Goedemorgen Liefhebbers
Even voorstellen, ik ben Almer 25 Jaar en kom uit het Friese dorpje Arum.
Ben in het bezit van een W200 sinds 2013 en hij is inmiddels al aardig onder handen geweest.
Na dat de oldtimer regeling is veranderd, heb ik de Dodge eerst in opslag gezet en de motor er uit gehaald.
Deze heb ik een complete revisie gegeven. ( was wel nodig zuigers waren allemaal bijna gescheurd)
Daarna de Dodge onder handen genomen.
Ben zeer blij met het eind resultaat.
Even voorstellen
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 29 nov 2017 12:56
Even voorstellen
- Bijlagen
-
- IMG-20170804-WA0000.jpg
- (182.91 KiB) 1319 keer gedownload
-
- 20160512_200118.jpg
- (239.43 KiB) 1319 keer gedownload
-
- 20150808_154031.jpg
- (273.82 KiB) 1319 keer gedownload
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 29 nov 2017 12:56
Re: Even voorstellen
Nog paar foto's
- Bijlagen
-
- IMG_20170108_142506_659.jpg
- (180.49 KiB) 1317 keer gedownload
-
- 20160515_155055.jpg
- (170 KiB) 1317 keer gedownload
-
- 20150713_193235.jpg
- (1.95 MiB) 1317 keer gedownload
Re: Even voorstellen
welkom Almer , dat pak je grondig aan , motor s dezelfde 318 gebleven ? ik neem aan dat je nu weer gaat/kunt rijden nu de vrijstelling er weer op zit?
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 29 nov 2017 12:56
Re: Even voorstellen
goedemorgen Bastiaan.
De dodge is inmiddels alweer anderhalf jaar op de weg. Heb het blok inderdaad gewoon standaard gelaten (318).
De Body heb ik nieuw plaatwerk ingezet ( wielkasten, hoeken cabine en vloerplaten) daarna op nieuw in de verf, 3 inch body lift er onder gezet 37er banden. het enige wat ik nog zou willen veranderen is dat de auto voorover hangt, zou de dodge graag recht hebben staan. als hier nog tips voor zijn hoor ik dat graag.
De dodge is inmiddels alweer anderhalf jaar op de weg. Heb het blok inderdaad gewoon standaard gelaten (318).
De Body heb ik nieuw plaatwerk ingezet ( wielkasten, hoeken cabine en vloerplaten) daarna op nieuw in de verf, 3 inch body lift er onder gezet 37er banden. het enige wat ik nog zou willen veranderen is dat de auto voorover hangt, zou de dodge graag recht hebben staan. als hier nog tips voor zijn hoor ik dat graag.
Re: Even voorstellen
dan zou je veerbladen bij t voorste veerpakket bij onder kunnen leggen , ieder veerblad is 1cm , let wel dat je met deze methode de hoek van de voorste aandrijfas , lees kruiskoppelingen , scherper zet , ze staan dr om bekend dr wel eens onderuit te willen klappen , juist vanwege dit heb ik bij mijn w300 jaren geleden juist bladveren weg moeten halen , deze heb ik er achter bijgelegd, dat is mij prima bevallen omdat hij bij belading altijd zo ver achterover hing en nu dus niet meer , maar de w200 heeft geloof ik 4 bladen en die zijn na 40 jaar toch wel een beetje moe waardoor ze doorhangen ...
Laatst gewijzigd door bastian op 08 dec 2017 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 29 nov 2017 12:56
Re: Even voorstellen
Bastiaan
voor en achter zitten al extra veerbladen onder, ik denk dat er een keer een nieuw verenpakket onder zet, volgens mij word de auto dan ook wat minder stug. ( door het dorp schud je bijna de auto uit)
De oude eigenaar was ook DTM nr 974. zou hem altijd nog eens foto's sturen van de truck als deze klaar was alleen heb ik geen contact gegevens meer. heb het bord nog wel wat achter op de auto zat van Dodge trucks Benelux. iemand hier nog een idee hoe ik daar achter kan komen?
voor en achter zitten al extra veerbladen onder, ik denk dat er een keer een nieuw verenpakket onder zet, volgens mij word de auto dan ook wat minder stug. ( door het dorp schud je bijna de auto uit)
De oude eigenaar was ook DTM nr 974. zou hem altijd nog eens foto's sturen van de truck als deze klaar was alleen heb ik geen contact gegevens meer. heb het bord nog wel wat achter op de auto zat van Dodge trucks Benelux. iemand hier nog een idee hoe ik daar achter kan komen?
Re: Even voorstellen
Hallo Almer dat zou je aan het bestuur van DTB kunnen vragen , op t zoekbalkje hier komt geen resultaat.