Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

remolie

t.wittenaar
Site Admin
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 mar 2004 09:37

Bericht door t.wittenaar »

Op welke manier kan ik met zekerheid bepalen wat voor remolie in mijn dodge zit. Hij is een exarmy, maar ik weet niet of door de vorige eigenaar (en) de olie is vervangen?

Siliconenolie is zo dun als water, en de DOT 4 of 5 remolie is iets stroperiger zoals naaimachine olie.
Echter siliconenolie is erg duur en minder gang- en verkrijgbaar, dus is dit misschien een mooi moment om het systeem van DOT te voorzien.
Gewoon twee flessen kopen, oude olie zo veel mogelijk uit het reservoir halen, volgieten met DOT, en beginnen met rechtsachter te 'ontluchten' (iemand in de auto op de rem trappen terwijl jij het ontluchtingsnippeltjte opent) tot er een flinke sloot DOT uitkomt, dan naar linksachter, rechtsvoor, en linksvoor.
(dit ivm het feit dat rechtsachter het verst van het reservoir af ligt)
Eventueel hele cyclus herhalen en denk aan bijvullen reservoir.
suc6
A3

A3,
bedankt voor je uitleg, nu is het wel zo dat ik twee vlessen siliconenremolie heb staan. Uit Canada, maar zoals gezegt niet zeker ben welke olie nu erinzit. Maar ik zal even kijken hoe dik de olie is en vergelijken met normale remolie.
greetz
Klaus
Member 549

(Bewerkt door kds at 7:48 pm on Sep. 6, 2001)
<table border="0" summary="">
<tr><td><font face="Arial" size="1" color="#000080">
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl (Wife's Daily Driver) called Dotsje
'77 W200 Susp. Lift 4" / 318ci V8 / 2-bbl
'84 B100 VAN 225ci /6 1-bbl (Son's project) Called Dottie
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet (My Daily driver) Called The Ambassador
</td><td>
Afbeelding</table>