft van de as-afstand bedragen,de afstand dus tussen het center van de voor- en achteras wat bij een Dodge géén probleem zal zijn.Wat de LPG-installatie betreft heb je alleen de elektronische klep nodig die op de tank gemonteerd is en die zit er normaal op als je een recente installatie hebt...verder betaal je geen taks op de LPG, alleen moet je een bewijs van jaarlijkse keuring hebben en je laat die het best doen als je met je wagen naar dezelfde keuring gaat...
Hoop je hiermee van dienst te zijn geweest.
Greetz , Stefke :pirate:
65-1047123775

Bericht door 65-1047123775 »

Dat gaat dus wel lukken!!!

...en laadruimte 30% van het voertuig, geen probleem hihihihihihi :joker:




Edited By Arctic on 1086116883
Bijlagen
Loooooooongbed.jpg
Loooooooongbed.jpg (8.03 KiB) 2531 keer bekeken
motocari mukumbwa
Berichten: 118
Lid geworden op: 17 mar 2004 16:38
Locatie: Aarstelaar België

Bericht door motocari mukumbwa »

Laadruimte zat zou ik zo zeggen is jouw hobby zweefvliegen en haat je aanhangwagens ? ;-)
Helaas in België bestaat er wel een stretch-taks en ligt vrij hoog zeker voor uitgerekte pick ups wegens hoog gestretcht.
Je hebt dus weer pech... ;-)


Groetjes

M.
Groeten

Marco


To Dodge or not To Dodge ? That is the question.
A man's Dodge is his castle.
65-1047123775

Bericht door 65-1047123775 »

motocari mukumbwa schreef:Laadruimte zat zou ik zo zeggen is jouw hobby zweefvliegen en haat je aanhangwagens ? ;-)
Helaas in België bestaat er wel een stretch-taks en ligt vrij hoog zeker voor uitgerekte pick ups wegens hoog gestretcht.
Je hebt dus weer pech... ;-)


Groetjes

M.

Goed goed, ik hem 'm alweer ingeschoven......

.....kon ik eindelijk 's wat meer honden meenemen... :p

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Greetinxx
Marc
108-1078868054

Bericht door 108-1078868054 »

Volgens mij moet dit kunnen... de wetgeving in Belgenland is enkel verstrengd in het geval men een bv. Porsche Cayenne, BMW X5 e.d. voorziet van een "tussenschot" met afgescheiden laadruimte.... dus niet van toepassing voor pick ups....

Greetz,

Lode
moparstefke
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 feb 2001 15:53
Locatie: belgium(limburg)
Contacteer:

Bericht door moparstefke »

Arctic schreef:
motocari mukumbwa schreef:Laadruimte zat zou ik zo zeggen is jouw hobby zweefvliegen en haat je aanhangwagens ? ;-)
Helaas in België bestaat er wel een stretch-taks en ligt vrij hoog zeker voor uitgerekte pick ups wegens hoog gestretcht.
Je hebt dus weer pech... ;-)


Groetjes

M.

Goed goed, ik hem 'm alweer ingeschoven......

.....kon ik eindelijk 's wat meer honden meenemen... :p

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Greetinxx
Marc
Gave bak Arctic !!!
Weer een MOPAR bij op onze Belgische wegen....
Greetz,Stefke :laugh:
Plaats reactie