Electrische installatie - zeer haperend lopende motor

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
Arjan v Heerebeek
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2001 16:13

Bericht door Arjan v Heerebeek »

Mijn Dodge 318 blok start op gas, loopt stationair, maar wanneer gas wordt gegeven voor hogere toeren of wanneer je een stukje wilt gaan rijden, dan valt de motor zeer haperend weg. Na even slaat hij ook gewoon af en wil hij niet meer starten ondanks dat de startmotor genoeg rond draait. Als de auto dan een tijdje stil gestaan heeft, kun je hem weer starten. Overigens heb ik van de zomer 2x gehad dat de motor in de file zo heet werd dat hij af sloeg en na enige tijd pas weer startte om vervolgens weer gewoon verder te rijden.

Ik denk dat het de ontsteking is. De heat sink op het rechter spatbord?? Wat gebeurt er als die niet meer goed is? Of misschien de ontsteking?? Of zal het de gasinstallatie zijn? In ieder geval heeft de poelie waarover alle v-snaren lopen wat horizontale speling. Als ik gas geef komt de poelie met as een klein beetje richting de radiateur. Mag dat?? Mag er horizontaal circa 0,5 tot 1 centimeter speling op zitten? En zo Neen hoe op te lossen? Ik ben benieuwd.
Rienk
Berichten: 239
Lid geworden op: 12 feb 2001 16:59
Locatie: Heerenveen-NL
Contacteer:

Bericht door Rienk »

Mijn gereviseerde blok heeft 15 a 16 honderdste millimeter axiale krukasspeling. Ik hoop niet dat je die poelie bedoelt.... Bedoel je die WEL, dan heeft in ieder geval je nummer 3 krukaslager het tijdelijke voor het eeuwige gewisseld, en zou ik die motor geen seconde meer laten lopen, om verder schade aan drijstangen, krukas, en voorkant/inkomende as van de versnellingsbak te voorkomen. Weet je zeker dat je 5,00 a 10,00 mm speling hebt, ipv 0,16 tot hooguit een paar tiendes (ik weet de wear-limit niet uit mijn hoofd, maar zal ergens tussen 0,40-0,60 liggen).
Arjan v Heerebeek
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2001 16:13

Bericht door Arjan v Heerebeek »

Hoi, bedankt voor de informatie over de speling, als het krukaslager nummer 3 is, kan ik die vervangen door de carterpan eraf te halen (kan de carterpan er overigens vanaf zonder dat het blok uit de auto hoeft?) en dan vanonder de auto de lager vervangen zonder dat het blok uit de auto hoeft, ik ben hier zeer benieuwd naar. Immers als het hele blok eruit moet en alles moet uit elkaar, dan kan ik net zo goed een revisie blok kopen zodra alles in de soep is gedraaid????? Of toch niet? Daarom ben ik zo benieuwd!! Misschien kun je me bellen op 06-21.21.24.31 (Arjan van Heerebeek, lidnr 599 uit Oirschot bij Eindhoven) of een SMS sturen, ik bel je dan direct terug zodat het jou in ieder geval niks kost. Alvast hartelijk dank voor de informatie.

Overigens heb ik nog eens nauwkeurig gekeken en blijkt de speling ongeveer 5 milimeter te zijn.
Plaats reactie