Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

dynamo rev. - revisie dynamo

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
area51
Berichten: 360
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Bericht door area51 »

als je een hoop herrie uit de motrruimte hoort komen ,kan dit verschillende dingen zijn.
blijkt het nu om je dynamo te gaan ,kan dit betekenen.dat de lagers hiervan naar de ... gelopen zijn.

in dit geval moet je zorgen dat je twee nieuwe lagers opspoor om te monteren.

de nummers hiervan zijn: het lager achter de poelie heeft nummer 6203DDUC3 ,dit is een kogellager met de maat 45.5X16.5X45.5 en is voor de levensduur gesmeerd met een afdichting aan twee zijden.

het lager aan de achterkant is zo'n ... blikken naaldlager die altijd kapotgaan als je probeert ze te verwijderen.
dit lager heeft het nummer: INA BCH 06604
is een naaldlager aan een kant afgedicht door een blikken plaatje wat tevens de buitenste lagerbaan vormt en aan de askant word het lager afgesloten door een seal. en word ook gesmeerd voor de levensduur.

let wel even op bij het monteren van de lagers, zorg ervoor dat je altijd de lagers precies parallel aan de as monteert,anders komt het meteen klemvast te zitten en beschadig je meteen TE veel.

wel, dat was alles wat ik kwijt wil hierover.
voor diegenen die zich hieraan wagen, veel succes.
groet, Bart
Tonnie Wittenaar
Site Admin
Berichten: 564
Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
Locatie: Daarlerveen (Ov)
Contacteer:

Bericht door Tonnie Wittenaar »

Hee Bart, bedankt, welk merk is overigens dat 6203DDUC3 type? of is dit een universeel nummer?

We zullen i.i.g. de info toevoegen aan het spareparts verhaal.
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
Rienk
Berichten: 239
Lid geworden op: 12 feb 2001 16:59
Locatie: Heerenveen-NL
Contacteer:

Bericht door Rienk »

6203 is een standaardlager. FAG, SKF, NSK zijn goed. Roemeense of vage Chinese merken niet.

Als er C3 achter het typenr. staat heb je een lager met wat ruimere toleranties. ZZ of 2Z betekent voor levenduur gesmeerd (niet nasmeerbaar) waarbij de rollenkooi is afgedicht met blikken plaatjes, en 2RS1 betekent hetzelfde, maar dan met rubber afdichtingen..
Wat DDU betekent weet ik zo eventjes niet.
Plaats reactie