Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

schorsen of export ?

bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

schorsen of export ?

Bericht door bastian »

hallo luitjes , mijn Dodge w300 staat al meer dan een jaar stil en ik wil m schorsen om van de verplichtingen af te zijn , t plaatwerk is dusdanig hard achteruit gegaan dat dit eerst onderhanden genomen moet worden , hier heb ik voorlopig geen tijd voor , nu kom ik aan de balie van t postkantoor en die hebben t kentekenbewijs deel 3 hier bij nodig , had ik niet dus ik dacht dan maar naar t RDW en die vroegen hier ook naar dus schorsen kon even niet , daar attendeerde mij de RDW medewerker erop dat je m ook een exportstatus kan geven , dit kost 10€ en dan lever je je ook je platen bij in , volgens hun kan je m dan later ook weer in NL importeren als je dat wil maar dan krijg je een 1tje in je platen , dat vind ik niet zo erg maar hoe gaat t re importeren dan in zijn werk ? wordt dan t hele voertuig weer gekeurd ? in dat geval zouden ze mijn gasinstallatie afkeuren daar deze meer dan 10 jaar oud is? geldt dit ook voor Belgie als ik m als oldtimer met dito keuring toelaat , oldtimerkeuring stelt in Belgie niks voor maar wat met die gasinstallatie? tips welkom .
Gebruikersavatar
Robert van de Vorst
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 apr 2001 21:45
Locatie: duizel

Re: schorsen of export ?

Bericht door Robert van de Vorst »

Hoi Bas kan je hem niet online schorsen ,dan heb je alleen je DigiD code nodig.

Gr Robert
Dodge W200 '76 ,cid 440 V8 (Clubcab)
Dodge D100 '79 ,cid 360 V8
Dodge Travco'76 ,cid 440 V8 (camper)
Dodge W200 '76 ,cid 318 V8 (crosser)
Chrysler Newport '72 ,cid 400 V8
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: schorsen of export ?

Bericht door bastian »

hallo robert is idd nog mooier maar ik heb geen digid :cry:
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: schorsen of export ?

Bericht door dodgew200v8 »

Avond Bas,


Uit en in voeren niet aan beginnen en zeker niet na Belgie.. Grotere wielen , bodylift, letten op alles die Belsen.

Schorsen waarom ? Is toch 40+, verzekering kun je ook gewoon stop zetten.
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: schorsen of export ?

Bericht door bastian »

avond phil , ik wilde de verzekering ook stop zetten maar de verzekering doet dit niet zomaar , ze waarschuwen voor mogelijke boete en willen eerst een documentje zien dat vo0ertuig geschorst is ....
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: schorsen of export ?

Bericht door bastian »

Verder kent Belgie een oldtimerkeuring wat eigenlijk niet zoveel voorstelt en ook maar een eenmalig keuring is , daarna dus niet meer apk keuren , maar ik zit met die gastanks in de laadbak die daar ,als ze ouder dan 10 jaar zijn , gekeurd moeten worden , ik ga er vanuit dat dit ook voor oldtimers geldt al weet ik dit niet 100% zeker , en dat schijnt iets van 200€ te kosten x 5 tanks en daar heb ik eigenlijk niet zo veel zin in , jammer dat die Belgen hier uit t forum weg zijn anders hadden die wel een antwoord gehad , ik kan eens informeren maar tegelijkertijd denk ik dat ik dr gewoon niet aan begin en t voertuig in NL laat staan , mss dat ik aan een Digid kan komen :?:
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: schorsen of export ?

Bericht door dodgew200v8 »

Zou op de tijd gewoon weer terug gaan na het postkantoor met deel 3.

Heb je een ander werkpaard dat je w300 al jaar stil staat te kwijnen?. Krijg je alleen maar slijtage van merk het ook weer met de mijne.. Staat paar weken stil ligt er een druppeltje van de automaatstaartstuk onder de wagen... :roll: :lol:
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: schorsen of export ?

Bericht door bastian »

ja Phil van stilstand buiten wordt de wagen ook niet beter van , de druppels olie tussen bak en motor tonen zich bij mij ook , als werkpaard heb ik nu een oldtimer vrachtwagen die eigenlijk weer te groot en te zwaar is voor t werk wat ik er mee doe , maar de Dodge opknappen zijn toch enige weken mee gemoeid , zit me nu af te vragen of ik na schorsing mn kenteken wel weer krijg nu.ik niet in Nederland ben geregistreerd , mn dagelijkse auto is ook weer aan de beurt voor de jaarlijkse apk dus alles weer tegelijk , wat mij eigenlijk bevreemdt is dat jaren geleden onze toenmalige minister Camiel Eurlings af wilde van de jaarlijkse oldtimer keuring maar dit niet voor elkaar kreeg in verband met de Europese wetgeving en dat dit in België wel kan .
Plaats reactie