Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

contact of startrelais - startniet

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
Dennis the Menace
Berichten: 126
Lid geworden op: 20 nov 2003 20:34

Bericht door Dennis the Menace »

nu rijd mijn dodge eindelijk weer.next problem.ik kan hem niet normaal starten als ik met een schroevendraaier op het start relais doorverbind start hij nl wel wat kan het probleem zijn dacht zelf relais kapot maar een maat zei dat het ook aan het contact kan liggen wie heeft hier ervaring mee.
86'er Dodge B250 camper 318cui
Tonnie Wittenaar
Site Admin
Berichten: 564
Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
Locatie: Daarlerveen (Ov)
Contacteer:

Bericht door Tonnie Wittenaar »

Klikt het startrelais wel? Dan is je startrelais defect, klikt ie niet, dan moet je het in het contactslot of de bedrading zoeken.

Suc6
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
Dennis the Menace
Berichten: 126
Lid geworden op: 20 nov 2003 20:34

Bericht door Dennis the Menace »

startrelais klikt niet het enige wat ik kan horen klikken is het relais en de inschakeling van mijn gasinstalatie.startrelais reageert dus ook alleen op een schroevendraaier onder de kap.als ik de contact sleutel omdraai reageert mijn amp meter wel nl dus ik dacht het is niet het contact.
86'er Dodge B250 camper 318cui
Tonnie Wittenaar
Site Admin
Berichten: 564
Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
Locatie: Daarlerveen (Ov)
Contacteer:

Bericht door Tonnie Wittenaar »

OK, dan kan het nog drie dingen zijn:

Of de Neutral start switch, deze zit in je versnellingsbak en zorgt ervoor dat je alleen kunt starten als de wagen in P of N staat.
Dit is een Donkergroen-Witte draad.
Deze moet 0 zijn als de handle in P of N staat, in alle andere gevallen moet ie + 12 volt zijn. Staat hier geen 0 dan kun je even een draad naar 0 ertussen drukken, (let op!! transmissie in P of N !!! anders loopt de wagen voor je weg :D )
Als hij daarna wel te starten is, dan moet je de schakelaar aan je versnellingbak (backup and neutral start switch) en/of bedrading daarnaartoe controleren.
De schakelaar heeft 3 aansluitingen, 2 voor je achteruitrijlamp (buitenste aansluitingen) en 1 voor je startrelais (de middelste pen). Deze middelste pen wordt naar massa geschakeld als je de automaat in P of N hebt staan.
Heb je geen 0 dan is je schakelaar defect.

Of het komt toch door het contactslot, de startspanning wordt aangeboden via een Orange draad.
Tijdens het starten moet op deze draad +12 volt staan.
Staat dit er niet probeer dan via een testdraad op de aansluiting van het relais rechtstreeks 12 volt vanaf de accu aan te sluiten.

Doet ie het dan wel, dan moet je je contactslot nazien cq vervangen.
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
Dennis the Menace
Berichten: 126
Lid geworden op: 20 nov 2003 20:34

Bericht door Dennis the Menace »

:bier: ok thxs ik zal morgen of van de week wel even kijken en dan laat ik het wel weten bedankt vast
groetjes Dennis
86'er Dodge B250 camper 318cui
Plaats reactie