Wilfred de Zoete - DTB Member 819 - Wilf - hopelijk snel nieuw lid!
Hallo DTBers!
Ik zal mij even voorstellen: Ik ben Wilfred maar iedereen noemt me Wilf. Wel zo makkelijk! Ik ben 23 jaar, studeer muziektechnologie en ben gek op Noorwegen, Metal, vikingcultuur en US cars van voor '80 (met name Dodge W200 '76-'77, Challenger '70, Charger '68, Road Runner '69, Cuda en Chevrolet El Camino '71, Corvette '74-'76 en Ford Ranchero '78 -ik ben vast nog wel wat vergeten-).
Ik ben links en heb helaas ook 2 linkerhanden maar ik ga stug door met mezelf van alles leren. Alleen durf is nog niet alles zelf te doen aan de Dodge begrijpelijkerwijs. Ik heb wel wat kleinigheden gedaan zoals de bank verfen met vinylverf zodat 'ie wat beter oogt; ook gedaan met de deuren van binnen.
Ik hoop dat ik binnenkort met jullie kennis kan maken. Ik heb sinds april een W200 (mijn droomauto van kinds af aan!) en ben er ERG trots op!
Helaas moet hij nog hard onder handen genomen worden. Ik ben zelf nog niet al te handig maar wil/kan veel leren! Hopelijk leer ik ook wat van jullie ;)
De belangrijkste probs:
- lekke gasleiding
- uitgedroogde banden
- roest roest ROEST!
- versleten askruisjes o.i.d. (tik in linkerwiel in de Drive)
- niet gebalanceerde as (heftig trillen bij snelheden boven 60 km/u)
- bij koude start beweegt hij nauwelijks (of dit nu door te weinig ATF komt weet ik nog niet aangezien ik niet veel kan rijden met de lekke LPG-vulleiding - kan niet tanken)
- tik in motor (zuigerveer?)
- lekke overgang van uitlaatspruitsuk naar uitlaat
Zo zijn er nog een aantal kleinere dingen maar de pret wordt niet gedrukt want wat een heerlijke truck is het toch!
Maar goed, tijd voor PLAATJES!!!!
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Graag tot ziens en Dodge on!!!
Edited By Wilf on 1060812992
Ik zal mij even voorstellen: Ik ben Wilfred maar iedereen noemt me Wilf. Wel zo makkelijk! Ik ben 23 jaar, studeer muziektechnologie en ben gek op Noorwegen, Metal, vikingcultuur en US cars van voor '80 (met name Dodge W200 '76-'77, Challenger '70, Charger '68, Road Runner '69, Cuda en Chevrolet El Camino '71, Corvette '74-'76 en Ford Ranchero '78 -ik ben vast nog wel wat vergeten-).
Ik ben links en heb helaas ook 2 linkerhanden maar ik ga stug door met mezelf van alles leren. Alleen durf is nog niet alles zelf te doen aan de Dodge begrijpelijkerwijs. Ik heb wel wat kleinigheden gedaan zoals de bank verfen met vinylverf zodat 'ie wat beter oogt; ook gedaan met de deuren van binnen.
Ik hoop dat ik binnenkort met jullie kennis kan maken. Ik heb sinds april een W200 (mijn droomauto van kinds af aan!) en ben er ERG trots op!
Helaas moet hij nog hard onder handen genomen worden. Ik ben zelf nog niet al te handig maar wil/kan veel leren! Hopelijk leer ik ook wat van jullie ;)
De belangrijkste probs:
- lekke gasleiding
- uitgedroogde banden
- roest roest ROEST!
- versleten askruisjes o.i.d. (tik in linkerwiel in de Drive)
- niet gebalanceerde as (heftig trillen bij snelheden boven 60 km/u)
- bij koude start beweegt hij nauwelijks (of dit nu door te weinig ATF komt weet ik nog niet aangezien ik niet veel kan rijden met de lekke LPG-vulleiding - kan niet tanken)
- tik in motor (zuigerveer?)
- lekke overgang van uitlaatspruitsuk naar uitlaat
Zo zijn er nog een aantal kleinere dingen maar de pret wordt niet gedrukt want wat een heerlijke truck is het toch!
Maar goed, tijd voor PLAATJES!!!!
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Graag tot ziens en Dodge on!!!
Edited By Wilf on 1060812992
dag wilf,
met een goede manual en/of cd kom je al een heel eind want zo'n dodge is veel minder ingewikkels als onze hoidige autos.
met een beetje inzicht en de hulp die je op het forum krijgt zal je de meeste herstellingen wel tot een goed einde kunnen brengen
succes met je nieuwe aanwinst, rastaroesti
met een goede manual en/of cd kom je al een heel eind want zo'n dodge is veel minder ingewikkels als onze hoidige autos.
met een beetje inzicht en de hulp die je op het forum krijgt zal je de meeste herstellingen wel tot een goed einde kunnen brengen
succes met je nieuwe aanwinst, rastaroesti
Dank jullie wel voor dit onthaal :laugh:
Ik heb de bekende Haynes manual er bijgekregen bij aankoop dus dat scheelt al weer een beetje.
Ik kom trouwens uit Hilversum. Ik woon op een industrieterrein vlakbij een hobbygarage waar ik misschien vanaf volgend jaar lid van wordt (je betaalt 1 bedrag per kalenderjaar namelijk).
Mijn vriendin is gelukkig ook helemaal warm gemaakt voor dikke en zware US cars alleen ziet ze zichzelf eerder in een Caddillac rijden terwijl ik haar aan een D350 wil hebben hehe :laugh: Maar goed, eerst moet ze een rijbewijs halen.
p.s. hier op dit industrieterrein stond een maandje geleden ook een Dodge W200 (bij de KPN). Een zwarte, ik geloof een '77er (knipperlichten in de grille) met een hardtop op de bak. JALOERS! Wil ik ook nog steeds een hardtop! Is dat misschien ook een lid van de DTB en woont deze persoon misschien hier in de buurt? En nee, vreest niet dat ik nu je hardtop ga stelen... hahaha!
p.p.s. Weet iemand waar je zo'n Opel Manta/Dukes of Hazard toeter kan kopen? Die zou ik er nog wel in willen (naast de echte toeter natuurlijk - die toeter moet je dan activeren door aan een ketting te trekken aan het dak - YEEHAW! hehe).
Edited By Wilf on 1060677108
Ik heb de bekende Haynes manual er bijgekregen bij aankoop dus dat scheelt al weer een beetje.
Ik kom trouwens uit Hilversum. Ik woon op een industrieterrein vlakbij een hobbygarage waar ik misschien vanaf volgend jaar lid van wordt (je betaalt 1 bedrag per kalenderjaar namelijk).
Mijn vriendin is gelukkig ook helemaal warm gemaakt voor dikke en zware US cars alleen ziet ze zichzelf eerder in een Caddillac rijden terwijl ik haar aan een D350 wil hebben hehe :laugh: Maar goed, eerst moet ze een rijbewijs halen.
p.s. hier op dit industrieterrein stond een maandje geleden ook een Dodge W200 (bij de KPN). Een zwarte, ik geloof een '77er (knipperlichten in de grille) met een hardtop op de bak. JALOERS! Wil ik ook nog steeds een hardtop! Is dat misschien ook een lid van de DTB en woont deze persoon misschien hier in de buurt? En nee, vreest niet dat ik nu je hardtop ga stelen... hahaha!
p.p.s. Weet iemand waar je zo'n Opel Manta/Dukes of Hazard toeter kan kopen? Die zou ik er nog wel in willen (naast de echte toeter natuurlijk - die toeter moet je dan activeren door aan een ketting te trekken aan het dak - YEEHAW! hehe).
Edited By Wilf on 1060677108
hey voor Dukes of Hazard toeter moet je maar eens bij
speedshop kijken die heeft hem zeker!
speedshop kijken die heeft hem zeker!
DTB member 612
Dodge W150 115-inch wheelbase
Dodge W200 Wrecker (for sale)
Dodge W150 115-inch wheelbase
Dodge W200 Wrecker (for sale)
Hei Schup, ik heb in het electrical-forum geloof ik het al laten doorschemeren; inmiddels heb ik de Dukes-toeter al! :)schup schreef:hoi wilf.....
welkom bij de club, ik heb nog zo,n claxon liggen...ik weet niet of je naar lommel treffe gaat?? laat maar weten, dan neem ik hem voor je mee. groeten schup
Alleen nu nog inbouwen naast mijn andere en een schakelaar op het dashboard maken tussen legale/illegale toeter...
Fysiek inbouwen, geen probleem (past makkelijk onder het zijschot) maar de bedrading is ff wat lastiger.
Ik moest nog een naam bedenken voor me Dodge.
Ik twijfel nog want ik heb meer met Noorwegen, muziek en vikingen dan met slangen maar voorlopig heet 'ie 'Rattlesnake'.
Hoezo? Nou, niet omdat het zo lekker bekt of klinkt (helemaal niet eigenlijk) maar vooral omdat het zo dicht bij de waarheid ligt.
Als je in de Dodge rijdt rammelt de boel zo lekker; alsof je met een bak vol ratelslangen (of kettingen) rondcrosst.
Daar komt nog eens bij dat dat incident met de lekke gasleiding de Dodge vervaarlijk deed sissen.
En dat het beessie tanden heeft dat merk je wel wanneer 'ie in goede staat gekieteld wordt... :D
Ach so!
Betere suggesties welkom ... :)
Ik twijfel nog want ik heb meer met Noorwegen, muziek en vikingen dan met slangen maar voorlopig heet 'ie 'Rattlesnake'.
Hoezo? Nou, niet omdat het zo lekker bekt of klinkt (helemaal niet eigenlijk) maar vooral omdat het zo dicht bij de waarheid ligt.
Als je in de Dodge rijdt rammelt de boel zo lekker; alsof je met een bak vol ratelslangen (of kettingen) rondcrosst.
Daar komt nog eens bij dat dat incident met de lekke gasleiding de Dodge vervaarlijk deed sissen.
En dat het beessie tanden heeft dat merk je wel wanneer 'ie in goede staat gekieteld wordt... :D
Ach so!
Betere suggesties welkom ... :)