Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Verhogen ( bodylift)

Common Suspension & Steering Questions & Answers
Algemene vragen over Ophanging & Stuursysteem
lovedodge
Berichten: 96
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:45

Bericht door lovedodge »

Hallo ik had een vraag ik ga mijn dodge verhogen. met een bodylift de blokken worden 12 cm hoog nu is mijn vraag ( ik had het al aan Arjan gevraagt uit Biesthout akker)
Hij zij dat het verstandig zou zijn om ze zeker niet hoger te maken ( de blokken dan 12 cm. anders zou het niet veilig meer zijn.
Nu is mijn vraag is er iemand met een dodge die mischien een body lift heeft hoger dan 12 cm ( de blokken )
of is er mischien een andere mogelijkheid om hem zo,n 20 cm te verhogen. op ongeveer de zelfde manier? Groetjes Niels
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Niels, voor een bodylift met blokken is de veilige limiet ongeveer 2-3" (50-75 mm).
Zou je hoger willen, kun je twee dingen doen:
- alleen bodylift: hele cabine- en laadbakophanging nieuwe steunen laten maken (hoger)
- 2-3" bodylift combineren met een 4" suspensionlift (bij elkaar ongeveer 180 mm)

Laatste mogelijkheid kost aardig wat, maar de onderdelen zijn goed te verkrijgen en zijn ook VEILIG.
Vooral de veiligheid moet je niet uit het oog verliezen; alles is te maken, maar je moet er ook de weg mee op (misschien ook het terrein in).




Edited By Gerhart on 1069785139
Gerhart
lovedodge
Berichten: 96
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:45

Bericht door lovedodge »

Owkeej dus het lijkt u geen slim plan om ze hoger te maken dan 10 cm ( het is een D200 ) ik kom er nooit mee in het terein)

Groetjes Niels
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Dat je niet het terrein ingaat scheelt wel, maar ook 100 mm. is al erg veel voor een bodylift.

Probleem kan de verhoging vooral veroorzaken in extreme situaties; remmen, scherpe bochten enzo.
Alles wat je omhoog gaat, geeft extra grote krachten op de ophanging.
Met 3" (75 mm) blijft het nog binnen de perken en zal je nog voldoende veiligheid hebben.

Ga je hoger, zal je veiligheid vervallen of is in elk geval onduidelijk.
Gerhart
lovedodge
Berichten: 96
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:45

Bericht door lovedodge »

Owkeej bedankt voor deze goede info.
ik ga het op 100 mm proberen Groetjes Niels :dodge1:
Plaats reactie